Designer gezocht

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Designer gezocht

Bericht door pi »

Hoi allen,

als alles goed gaat zou ik binnenkort meer toegang op de server waar het forum op draait moeten krijgen. Als dit zo ver is wil ik langzamerhand het forum een aantal upgrades gaan geven. Te beginnen met werken aan een migratie naar v3 van PHPBB.

Probleem hierbij is dat het huidige forum theme zich hoogstwaarschijnlijk niet leent voor een v3 installatie. Technisch gezien kan ik best wat in mekaar prutsen, maar ik ben lang niet zo sterk met graphics. Daarnaast is sowieso het huidige theme een beetje achterhaald in dat het zelfs op mijn 17" scherm niet eens de volle breedte van de pagina gebruikt.

Ik zou graag de layout dus ook een beetje aanpakken, maar dan zal ik wel wat hulp nodig hebben op grafisch gebied. Is er iemand die bereid is om hier over mee te denken en om wat in photoshop (oid) in elkaar te prutsen?

Ook als je hier niet mee kunt helpen dan hoor ik graag van je in welke resolutie je het forum bekijkt. Dit zodat we hier met het theme rekening mee kunnen houden.

Als de migratie naar v3 voltooid is dan heb ik nog wat andere plannen, maar graag hoor ik wat JIJ nu echt mist.

Groeten,

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ik ben geen superdesigner, maar ik kan prima overweg met Photoshop. Ik heb ook ervaring met het themen van PHPBB (incl. v3).

Bij deze bied ik mij dus aan ;)

Mijn ideale breedte voor een forum (of website in het algemeen): 90% ;)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ik gebruik in principe 1280x1024.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bedankt voor het aanbod en de informatie, ik hou jullie up-to-date.

mazzel

pi

p.s. ik heb geen ervaring met het themen, maar leer ik weer eens iets nieuws ;).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
GuardianGI
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jul 15, 2009 7:48 pm
Locatie: Langedijk

Bericht door GuardianGI »

das mijn laatste ontwerp maar das al een paar maanden oud en heb sinds dien weinig gedaan xD
http://ggidesigns.com/ggi_cms/
maargoed ik kan wel een handje helpen als je dr niet uitkom ^^ (en mogt je ruzie hebben met de technische kant kan ik ook hulp bieden :P)

hij flipt nu trouwens ook aardig bij mij?xD (missende smielys half geladen thema
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hey,

hulp is welkom. Wel is je voorbeeld erg donker.

Vergis je niet in ieder geval, ik heb zelf als web designer mijn geld verdient. Ik ben absoluut niet bang voor het technische deel en kom best een eind met het design deel. Ik zoek (semi-)professioneel niveau voor die details die mij boven mijn pet gaan op design gebied.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Wat ben je allemaal van plan met de nieuwe layout dan?
In het overgrote deel van de gevallen bestaat een forumlayout uit een banner, een achtergrond en verder wat gecustomizede headertjes, knoppen, ... Net als deze layout eigenlijk.
Het enige wat daarbij écht veel werk vereist en ook wat moeilijker is, is de banner.. En de kleurkeuze natuurlijk.

Tenzij je natuurlijk echt iets heel inventiefs op het oog hebt?
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

in eerste instantie dat, maar waar ik bv ook naar wil kijken op den duur is kaart plaatjes tonen zoals sommige andere sites ook doen. Misschien dat ik nog meer dingen verzin. Maar om de coole grafische dingen te verzinnen heb ik iig een ander nodig :).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

de achtergrond kan ook wel een pimp beurt gebruiken :P zie alleen maar grijs, beetje saai
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Ben je momenteel met de site bezig pi?
Ik kreeg net een link te zien naar een phpbb2 installatie.
Lijkt me sowieso handig om de /install/ map te verwijderen.

Edit:
Die link doet het nu al niet meer :wink:
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ja, ben er mee bezig, wat je zag was een korte test, meer dan een half uur heeft dat er niet gestaan. Heb nu een tijdelijk forum opgezet om de migratie op uit te proberen en om een nieuwe style in test fase op te zetten. Hij wil alleen nog niet zo meewerken, wilde namelijk eerst een backup van het forum daarop laden zodat er ook een zooitje posts is om mee te demonstreren, dat wil alleen niet lukken. Meer info en een link later.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Mwjah ik weet de link nu stiekem al 8)
Punt is echter dat je daar ook phpbb2 hebt geïnstalleerd ipv phpbb3.
Zal je verder niet lastigvallen :P
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

jup, moet toch de migratie van de oude naar de nieuwe testen? De backup van de huidige is ook gemaakt met een phpbb 2 installatie, dus zal die eerst in moeten laden in een phpbb 2 voor ik kan migreren naar v3. Ik wil pas over als de nieuwe layout klaar is en we minstens alle andere functionaliteit werkend hebben zoals nu, maar dat moeten we wel kunnen testen. Vandaar dus de stappen die ik neem.

Hij werkt overigens nu, dus kan nu de migratie uitproberen. Ben uiteindelijk maar om de backup functies van phpbb heen gegaan.

Voortgang zal te zien zijn op http://nieuw.magicforums.nl maar, let op, alles wat je daar besluit te posten zal uiteindelijk verdwijnen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Volgens mij kan je in een verse installatie van phpbb3 ook een phpbb2 backup inladen, dan zou die tussenstap die je nu maakt overbodig zijn toch?
Tenzij je wilt testen of een schone phpbb2 het net zo doet als een schone phpbb3, maar dan zou je 2 testsites nodig hebben.

Maar ben benieuwd. Eventueel kan ik ook wel wat helpen, heb aardig wat ervaring met phpbb forums.
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wist niet dat ie dat kon, maar het inladen wilde uberhaupt niet goed gaan. Heb nu de tabellen overgekopieerd en hij is ondertussen geconverteerd en zo dus het is al geen probleem meer.

Voor wie behulpzaam wil zijn, het testforum zou nu goed moeten werken, mocht je er fouten tegen komen, laat het even weten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie