Eerste deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smitjuuh
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 02, 2010 9:35 pm
Locatie: Almere

Eerste deck

Bericht door Smitjuuh »

Ik heb wat Magic the Gathering kaarten gekregen, een deckbuilders toolkit en 2 fat packs (M11&Scars of Mirrodin).

nu heb ik wat kaarten bij elkaar gedaan en dit dus een deck genoemt..

ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven over hoe ik hiervan een goed deck kan maken.

Lands
12*Mountain
12*Swamp

Red Creatures
2*Bladetusk Boar
1*Chandra's Spitfire
1*Dragon Whelp
2*Goblin Gaveleer
1*Goblin Roughrider
1*Goblin Shortcutter
1*Berserkers of blood ridge
1*Lightning Elemental
1*Valakut Fireboar
1*Wall of fire

Black Creatures
1*Black Knight
1*Gravedigger
1*Vampire nighthawk
1*Arrogant bloodlord
2*Child of Night
1*Vampire Aristocrat

Colorless
1*Iron Myr
1*Leaden Myr
1*Artisan of Kozilek
1*Ulamog's Crusher

Magic
2*Doomblade
2*Lightning bold
1*Claws of Valakut
1*Pyretic Ritual
1*Combust
1*Sword of Body and Mind
1*Bladed Pinions
1*Consume Spirit
1*Unholy Strenth
1*Mind Rot
1*Disentomb

Ik zou graag tips krijgen!

GrtZz
Gebruikersavatar
Elvish Preshley
Adept
Berichten: 239
Lid geworden op: wo jan 13, 2010 4:33 pm
Locatie: omg. Utrecht

Bericht door Elvish Preshley »

Er staan wat typefoutjes in je decklist, daardoor doen niet alle linkjes het. Doet er verder niet toe hoe, ze zijn allemaal wel te herkennen.

Zoals je zelf al zegt, je hebt wat kaarten bij elkaar gedaan en dat is het. Het mist een beetje een focus/doel. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat het een slecht deck is waar je geen plezier van hebt.

Toch voor als je je deck beter wilt maken:
Tip 1: Probeer jezelf een doel te stellen en daar al je kaarten aan te toetsen. De makkelijkste sterkere decks zijn de tribal decks, je zorgt er dan voor dat je focus ligt op een bepaald volkje, zoals goblins of vampires.
Een poppetje zoals Goblin Gaveleer in je eigen deck is eigenlijk pas goed als je veel equipments in je deck hebt (meer dan de 2 die je er nu in hebt)

Tip 2: Kaarten die je echt goed vindt en zeker wilt trekken moeten er 4 keer in, kaarten die je bijna altijd kunt gebruiken 3 keer. En echte dure poppetjes (5 of meer mana) 2 of 1 keer erin. Dit is heel erg kort door de bocht, maar het zorgt ervoor dat je bijna altijd wat kunt spelen.

Tip 3: Wat opvalt is je Sword of Body and Mind, waarschijnlijk uit je SoM Fatpack. Rond deze kaart zou je misschien wel wat leuks kunnen bouwen maar dat ligt misschien wat ver van wat je nu al hebt. Als je er voor kunt zorgen dat een poppetje met Sword of Body and Mind unblockable is dan heb je zo het deck van de tegenstander weg.

Kan je daar wat mee? :)
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Gebruikersavatar
Smitjuuh
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: do sep 02, 2010 9:35 pm
Locatie: Almere

Bericht door Smitjuuh »

bedankt.

ja hier kan ik wel wat mee, ik zal even een thema zoeken en dan me deck daarop maken..

bedankt.
Plaats reactie