Aether Charge beast deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rednas
Advanced
Berichten: 18
Lid geworden op: do jan 13, 2011 2:31 pm

Aether Charge beast deck

Bericht door rednas »

spells

2x Cryptic Gateway
4x Aether charge
2x fog
2x midsummer revel
2x hull breach
2x explosive vegetation
1x overwhelming stampede
1x rofellos's gift
1x stampede

creatures
2x laccolith grunt
2x laccolith whelp
2xlaccolith warrior
3x wirewood savage
2x blastoderm
2x totem speaker
1x feral throwback
1x krosan warchief
1x brontotheruim
1x snapping tragg
1x anurid scavenger
1x venomsprout brackus
1x krosan ground shaker
1x beserk mastodont
1x tephraderm
1x rampaging baloths
1x keeper of the beasts


land
8x mountain
13x forrests



doel van het deck beasts uitbrengen voor aether charge. ik zit alleen met het probleem van de balans er kan een hoop aanveranderd worden. ik ben dus op zoek naar goede suggesties
- wat moet jouw deck doen? dmg d.m.v charge effect
- welk formaat speel je gewoonlijk? casual
- wat voor decks zie je vaak tegenover je? meestal wit en blauw (cascade, exalted,bounce
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt? balans in mana/ kosten beasts
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer? multplayer
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden? een gering budget 20euro max
B.v.d
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

hoi rednas,

zou je ajb deze vragen kunnen beantwoorden over je deck?
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=3192

Kun je misschien ook van de kaartnamen links maken? Niet iedereen kent deze geweldige kaarten uit zijn hoofd. Je doet dit door en om de kaartnaam te zetten, mountain wordt dus mountain. Eventueel kun je ook en voor hetzelfde gebruiken.

EDIT: lolloler was me voor.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
rednas
Advanced
Berichten: 18
Lid geworden op: do jan 13, 2011 2:31 pm

Bericht door rednas »

@ de vraag waarom ik sommige creatures niet 3/4 speel is omdat ik nog niet weet welke beasts ik goed vind passen en welke echt goed zijn.

de andere vragen heb ge edit in het eerste bericht
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aether Charge beast deck

Bericht door pi »

rednas schreef: doel van het deck beasts uitbrengen voor aether charge. ik zit alleen met het probleem van de balans er kan een hoop aanveranderd worden. ik ben dus op zoek naar goede suggesties
- wat moet jouw deck doen? dmg d.m.v charge effect
- welk formaat speel je gewoonlijk? casual
- wat voor decks zie je vaak tegenover je? meestal wit en blauw (cascade, exalted,bounce
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt? balans in mana/ kosten beasts
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer? multplayer
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden? een gering budget 20euro max
B.v.d
In het algemeen, kun je ajb wat uitgebreider zijn?

Kun je misschien beschrijven wat je deck zou doen met een gemiddelde hand? Hoe stel je je zo voor dat je gaat winnen? (Genoeg damage is het einddoel, de vraag is hoe je naar dta einddoel toe gaat komen).

Casual: dit is geen formaat, zijn er restricties van een bepaald tournooi formaat om rekening mee te houden?

Budget: is dit per kaart of totaal?

Ik krijg het gevoel dat de charge je belangrijkste kaart is. Deze wil je dus zo snel mogelijk in het spel hebben en liefst zou je er beesten naast spelen die je vaker kunt spelen. Wirewood savanage lijkt me belangrijk voor het vinden van de kaart als je toch al een hoop beesten speelt en zou ik dus zo vaak mogelijk spelen. Cavern harpy lijkt me een goed idee om herhaaldelijk voor een lage prijs de damage te kunnen doen. Ik zou zeker ook wat creatures spelen die tappen voor mana zodat je de charge eerder kunt spelen. Eventueel als je meer bij beasts wil blijven kan krosan tusker ook een beetje met de mana helpen.

Contested cliffs staat bovenaan het verlanglijstje van elk beast deck.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
rednas
Advanced
Berichten: 18
Lid geworden op: do jan 13, 2011 2:31 pm

Bericht door rednas »

een gemiddelde hand zal vol zitten met beast mijn deck werkt ongeveer zo:

wirewood savage in play
cryptic gateway in play
eather charge in play

ik speel beast hard casten of met gate way draw kaarten en deal 4 dmg aan speler. dan tap twee beast en draw weer kaarten en deal 4 dmg enz.. mijn bedoelde end combo is met midsummer revel of een all out attack met de beesten.

ik wil eigenlijk niet met de beasts aan te hoeven vallen en die achter te houden vooor defence.

ik heb geen restricties voor tournooien of types

en budget wat ik er eventueel nog aan uit wil geven is 20euro in totaal anders wordt dit deck te duur aangezien ik er al redelijk wat ik geinvesteerd heb.

cavern harpy heb ik al eerder gehoord maar is zwart blauw en dit deck is rood/groen en voor i kaart weet ik niet als ik dan teveel zou moeten aanpassen om deze er in te passen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Maar die kaarten speel je 2,3 en 4x, de kans dat je die alle 3 in play hebt is dus niet echt groot. Als je als doel hebt dit in play te krijgen, speel ze dan allen 4x.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
rednas
Advanced
Berichten: 18
Lid geworden op: do jan 13, 2011 2:31 pm

Bericht door rednas »

zijn opzoek kaarten misschien ook opties? ik denk namelijk als ik die vaker in mijn deck doe dat dit het verloop nadelig zal beinvloeden. ik speel vaak multi player dus potjes zijn vaak lang en door op drawen van kaarten hoop ik sneller die kaarten te trekken.

en welke beasts kaarten in mijn deck zou ik moeten weghalen en welke meer spelen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Degene die het goed voor je doen vaker en de anderen niet. Misschien met een focus op je gemiddelde mana cost naar beneden brengen. Je beschrijft niet echt uitgebreid wat je tegenover je ziet dus inschattingen maken is wat moeilijk. Taurean mauler is een behoorlijk goede beast.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie