Angel

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Angel

Bericht door BSRuben »

Hey,

Ik maak een nieuw knights deck voor standard (de allies zijn wel erg gaaf maar gaan denk ik over een maand of 6-7 wel standard verlaten) en daar wilde ik nog een angel in gebruiken.

Deze angel is dan ook de enige in het deck, maar ik weet niet zo goed welke het 'beste' is. Natuurlijk is er Baneslayer Angel maar die is afgezaagd en ik denk dat een knight-deck wel genoeg damage kan uitdelen.

Zelf zat ik te denken aan Linvala, Keeper of Silence.
- De art is echt amazing!
- Activated abilities lamleggen.

Of Iona, Shield of Emeria.
- De art is echt amazing! :P
- Een tegenstander kan bijna niets meer casten.

Misschien dat jullie ervaring hebben met angels en me kunnen helpen met kiezen :)

R.
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BSRuben »

Het blijkt dat een knight deck redelijk straight-forward is (puur op de damage). Het lijkt me leuk om daar wat life-gain in te mixen maar dat wordt misschien wel erg lastig..
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Bericht door Maccius »

Knight deck zal wit of vooral wit zijn. Het lijkt mij niet moeilijk om life gaining in een wit deck te stoppen. Hiervoor hoef je geen creature te gebruiken, maar instants enchantments, en dergelijk zat in wit die je leven geven.

Als je het met creatures wil doen, dan gebruik je toch een creature enchant die lifelink geeft. Kan je het alsnog met je knights doen.

Denk aan:

lifelink
of
True Conviction
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Het probleem: Je hebt een Knight-deck, met veel Knights. Ik hou van Knights, heb er zelf ook een. Knights zijn cool, Knights vechten goed en tegenwoordig kunnen Knights zelf onverwoestbaar worden. Met andere woorden, Knights zijn gewoon de bom. Waarom wil je de reputatie van deze nobele vechteenheden willen bezoedelen met engels en lifegain etc? Knights zijn vechtmachines. Eerlijk, straightforward maar ze stampen hard.
Niks lifegain, niks engels, gewoon keihard gaan rammen met een hele stapel Knights.

Met andere woorden:
Zodra je iets toe gaat voegen aan je Knight-deck dat een ander thema is, haal je de efficiëntie van je Knights omlaag. Niet doen dus.

Als extra argument: Knights hebben ook coole art!

Wat je hooguit extra zou willen spelen: Wat removal (Journey to Nowhere) en bvb Brave the Elements
Verder gewoon Knights. En, als Mirrodin Besieged straks uit is, dat 1-kostende artifactje met Battle Cry natuurlijk ook. Die is gewoon goed.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BSRuben »

Dat is misschien wel een idee. Ik hou alleen wel van een deck waar wat meer achter zit :P

Ben het wel geheel met je eens dat de knights ontzettend coole art hebben, maar toch wil ik nog een angel in mn deck. Gewoon voor de flavor en ook omdat die art zo damn gaaf is altijd.
Dat artifact met battle cry is inderdaad een goede!

Zal het deck dat ik in gedachten heb zo even posten hier.
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BSRuben »

Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Gelijk het schot voor open doel maar even opmerken (waar Quizmaster ook al op doelde): Je hebt nu vrij veel creatures die geen bonus van Knight Exemplar krijgen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Bericht door Maccius »

Precies de kracht zou zijn met 2 x de exemplar op tafel, zou ik 4 day of judgement spelen. Als je zelf dan alleen knights hebt liggen verliezen alleen de tegenstanders hun creatures. Als je niet knights er in hebt verlies je zelf ook creatures.

Misschien is dit Knight of the White Orchid ook een leuke toevoeging om meer plains neer te leggen.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Die is helaas niet meer Standard legal.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Angel

Bericht door The Quizmaster »

Het Knight-deck zoals ik deze nu gemaakt heb:

// Land
18 Plains
2 Tectonic Edge
1 Emeria, the Sky Ruin
1 Sejiri Steppe

//Creatures
4 Leonin Skyhunter
4 Knight Exemplar
4 Accorder Paladin
4 Mirran Crusader
4 White Knight
4 Hero of Bladehold
4 Student of Warfare

//Rest
2 Ajani Goldmane
2 Day of Judgment
3 Journey to Nowhere
1 Basilisk Collar
1 Sword of Body and Mind
1 Sword of Feast and Famine

Dit deck focust dus 100% op Knights en Battle Cry
Finishers an sich zijn niet nodig: Dat zijn de Swords en de Collar (en, als de Exemplar op tafel ligt, Day).

Wat ik nog overweeg:
Conqueror's Pledge icm de Battle Cry-ability is die best aangenaam; 5 mana voor 6 beesten, die dan elk voor 2, of mss zelfs 3 aan kunnen vallen..
Brave the Elements Zowel aanvallend als verdedigend te gebruiken. Mss beter dan de planeswalkers die er nu inzitten
Signal Pest Voor 1 mana alle andere beesten 1 extra attack geven.. Al denk ik dat de rauwe power er nu al wel is..

Maar, om dezelfde conclusie dus nog maar een keer te trekken: Een engel oid toevoegen heeft in een Knight-deck geen enkele toegevoegde waarde. Het zal je eerder potjes kosten, dan dat het je oplevert.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re:

Bericht door altx »

The Quizmaster schreef:(...) Waarom wil je de reputatie van deze nobele vechteenheden willen bezoedelen met (...) lifegain etc? (...)
Je hebt altijd Knight of Meadowgrain nog. :D

Vind ik persoonlijk een heel fijn kaartje.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Angel

Bericht door The Quizmaster »

Klopt inderdaad... Maar helaas niet meer type2..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Angel

Bericht door altx »

Ah, ik had ff gemist dat jij hem ook Standard legal wilde houden.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie