EDH Vampire

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: EDH Vampire

Bericht door Dragonheart »

Dralna <- lijkt me ook nog eens een way betere general? Decree of Pain? Black Sun Zenith? Vreemd genoeg geef jij een groot aantal kaarten het labeltje awesome die ik eerder zou omschrijven als mweh...als ik niks anders heb moet het maar... maaaaaar....mweh....
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Vampire

Bericht door pi »

Wat mweh lijkt voor 1:1 is vaak zeer handig voor multiplayer. Drana maakt misschien 1 of 2 creatures dood, Anowon 1 per speler en zonder extra mana te kosten. Ik zou niet zeggen dat anowon altijd beter is, maar er is wel iets te zeggen om voor die strategie te gaan. Decree en bv ook overwhelming forces zijn veel te duur als je met een 1:1 bril op kijkt, zelfs zijn ze vrij duur met normaal multiplayer in gedachten. In een EDH deck, met meer kaarten, is er vaak ruimte voor een paar verschrikkelijke kaarten om op te zoeken of laat te spelen voor een enorm effect. Dit betekent niet dat mutilate of damnation niet beter zijn om mee te beginnen, maar door de grote van de decks wil je waarschijnlijk nog wel wat meer mass removal spelen en zijn ook iets minder efficiente kaarten een overweging waard.

De zenith lijkt me overigens gewoon echt goed, ik snap niet helemaal waarom je daarover valt. Hij zou misschien net buiten tournooi waardig vallen, maar zelfs dat is denk ik discutabel.

Sowieso is EDH een formaat met een sterke aanmoediging om de kaarten te spelen die je awesome vindt juist te spelen, of ze nou goed zijn of niet.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: EDH Vampire

Bericht door Dragonheart »

Ok. Dit keer was ik dus echt niet duidelijk. Dralna is misschien een betere general omdat het iets makkelijker is om daarmee general schade te doen. Anowon is een kaart die meteen weg moet, Dralna lijkt me iets minder bedreigend. Decree of Pain is een must. Black Sun's Zenith is een must. De kaarten die in jouw lijst met awesome beschreven worden, vind ik lang niet allemaal zo fantastisch. Beter zo?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Vampire

Bericht door pi »

Even voor de zekerheid, ik neem aan dat je Drana bedoelt, Drana, Kalastria Bloodchief? Ik denk dat zij niet zoveel minder removal trekt, maar je hebt gelijk, waarschijnlijk wel wat minder. Aan de andere kant, Anowon hoeft maar 1 upkeep te halen en sloopt dan meteen flink wat. Beide sturen een deck denk ik in verschillende richting en de een is niet altijd beter dan de ander.

Ik las inderdad je post verder best verkeerd.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: EDH Vampire

Bericht door Dragonheart »

Eh, ja, Drana :)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: EDH Vampire

Bericht door Dragonheart »

pi schreef:Even voor de zekerheid, ik neem aan dat je Drana bedoelt, Drana, Kalastria Bloodchief? Ik denk dat zij niet zoveel minder removal trekt, maar je hebt gelijk, waarschijnlijk wel wat minder. Aan de andere kant, Anowonhoeft maar 1 upkeep te halen en sloopt dan meteen flink wat. Beide sturen een deck denk ik in verschillende richting en de een is niet altijd beter dan de ander.

Ik las inderdad je post verder best verkeerd.
Het probleem dat ik met Anowon heb, is dat de restricties voor je eigen deck het "kleine voordeel" tov Drana in mijn ogen niet waard is. Met Anowon zou het een stuk minder goed zijn om non-vampires te spelen (behalve natuurlijk beesten die je juist graag wil saccen voor een bepaald effect en die dus geen vampires zijn).

Nog even voor de goede orde:
Ik weet vrij zeker dat ik nog steeds meer potten multiplayer (meer dan 1 vs. 1) heb gespeeld dan 1 vs. 1. Ik heb zeker al meer dan 200 verschillende decks gebouwd en de meeste daarvan waren goed genoeg om mee te winnen. Doe me een plezier en ga er niet vanuit dat mijn kaartevaluaties altijd toegespitst zijn op solo-formaten.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Vampire

Bericht door pi »

Ik denk dat dat onderdeel was van het verkeerd interpreteren van je post.

Je hebt gelijk over die restricties op je eigen deck, maar "restriction breeds creativity"? Geen idee of dat waar is, misschien, misschien niet. Ik kan in ieder geval redenen zien voor Anowon. Er zijn ook creatures die graag dood gaan en misschien hoef je wel niet zo veel creatures te spelen. Denk dat hij vooral moet gaan voor wat hij leuk vindt om te spelen. Wel goed om de restrictie duidelijk te hebben.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
JaapBroeders
Expert
Berichten: 67
Lid geworden op: za mar 21, 2009 3:26 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: EDH Vampire

Bericht door JaapBroeders »

Zeer interessante discussie die ik meerdere keren heb moeten lezen, haha

Even ter info:
Ik heb heel veel 1:1 gespeeld en ben gewend om daarvoor decks te bouwen. Dit zie je dus in mijn lijsten terug. Ik verwacht wel steeds vaker multiplayer te spelen. Ik speel voor de lol en wil geen tientallen euro's neerleggen voor een kaartje, en wil vooral een deck hebben wat leuk is om te spelen. Ook wel handig om te weten denk ik. Oja, en ik speel het liefst aggro.. met beesten.. ;-)

Het ligt waarschijnlijk aan mijn ervaring, maar ik zie niet zo heel erg het nut om Drana als General te gebruiken.
Ze is super om flink mee aan te vallen (zeker als je genoeg mana hebt), maar veel meer nut heeft ze toch niet? Of wel?
Ik zie een general meestal als een beest dat op een of andere manier de rest van je deck "helpt" omdat je hem altijd kan casten. Vandaar Anowon als probeersel en niet Drana. Maar het zou me niets verbazen als ik iets over het hoofd zie.

Maar even terug naar mijn EDH deck.
Ik heb een tijdje gespeeld met zoals hij op de vorige pagina ongeveer stond. Maar ben daarna gaan kijken naar een sacrifice strategie.
Het hele idee van Anowon, the Ruin Sage in samenwerking met bijvoorbeeld Grave Pact en bijvoorbeeld een Vampire Hexmage vind ik
gewoon net iets te leuk ;-)

Hieronder staat een "tussenversie". Dit is gemaakt met de kaarten die ik heb.
Er staan nog een hoop kaarten op mijn lijstje zoals de geinige Apprentice Necromancer of het pesterige Contamination, maar daar moet ik nog even aan zien te komen ;-)

Ascendant Evincar
Blade of the Bloodchief
Blood Seeker
Blood Tribute
Blood Vassal
Bloodhusk Ritualist
Bloodthrone Vampire
Butcher of Malakir
Cairn Wanderer
Captivating Vampire
Child of Night
Consume Spirit
Crypt of Agadeem
Dark Ritual
Darksteel Plate
Dead Reckoning
Death Stroke
Deathrender
Demonic Tutor
Diabolic Edict
Diabolic Intent
Disentomb
Doom Blade
Feast of Blood
Gatekeeper of Malakir
Go for the Throat
Grave Pact
Grim Discovery
Hideous End
Jet Medallion
Kalastria Highborn
Leaden Myr
Leechridden Swamp
Lightning Greaves
Liliana Vess
Malakir Bloodwitch
Mire Blight
Mirri the Cursed
Necropotence
Night's Whisper
Nightmare Incursion
Nirkana Revenant
Oversold Cemetery
Pawn of Ulamog
Phyrexian Arena
Phyrexian Totem
Phyrexian Tower
Polluted Bonds
Profane Command
Quag Vampires
Quietus Spike
Rhystic Tutor
Sadistic Glee
Sadistic Sacrament
Sangromancer
Sanguine Bond
Sengir Nosferatu
Shizo, Death's Storehouse
Sign in Blood
Soul Collector
Terror
Vampire Aristocrat
Vampire Hexmage
Vampire Nighthawk
Vampire Noxturnus
Viscera Seer
Whispersilk Cloak
Wound Reflection

Oh, en hij werkt nog best aardig :p
-------- hier afknippen ----------
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Vampire

Bericht door pi »

Hoe cast je die kaarten? Ik tel zo even snel 3 landjes?

Drana is beter in sommige situaties omdat jij bepaald wat er dood gaat en je het met genoeg mana meteen kunt doen. De power bonus is meer een leuke bijkomstigheid.

Misschien kun je de kaarten in je deck groeperen bij card type of liever nog, functie? Het is nu niet heel overzichtelijk, hetgeen al snel een probleem is met een EDH deck.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: EDH Vampire

Bericht door Dragonheart »

pi schreef:Hoe cast je die kaarten? Ik tel zo even snel 3 landjes?

Drana is beter in sommige situaties omdat jij bepaald wat er dood gaat en je het met genoeg mana meteen kunt doen. De power bonus is meer een leuke bijkomstigheid.
Misschien kun je de kaarten in je deck groeperen bij card type of liever nog, functie? Het is nu niet heel overzichtelijk, hetgeen al snel een probleem is met een EDH deck.
Ik dacht dat het meer dan een leuke bijkomstigheid was. Er was toch een regel over General-damage of zo? Het lijkt me dat Drana iets beter is in het toebrengen van die damage.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EDH Vampire

Bericht door pi »

Goed punt, ik zie alleen vrijwel nooit iemand winnen op general damage, dat is misschien de reden dat ik dat vergat. Misschien is dit omdat wij met 30 levens spelen. Of alleen met je general damage doen, of met al het andere ook aan vallen en slechts 9 damage extra doen. Ik denk dat ik 1x heb gewonnen op general damage en 2x er op heb verloren in bijna 2.5 jaar. Ik weet niet of het voor hem heel relevant is om dit mee te nemen in zijn keuze.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie