Cheap Red

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Cheap Red

Bericht door BSRuben »

Ik kwam een deck idee van iemand tegen en ben daar verder aan gaan werken. Al met al is het een heel erg goedkoop deck, heb alleen nog een paar keuzes die gemaakt moeten worden.

// Lands

18 Mountain
4 Smoldering Spires

// Creatures

4 Chandra's Spitfire
4 Kiln Fiend
4 Goblin Tunneler
3 Skitter of Lizards
3 Goblin Shortcutter
2 ...

// Planeswalker

2 Chandra Ablaze of Chandra Nalaar

// Spells

4 Lightning Bolt
4 Forked Bolt
4 Burst Lightning
4 Raid Bombardment


De bedoeling van het deck is aanvallen met creatures die unblockable zijn. Je kunt Goblin Tunneler tappen en Goblin Shortcutter spelen om te zorgen dat Chandra's Spitfire en Kiln Fiend niet te blocken zijn. Declare attackers en dan je instants spelen om de overgebleven blockers te verwijderen en Chandra's Spitfire en Kiln Fiend meer power te geven. Dit zorgt er ook voor dat Raid Bombardment nog kan triggeren.

Waar ik nog mee zit:
- Chandra Ablaze / Chandra Nalaar / Geen van beide
- Ik wil nog een 2-of finisher.. Ik heb Steel Hellkite nog liggen maar die lijkt me niet optimaal hiervoor..
- Valakut, The Molten Pinnacle in het deck?
- De regels voor Chandra's Spitfire: Non-combat damage to an opponent. Dus alleen als het noncombat damage op een player is? Of ook creatures?
- Een beter alternatief voor Skitter of Lizards? Cunning Sparkmage?
Gebruikersavatar
Tyury
Advanced
Berichten: 49
Lid geworden op: di jan 25, 2011 12:08 pm

Re: Cheap Red

Bericht door Tyury »

Hm..
Ik speel nog niet zo lang dus vertrouw niet op mij :P. Maar van uit mijn visie kun je vlakut the molten pinnacle gewoon in je deck stoppen. Hij dealt damage én is een land. Ookal is de damage dan maar éénmalig.

Van de planeswalkers heb ik weinig verstand dus daar zeg ik ook maar niets over.Cunning sparkmage lijkt mij een prima alternatief, hij kost wel meer mana, maar als tegen prestatie kun je buiten de combat damage doen. (ookal is dat dan misschien maar één).

Ik hoop dat ik iets zinnigs heb uitgekraamt haha. :P

gr
Tyury
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Cheap Red

Bericht door altx »

Tyury schreef:Hm..
Ik speel nog niet zo lang dus vertrouw niet op mij :P. Maar van uit mijn visie kun je vlakut the molten pinnacle gewoon in je deck stoppen. Hij dealt damage én is een land. Ookal is de damage dan maar éénmalig.

Van de planeswalkers heb ik weinig verstand dus daar zeg ik ook maar niets over.Cunning sparkmage lijkt mij een prima alternatief, hij kost wel meer mana, maar als tegen prestatie kun je buiten de combat damage doen. (ookal is dat dan misschien maar één).

Ik hoop dat ik iets zinnigs heb uitgekraamt haha. :P

gr
Tyury
Het hangt inderdaad wel van je ervaring en speelgroep af, maar een gemiddeld rood deck is doorgaans al lang klaar, voordat Valakut ook maar iets heeft kunnen doen. Ik heb een vergelijkbaar deck en ik heb gemiddeld zo'n 4 landjes liggen op het moment dat ik heb gewonnen.

(En ik hou niet van landjes die getapped in het spel komen... En zeker niet in een aggro deck.)


Cunning Sparkmage werkt trouwens zeer goed samen met Chandra's Spitfire. Ik viel een keer aan met Chandra's Spitfire, werd hij geblockt door een 2/3 flying. Toen gaf ik als reactie mijn tegenstander 1 schade met Cunning Sparkmage. :)




@BSRuben:
De regels voor Chandra's Spitfire: Non-combat damage to an opponent. Dus alleen als het noncombat damage op een player is? Of ook creatures?
Opponent => player.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie