Opslag

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Opslag

Bericht door Maccius »

Dag Allemaal,

Ik vroeg me af hoe jullie kaarten opslaan. Ik heb er bergen en die wil ik netjes opslaan. Maar weet eigenlijk niet goed hoe. Iemand ideeen.

Het liefst een soort ladekastje met handige te labelen compartinenten die ook altijd toegankelijk zijn.

Mag ook iets compleet anders zijn. Laat maar horen die ideeen. Of hoe jullie dat opgelost hebben. Denk dat het om ongeveer 30 a 40 duizend kaarten gaat. Al zit ik er wel over te denken om alle kaarten die ik meer dan 4 keer heb maar eens weg te doen.
Gebruikersavatar
JaapBroeders
Expert
Berichten: 67
Lid geworden op: za mar 21, 2009 3:26 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Opslag

Bericht door JaapBroeders »

Nou, daar ben ik toevallig afgelopen week mee bezig geweest.
Ik dacht het volgende:
Van alle variabelen van een stapel magickaarten is er 1 constante die van een vaste hoeveelheid kan voorzien: de set

Want op kleur groeperen schiet niet op, dan heb je 6 stapels van duizenden kaarten.
Op beschikbaarheid groeperen schiet ook niet op, dan heb je 4 stapels waarvan 1 kleine (mythic) en 1 gigantisch grote (common)

Dus... alles van 1 set in een boosterdoos gooien, rechtop in 3 rijen, met dividers voor kleur.
Voor mijn verzameling werkt het bijzonder prettig.

Geen idee of dat bij jou ook zou werken?
-------- hier afknippen ----------
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Opslag

Bericht door pi »

Ik heb een ladekast waarvan de hoogte van een la goed overeenkomt met de hoogte van een magickaart en waarvan in de diepte je ook heel behoorlijk uit komt met 5 rijen kaarten. Hier staan mijn commons nu in. Ik ben alleen uit die kast aan het groeien en langzaamaan playsetjes apart aan het leggen en de andere kaarten in een grote doos bij elkaar om weg te doen als ik het ooit helemaal doorgewerkt heb. Het zit overigens op set, kleur, alfabet gesorteerd.

Een andere optie kan binders zijn. Gaat aardig wat ruimte in nemen, maar aan de andere kant is het wel behoorlijk overzichtelijk. Brengt wel aardig wat aanschafkosten met zich mee, maar is dan vrij goed uit te breiden als je ze per set (of block) maakt. Moet je natuurlijk nog steeds een manier vinden voor binders opslaan, maar die zijn wat handelbaarder dan losse kaarten.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Opslag

Bericht door Donnie Darko »

Ik heb niet bijzonder veel kaarten als ik sommige soms bezig hoor. Ik denk dat het er zo'n 5000 zijn.
Ik sorteer ze wel op kleur en type (enchantments, sorcery's en instants en creatures) en houd ze in wijnkistjes, nu een kist van 1 vak, een kist van 2 vakken en een van 3 vakken
http://www.uushop.nl/media/catalog/prod ... echt_3.jpg

Gewoon zo'n kistje dus. De kaarten passen precies er in als je ze in stapeltjes van zo'n 200 naast elkaar legt, 5 stapels op een rij, op de plek van 1 wijnfles.
Dus als je een 2 vaks kistje hebt zoals op het plaatje, passen er 2000 kaarten in 1 kistje. Als er nog een deksel opzit is het nog makkelijk meenemen ook.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Opslag

Bericht door The Quizmaster »

Ik heb ze in van die kartonnen storageboxen zitten (kunnen er 4000 in 1 doos ofzo), Een deel daarvan is al op kleur gesorteerd. Alles wat ik er in de afgelopen 2 jaar bij heb gekregen aan kaarten, moet ik nog sorteren (ja, ik ben daar echt snel mee.. 8) )

kaarten (ook playsetjes commons en uncommons) waar ik wel mee zou kunnen spelen, zitten voor een deel in een binder en voor een deel in fatpack-dozen..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
JaapBroeders
Expert
Berichten: 67
Lid geworden op: za mar 21, 2009 3:26 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Opslag

Bericht door JaapBroeders »

Oh, trouwens:
Ik heb ooit met photoshop zitten knutselen om dividers te maken die wat langer zijn dan magickaarten met bovenin de set-logo en set-titel.
Zo kun je heel handig je kaarten sorteren op set, door die dingen in een hoesje te steken, tussen je kaarten te douwen,en zo je kaarten te scheiden
Als iemand interesse heeft kan ik wel ergens de psd (of pdf) online zetten, zodat ze die zelf ook uit kunnen printen?
-------- hier afknippen ----------
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Opslag

Bericht door Maccius »

@jaapBroeders

Ben zeker geintreseerd in die PDF.

@rest alvast bedankt voor de iedeeen, maar meer zijn altijd welkom.
Gebruikersavatar
JaapBroeders
Expert
Berichten: 67
Lid geworden op: za mar 21, 2009 3:26 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Opslag

Bericht door JaapBroeders »

Het is toch een psd geworden, check de layers voor de verschillende sets:
http://rapidshare.com/files/446920861/dividers_p4.zip
-------- hier afknippen ----------
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Opslag

Bericht door pi »

Voor mij werkt die link niet goed, krijg ene rapidshare inlogscherm en verder geen file (weet dat het iig vroeger mogelijk was om van rapidshare te downen zonder account).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Opslag

Bericht door Maccius »

@pi rechterkant staat een langzame download. Die werkt wel.

Zelf heb ik ondertussen dit gegoogeled. http://www.bcwsupplies.com/products/cor ... orting.htm Iemand ervaring hiermee. Is een kartonnen doos waarin andere dozen passen. Niet helemaal wat ik zocht, maar voor +- $130,- -dus wat is dat nog helemaal in Euro's ;-)- heb je wel ruimte voor tegen de 100.000 kaarten.

O en waarmee open ik een PSD file? Ik googelede het en vond adobe, maar reader 9.nogwat opent hem niet.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Opslag

Bericht door Lolloler »

Die kun je openen met Photoshop.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Plaats reactie