Bladewing

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rednas
Advanced
Berichten: 18
Lid geworden op: do jan 13, 2011 2:31 pm

Bladewing

Bericht door rednas »

creatures:22
Bladewing the Risen 2*
Bladewing's Thrall*3
Two-headed Dragon2*
Dragon Mage2*
Nightscape Familiar2* wordt veranderd naar putrid imp2*
Crimson hellkite2*
Dragonspeaker Shaman2*
Viashino Heretic2*
Shivan hellkite1*
kilnmouth Dragon1*
fog of Gnats1*
Thunderscape master1* waarom? life gain +dmg maar niet nodig

spells:20
Dark Ritual3*
Terminate3*
Disintergrate2*
Carbonize2*
Raise Dead2*
Belbe's Portal2*
Falter1*
Fault Line1*
Malevolent Awakening1* misschien verwisselen voor Recurring Nightmare
Shade's form1*
Exhume1* wil er wel meer maar die heb ik niet
Gamble1*

Lands;21
Swamp*10
mountain9*
Shadowblood ridge1*
Crosis's Catacombs1*


wat moet jouw deck doen?
Het is een beatdown deck met reanimatie ability's. het doel is zo snel mogelijk dragons in het spel te brengen en door het saccen van bladewing en terug brengen de dragons in het spel te houden.

voorbeeld perfect hand
putric imp, exhume, swamp.bladewing the risen. dark ritual, bladewing trall, en een draak(maakt niet uit welke).
beurt 1 speel swamp, dark ritual,putric imp, sac bladewing the risen, blade wing trall en de draak. voor de imp zijn flying abb.
speel exhume.
resultaat bladewing the risen, bladewing trall, en de draak is het spel.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
vintage
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
voornamelijk aggro, en control

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?

erg gevoelig voor exile ,snelheid is niet constant, bladewing is erg kwetsbaar voor het spel
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?

meestal mulitplayer soms 1 vs1
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
niet echt maar ik ga geen 32euro uitgeven voor een entombe.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bladewing

Bericht door pi »

Wat geef je wel maximaal per kaart uit?

Je geeft nu een voorbeeld van een perfecte hand, heb je ook een voorbeeld van hoe het gaat met een normale hand? (Perfect zegt meestal behoorlijk weinig)

Mijn eerste investering zou wat betere landjes zijn, of anders eventueel de verhouding tussen de kleuren wat bijwerken, want vanaf alleen basics is 2 kleuren in bijna gelijke verhouding behoorlijk lastig goed te krijgen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
rednas
Advanced
Berichten: 18
Lid geworden op: do jan 13, 2011 2:31 pm

Re: Bladewing

Bericht door rednas »

max 10 euro pr kaart maar het liefst wil ruilen(moet mijn haves lijst nog posten)

gemiddelde hand;
1 of 2 draken 2 landen 2 spells. vb. shivan dragon kilnmouth dragon 2 mountains shade's form fater en terminate (crap hand)

2 landen 2 creatures 2 draken 1 spell

naar welke land zou ik kunnen zoeken?

en hoe vind je het deck in het algemeen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bladewing

Bericht door pi »

Binnen 10 euro moet blood crypt wel mogelijk zijn, misschien zelfs bloodstained mires als je niet te kritisch bent over de staat.

Ik zou als eerste proberen het deck wat meer gefocussed te krijgen. Dat is ook mijn voornaamste commentaar nu. Ik zie best veel verschillende dingen in het deck, maar met name is het een deck vol met dure beesten zonder een overtuigende manier om ze in het spel te leggen. Het zou er bv een stuk beter uit zien met 4 reanimates en 4 exhumes en een manier om die dingen in je yard te leggen (zombie infestation bv. Meestal is veel kaarten 1-2x al een indicatie van dit probleem, je wilt eigenlijk bij voorkeur een voorspelbaar deck en dat bereik je niet zo makkelijk met zo weinig kopietjes van kaarten (niet dat het onmogelijk is, zie EDH, maar dan bouw je er meestal wel een deck omheen met een hoop manieren om die randomness tegen te gaan).

De beste draak in je kleuren is denk ik kokusho, the evening star, zeker als je veel multiplayer speelt. (Noem hem trouwens kokopuffs, vindt ie leuk). Ik zie geen reden om die niet te spelen, zeker met kaarten als victimize of recurring nightmare als reeele opties voor je deck.

Ik realiseer me dat je vraagt om wat ik van het deck vind, maar eigenlijk zou ik daarvoor wat meer moeten weten van wat je normaal tegenover je ziet. Voor mijn groep zou het denk ik te zwak zijn (we spelen nu vrijwel exclusief EDH, maar vroeger speelden we met gewone decks), maar het kan goed dat jouw groep heel anders is en dat dit deck binnen die groep erg sterk kan zijn. In het algemeen oogt dit vooral door de vele kaarten 1 en 2x als een deck waar nog veel aan kan gebeuren. Persoonlijk zou dit mij erg frustreren als ik er mee zou spelen, maar er zijn ook mensen die dit juist expres doen. Bij EDH hoort dit juist bij het formaat, maar betrap ik mezelf er op dat ik toch mijn decks zoveel mogelijk voorspelbaar maak. Misschien kun je ook aangeven waar je wilt dat ik het deck mee vergelijk?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie