Wat dachten jullie hiervan? :)

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Wat dachten jullie hiervan? :)

Bericht door George »

Ik had een ideetje voor een deck, het doel is gewoon om de opponent islands te laten controllen en dan met creatures met islandwalk aan te vallen.

20 Island

Creatures (20)
4x Stormtide Leviathan
4x Sea Monster
2x Sphinx of Jwar Isle
4x Rootwater Commando
4x Serpent of the Endless Sea
2x Tidal Warrior

Spells (20)
4x Mana Leak
2x Essence Scatter
2x Ponder
4x sea's claim
4x convincing mirage
4x Aether Storm


Zou het kunnen werken? Ik zie het toch al zitten omdat het me leuk lijkt en het zeer goedkoop is.

Geef jullie mening :)
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Wat dachten jullie hiervan? :)

Bericht door skystormer »

Ik vind het deck vrij traag.
De enige mob die je hebt die je vroeg kan spelen is de Tidal Warrior.
Vervang Essence Scatter met een normale counterspell. Je speelt mono blauw. Dus net zo duur en je mag alles counteren. (ik zou zeggen: 4x counterspell, 2 x mana leak) En die Aether Storm, mensen eten die schade wel om spells te kunnen spelen. Dus je grootste probleem is het in leven blijven in je eerste 8 beurten. Ik zie de Rootwater Commando ook niet zo vaak aanvallen, krijgt denk ik snel promotie tot block voer.
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Wat dachten jullie hiervan? :)

Bericht door BSRuben »

Je speelt iets te dure creatures naar mijn mening.

Spreading Seas is ook een leuke kaart om islandwalk te triggeren (early game) en is ook meteen een card draw. Misschien dat Merfolk Spy en Thada Adel, Acquisitor leuk zijn om te spelen. Vooral die laatste kan je deck helpen door artifacts te verwijderen plus dat je ze zelf mag spelen. Misschien ook Halimar Wavewatch, Hada Spy Patrol en Training Grounds. Geeft je een blocker early game en een 6/6 islandwalker in late game. De spy patrol wordt makkelijk een unblockable met shroud, altijd fijn :)

--EDIT--

Zie nu dat je niet T2 speelt. Mijn ideeën waren meer voor een standard deck. Naja, ik hoop dat je er evengoed wat aan hebt :)
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Re: Wat dachten jullie hiervan? :)

Bericht door George »

Al bedankt voor jullie mening, ik heb het al een beetje aangepast, de counterspells zijn aangepast. Aethor Storm is eruitgevlogen, net zoals Sea Monster. En Thada Adel, Acquisitor en Merfolk Spy zijn erbij.

20 Island

Creatures (22)
4x Stormtide Leviathan
4x Thada Adel, Acquisitor
2x Sphinx of Jwar Isle
4x Merfolk Spy
4x Serpent of the Endless Sea
4x Halimar Wavewatch

Spells (18)
4x Cancel
2x Mana Leak
2x Ponder
4x Sea's Claim
4x Spreading Seas
2x Training Grounds

Ik vind de Training Grounds een beetje plaatsverspilling omdat ik hem alleen maar kan gebruiken voor Halimar Wavewatch.
Misschien is het beter als ik nog 4x een niet zo duur creature met Islandwalk in de plaats van Halimar steek en ipv Training Grounds nog 2 keer een enchant land.

Wat denken jullie?
skystormer
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: do jul 12, 2007 2:08 pm
Locatie: Someren-Heide

Re: Wat dachten jullie hiervan? :)

Bericht door skystormer »

maak van cancel : counterspell
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Re: Wat dachten jullie hiervan? :)

Bericht door George »

Ik heb hier 4 cancels liggen en geen counterspell dus voorlopig hou ik het zo :)

Heb weer wat aangepast, wat dachten jullie hiervan?

20 Island

Creatures (22)
4x Stormtide Leviathan
4x Thada Adel, Acquisitor
2x Sphinx of Jwar Isle
4x Merfolk Spy
4x Serpent of the Endless Sea
4x Grayscaled Gharial

Spells (18)
4x Cancel
2x Mana Leak
2x Ponder
4x sea's claim
4x Spreading Seas
2x Mind Control

Een mind control voor moest de opponent een creature leggen wat voor problemen kan zorgen, ik het gewoon overneem.
En Grayscaled Gharial is een 1 drop met 1/1 en Islandwalk.
Is dit al een deftig deck? :)
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Wat dachten jullie hiervan? :)

Bericht door BSRuben »

Ik vind het idee van Islandwalk wel leuk al moet ik zeggen dat ik je creatures niet zo goed bij elkaar vind passen.
Misschien kan je hier wat mee:

//Lands (22)
4 Halimar Depths
18 Island

//Creatures (22)
4 Cosi's Trickster
4 Lord of Atlantis
3 Grimoire Thief
3 Riptide Pilferer
4 Cold-Eyed Selkie
2 Seasinger
2 Stormtide Leviathan

//Spells (16)
4 Aquitect's Will
4 Spreading Seas
4 Cancel
2 Mana Leak
2 Merrow Commerce

Heb het maar even bij elkaar gegooid, weet niet of het zal werken, misschien zijn er nog wel wat aanpassingen nodig.
Het idee is aanvallen met creatures die islandwalk hebben en doordat ze aanvallen geven ze je voordelen en schade.
Cold-Eyed Selkie geeft card advantage samen met Aquitect's Will en Spreading Seas (die zorgen ook meteen dat islandwalk kan triggeren). Seasinger kan die vervelende creatures overnemen en met Riptide Pilferer en Grimoire Thief zorg je dat je tegenstander niet veel meer kan casten.
Lord of Atlantis is belangrijk omdat die je creatures sterker maakt en al je creatures Islandwalk geeft.
Verder twee counters die je zelf ook al in het deck heb en Stormtide Leviathan om de hele boel op slot te gooien.

Er zal vast nog wel wat te verbeteren zijn (misschien een paar creatures eruit voor een goede enchantment en/of artifact, kon alleen zo snel niets leuks vinden). Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Grtz,

R.
Gebruikersavatar
George
Master
Berichten: 163
Lid geworden op: za nov 06, 2010 9:30 am
Contacteer:

Re: Wat dachten jullie hiervan? :)

Bericht door George »

Ik zat te denken of Stormtide Leviathan wel goed was in dit deck?
Natuurlijk perfect met Islandwalk en zijn andere abilities maar:

Creatures without flying can't attack

En ik heb maar 2 creatures met flying.
Kan ik Stormtide Leviathan niet vervangen door een gewone fatty met islandwalk?
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Wat dachten jullie hiervan? :)

Bericht door BSRuben »

De regels geven aan dat creatures without flying OR islandwalk niet aan kunnen vallen (dus ze moeten flying OF islandwalk hebben om aan te kunnen vallen). Aangezien de meeste creatures islandwalk hebben (omdat ze het zelf hebben of door bijvoobeeld Lord of Atlantis) kunnen ze wel aanvallen ook al hebben ze geen flying.
Plaats reactie