Helemaal nieuw!

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Helemaal nieuw!

Bericht door KillerRu »

Hallo allemaal,

Ben Glenn, 21 jaar oud en recent met Magic gestart. Nu heb ik enkele decks... Maar weet eigenlijk niet of deze wel in orde zijn?

Creatures:
4x Thornweald Archer
4x Jagged-Scar Archers
1x Elvish Piper
1x Oracle of Nectars
1x Joraga Warcaller
4x Arbor Elf
2x Llanowar Elves
4x Joraga Treespeaker
1x Oracle of Mul Daya
1x Fauna Shaman

Lands:
20x Forest

Artifacts:
1x Akroma's Memorial
1x Door of Destinies

Spells:
2x Exoskeletal Armor
2x Bestial Menace

Total: 49 Cards

Well dat is het dan... Echt mijn allereerste dek kan dus nog vééél tips gebruiken!

Alvast bedankt,
K
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door Dragonheart »

Je hebt al een aantal dingen goed voor elkaar. Ik zie consistentie (goede kaarten 4x). Ik zie synergie (Elves).

Ik denk dat de eerste stap is om naar 60 kaarten te gaan. Dit is namelijk het minimale aantal voor reguliere constructed decks (zoals dit er eentje is).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door KillerRu »

Hey bedankt,

Was inderdaad nog van plan een paar kaarten toe te voegen.
Maar had graag een beetje tips van experts ontvangen? Want heb momenteel niet echt zicht op welke kaarten ik nog kan toevoegen...

Mvg
Afbeelding
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door BSRuben »

Wat voor formaat wil je graag spelen? Als je standard wilt spelen (dus bijvoorbeeld meedoen met FNM) zijn er een aantal kaarten in je deck die niet meer gespeeld mogen worden. (Elvish Piper bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door altx »

BSRuben schreef:Wat voor formaat wil je graag spelen? Als je standard wilt spelen (dus bijvoorbeeld meedoen met FNM) zijn er een aantal kaarten in je deck die niet meer gespeeld mogen worden. (Elvish Piper bijvoorbeeld).
Wat hij zegt.

Misschien dat je de standaardvragen in dit topic kunt beantwoorden:
http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=9&t=3192
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door KillerRu »

- wat moet jouw deck doen? Wel winnen?
- welk formaat speel je gewoonlijk? Ik speel gewoon onder vrienden dus geen tournaments etc.
- wat voor decks zie je vaak tegenover je? Allies...
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt? Heel slecht tegen een counter spell deck...
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer? 1 op 1
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden? Toch wel liefst... Niet te dure kaarten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door BSRuben »

Er zijn zo veel kaarten die goed samen gaan in een elf deck dat het moeilijk is om zo maar een aantal verbeteringen te geven..

Imperious Perfect
Ezuri, Renegade Leader
Immaculate Magistrate
Strength of the Tajuru
Elvish Archdruid
Elvish Champion

(Probeer tegen een aggro deck ook eens: Taunting Elf + Gaze of the Gorgon)
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door altx »

KillerRu schreef:- wat moet jouw deck doen? Wel winnen?
(...)
Veel gehoord antwoord op die vraag... :p

Maar bedoeld wordt wat je strategie is om te winnen (alhoewel ik me bij een elfen-deck er wel een voorstelling van kan maken).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door KillerRu »

altx schreef:
KillerRu schreef:- wat moet jouw deck doen? Wel winnen?
(...)
Veel gehoord antwoord op die vraag... :p

Maar bedoeld wordt wat je strategie is om te winnen (alhoewel ik me bij een elfen-deck er wel een voorstelling van kan maken).
Ik zou het graag zowat overrompelend snel maken... Dat het niet te veel bla bla nodig heeft om toch goed door te komen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door BSRuben »

Dan wil je Ezuri, Renegade Leader en Elvish Archdruid zeker spelen. Misschien ook 2x Garruk Wildspeaker in het deck. Om je creatures sterker te maken kan je dan kiezen voor bijvoorbeeld Strength of the Tajuru en/of Blanchwood Armor.
Die Akroma's Memorial is ook een fijne kaart. Misschien ook Eldrazi Monument erin (al is die niet echt budget friendly).
remmer
Expert
Berichten: 70
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 1:47 pm
Locatie: emmeloord

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door remmer »

wat je ook nog kan spelen is mijn elven combo met umbral mantle gepost in de combo sectie
Viridian Joiner+rancor+Umbral Mantle
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door KillerRu »

Hoeveel kaarten mag een deck maximaal hebben?
Afbeelding
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door altx »

KillerRu schreef:Hoeveel kaarten mag een deck maximaal hebben?
Er is geen maximum. Wel moet je je deck zonder hulpmiddelen kunnen schudden.

Desondanks is het aan te raden om je aan het aantal van 60 kaarten te houden, om de simpele reden dat de max. 4 dezelfde kaarten limiet te allen tijde overeind blijft en je het risico loopt om er een voor jezelf heel onvoorspelbaar (en dus onbetrouwbaar) deck van te maken.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
KillerRu
Expert
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mar 07, 2011 3:05 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door KillerRu »

Afbeelding
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Helemaal nieuw!

Bericht door altx »

Ik zou kritisch gaan kijken welke kaarten musts zijn in het deck en welke op zijn hoogst nice-to-have.

Een paar overwegingen:
* Elvish Piper heb je niet echt nodig. Je hebt al mana in overvloed en duur zijn je kaarten toch al niet.
* Fauna Shaman past niet helemaal in je deck, want je wilt eigenlijk helemaal geen kaarten moeten discarden.
* Oracle of Nectars: Lifegain is op zichzelf staand nooit zo heel nuttig. In plaats van proberen niet te verliezen, had je ook gewoon je winnende kaart uit kunnen spelen. ;) (En anders kun je beter Wellwisher spelen in een elfen-deck.)
* Oracle of Mul Daya: Met al die mana-elfjes heb je die niet echt nodig.
* Akroma's Memorial: Niet echt een kaart voor een elfen-deck. Elfjes winnen meestal omdat ze met veel zijn en je tegenstander ze daarom niet allemaal kan blocken. Om die paar elfjes die hij misschien nog net wel zou kunnen blocken, dan nog wat bonussen te geven, is eigenlijk een beetje het paard achter de wagen spannen.
* Exoskeletal Armor: Past niet echt in het deck, onder andere omdat het woord Elf er helemaal niet op voorkomt. (Dan heb je meer aan een Timberwatch Elf bijvoorbeeld.)
* Bestial Menace: Past er helemaal niet in, want die heeft nauwelijks tot geen synergie met de rest van het deck.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie