Pagina 3 van 3

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: do sep 08, 2011 1:04 pm
door Donnie Darko
Heb geprobeerd wat uitgebreider de kaarten te verantwoorden, waarom ik ze vind passen bij dit deck.
Het deck is vooral gebouwd om +1/+1 counters te krijgen en verdelen, zodat mijn creatures sterker worden en meer damage doen.
Er zitten vooral kaarten in dit deck die deze counters creƫren, maar ook een aantal die voordeel geven aan creatures met +1/+1 counters en natuurlijk wat proliferate abilities.
Daarnaast wil ik natuurlijk graag dat mijn general snel sterk wordt en in leven blijft, zodat die met trample, unblockable of protection een goede verdediging is of juist de tegenstander dood maakt.

Lands (37x):
Grand Coliseum
Terminal Moraine
Terramorphic Expanse
Ravaged Highlands
Forgotten Cave
Sandstone Needle
Sapseep Forest
Tranquil Thicket
Hickory Woodlot
Rushwood Grove
Rootbound Crag
Seafloor Debris
Saprazzan Skerry
Moonring Island
Soaring Seacliff
Remote Isle
Seat of the Synod
5 Island
7 Mountain
8 Forest

Om Animar sterker te maken:
Whispersilk Cloak
Cauldron of Souls
Gruul War Plow
Horned Kavu
Shrieking Drake
Alexi's Cloak

Artifacts/Sacrifice
Thopter Squadron (levert ook desnoods flying creatures als defense)
Pentavus
Ichor Wellspring
Mycosynth Wellspring
Krark-Clan Stoker

Infect/Proliferate:
Contagion Clasp
Throne of Geth
Core Prowler
Contagion Engine
Blighted Agent
Viral Drake
Marsh Viper
Volt Charge
Fuel for the Cause
Pistus Strike

Card draw ability:
Etched Oracle
Jungle Barrier (werkt ook met bijv Horned Kavu)
Lead the Stampede
Treasure Hunt
Tezzeret's Gambit
(Ichor Wellspring)

Synergie met +1/+1 counters:
Mycoloth
Rage Forger
Fungal Behemoth
Ulasht, the Hate Seed
Taurean Mauler
Sporeback Troll
Bramblewood Paragon
Forgotten Ancient
Primordial Hydra
Gilder Bairn
Borborygmos
Floodchaser
Spincrusher
Experiment Kraj
Cytoplast Root-Kin
Thrive

Mana/landfetch abilities:
Manalith
Fertilid
Greenseeker
Viridian Joiner
Fertile Ground

Verdediging:
Groundling Pouncer
Sturdy Hatchling
Deadly Recluse
Fable of Wolf and Owl
AEther Mutation
(Jungle Barrier)

Random handige abilities:
Seedborn Muse (kan ik elke beurt aanvallen/proliferaten)
Brawn (sterke creatures + trample = win)
Puppeteer (Om Gilder Bairn te tappen/andere creatures te untappen)
Flametongue Kavu (werkt ook met bijv. Horned Kavu)
Bloodfire Infusion (mass removal)
Fling (zowel een finisher als lastige creatures killer)
Shattering Pulse (destroy artifact, herbruikbaar)
Hull Breach (bied veel mogelijkheden voor 2 mana)
Glissa's Scorn (vernietigd een artifact + wat extra's)
Spitting Image (heeft al veel diensten bewezen)

Kaarten met de nominatie het deck te verlaten:
spincrusher
Floodchaser
Fable of Wolf and Owl
AEther Mutation
glissa's scorn

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: vr sep 09, 2011 2:06 pm
door pi
Ik denk dat veel van je verdediging slechter is dan meer creatures die dingen doen met counters. ook vraag ik me af of je wel genoeg artifacts kunt saccen om echt wat aan de wellsprings te hebben, een kaart pakken of een landje fetchen is niet spectaculair voor 2 mana. Ik zou denk ik een rings of brighthearth overwegen, ik zie best wat activated abilities.

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: zo okt 23, 2011 1:29 pm
door Donnie Darko
Update van het deck, kan het morgen gaan testen :)
De --- geeft aan dat het een nieuwe kaart is, onderaan staat welke kaarten ik er uit heb gehaald om de nieuwe kaarten er in te stoppen.

Lands:
Grand Coliseum
Terminal Moraine
Terramorphic Expanse
Ravaged Highlands
Forgotten Cave
Sandstone Needle
Sapseep Forest
Tranquil Thicket
Hickory Woodlot
Rushwood Grove
Rootbound Crag
Seafloor Debris
Saprazzan Skerry
Moonring Island
Soaring Seacliff
Remote Isle
6 Island
7 Mountain
8 Forest

Om Animar sterker te maken:
Whispersilk Cloak
Cauldron of Souls
Gruul War Plow
Horned Kavu
Shrieking Drake
Alexi's Cloak
---Swiftfoot Boots
---Clockspinning
---Blood Clock
---Umbilicus
---Palinchron


Artifacts/Sacrifice
Thopter Squadron (levert ook desnoods flying creatures als defense)
Pentavus
Mycosynth Wellspring
inexorable tide

Infect/Proliferate:
Contagion Clasp
Throne of Geth
Core Prowler
Contagion Engine
Blighted Agent
Viral Drake
Marsh Viper
Volt Charge
Fuel for the Cause
Pistus Strike

Card draw ability:
Lead the Stampede
Treasure Hunt
Tezzeret's Gambit

Synergie met +1/+1 counters:
Mycoloth
Rage Forger
Fungal Behemoth
Ulasht, the Hate Seed
Taurean Mauler
Sporeback Troll
Bramblewood Paragon
Forgotten Ancient
Primordial Hydra
Gilder Bairn
Borborygmos
Experiment Kraj
Cytoplast Root-Kin
Thrive
---Suncrusher
---energy chamber

Mana/landfetch abilities:
Manalith
Fertilid
Greenseeker
Viridian Joiner
Fertile Ground

Verdediging:
Sturdy Hatchling
Deadly Recluse

Random handige abilities:
Seedborn Muse (kan ik elke beurt aanvallen/proliferaten)
Brawn (sterke creatures + trample = win)
Puppeteer (Om Gilder Bairn te tappen/andere creatures te untappen)
Flametongue Kavu (werkt ook met bijv. Horned Kavu)
Bloodfire Infusion (mass removal)
Fling (zowel een finisher als lastige creatures killer)
Shattering Pulse (destroy artifact, herbruikbaar)
Hull Breach (bied veel mogelijkheden voor 2 mana)
Spitting Image (heeft al veel diensten bewezen)
---Rings of Brighthearth (werkt met de vele abilities)
---Goblin Bomb (wat fun, die pijnlijk word met proliferate)


Kaarten die ik heb verwijderd om plaats te maken:
Ichor Wellspring
Jungle Barrier
Groundling Pouncer
Etched Oracle
Floodchaser
Fable of Wolf and Owl
AEther Mutation
Glissa's Scorn
krark-clan stoker

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: zo okt 23, 2011 7:06 pm
door pi
Of je snapt de rings niet helemaal, of je wil palinchron graag 2x naar je hand doen? Dat is namelijk de enige activated ability op de kaart.

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: zo okt 23, 2011 8:20 pm
door Donnie Darko
Mijn excuus, ik verwar die vaak met een andere kaart die de activated abilities verminderd met 2 kleurloze mana.

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: zo jan 29, 2012 12:02 pm
door Donnie Darko
Ik heb voor dit deck eindelijk doubling season besteld, en ook een sarkhan vol die samen met doubling season en de proliferate abilities waarschijnlijk regelmatig zijn ultimate kan gebruiken, en ook mijn creatures haste kan geven...

De bovenstaande lijst klopt nu nog, maar heb dus 2 kaarten die erin moeten, 4 op de nominatie staan om eruit te halen:
rage forger heeft me nog nooit echt goed geholpen en over het algemeen heb ik niet superveel creatures met counters erop om mee aan te vallen
fling geeft wel mooie damage als ik een opgepompt creature sack, maar heb ik dat er voor over? Meestal niet heb ik gemerkt
mycosynth wellspring zoals pi al aangaf is het niet de meest geweldige kaart
energy chamber is wel handig, heeft wel synergie met het deck maar is niet erg krachtig

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: zo jan 29, 2012 5:18 pm
door pi
Fling lijkt mij meer iets voor als je creature toch al dood gaat en wanneer het dus niet uit maakt omdat je die toch al kwijt bent. Ik zou de Forger en Wellspring er denk ik uit halen.

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: di feb 28, 2012 4:41 pm
door Donnie Darko
Ik heb het aangepast zoals jij suggereerde.
Nog nieuwe kaarten besteld, en wel:
- Simic growth chamber
- Izzet Boilerworks
- Gruul Turf

Voor de bovenstaande landen heb ik een forest, mountain en island verwijdert.

- primordial sage
- gigantomancer
- pathrazer of ulamog
- artisan of kozilek

Voor de 4 bovenstaande kaarten heb ik de volgende kaarten eruit gehaald:
- fling
- sturdy hatchling
- viridian joiner
- energy chamber

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: di feb 28, 2012 4:45 pm
door pi
Wat is de reden voor de gigantomancer?

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: di feb 28, 2012 6:04 pm
door Donnie Darko
Die word door animar's ability erg goedkoop om te casten, en kan animar weer sterker maken voor 1 mana. Tenminste, dit klopt toch:
Animar ligt op het veld met 4 +1/+1 counters (maakt hem totaal 5/5).
Ik speel de gigantomancer voor 4 mana, dan target ik animar daarmee voor 1 kleurloze mana, die dan een 7/7 word, met de 5 +1/+1 counters erbij een 12/12, juist?
En zo kan hij ook voor andere creatures werken...

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: wo feb 29, 2012 9:59 am
door pi
Jawel, maar zonder Animar is het een hele dure 1/1. Ik snap de redenatie, maar het is nogal overkill. Ik zou denk ik zoeken naar een creature die zichzelf kan bouncen, zoals Shrieking Drake die nog een leuk ander effect heeft ook. De steiging gaat misschien ietsje minder hard, maar de kaart is dan nuttiger als je hem pakt op een moment dat je Animar niet in het spel hebt.

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: vr mar 02, 2012 2:01 am
door Donnie Darko
Wat voor creature doelde je op?
Ik heb zojuist Gatherer doorzocht op een rood, of groen, of blauw creature met tekst 'when' 'enters' en 'battlefield', de enige die volgens mij doet wat jij voorstelt is sparkcaster, of weet jij er nog meer?
Met nu aardig wat bounce is iets als warstorm surge misschien nog een optie? pandemonium is goedkoper maar werkt ook in mijn nadeel...

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: vr mar 02, 2012 9:24 am
door pi
Eerder genoemde Drake, Man-o'-War, Venser, Shaper Savant, Arctic Merfolk, Aethersnipe, Riftwing Cloudskate, Selkie Hedge-Mage, Stingscourger etc. Flash + bounce is denk ik ideaal, maar alleen Venser doet dat. Misschien wil je wel Cloudstone Curio of Tidespout Tyrant spelen of kun je iets met de Soulshift ability.

Overigens, naast de caster heb je Horned Kavu en Shivan Wurm in dezelfde cycle.

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: vr mar 02, 2012 1:14 pm
door Donnie Darko
Horned Kavu en Shrieking Drake zitten er al in, net als Umbilicus en Blood Clock.
Maar ik dacht dat jij op creatures doelde zoals de Sparkcaster die naast hun bounce ability ook nog een ander handig effect hebben...

Re: EDH: Animar, Soul of elements

Geplaatst: zo mar 04, 2012 10:19 pm
door pi
Die ik noemde kunnen toch ook meer dan zichzelf bouncen?

Waarschijnlijk zijn de Umbilicus en Blood Clock wat te langzaam, Sunken Hope is dan misschien wat beter voor je deck.