Standard t2 deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Standard t2 deck

Bericht door ixo »

- wat moet jouw deck doen?
Op dit moment was het idee de Mortician Beetle te laten groeien d.m.v. sacrifices aan je eigen kant en die van de tegenstander.
Hier door kan je het veld een klein beetje controleren en leeghouden waardoor je leuk kan beuken. Met Ob nix en corrupt kan ik de tegenstander het lastig maken met het leven.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Type 2, Standard.
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
White, BLue, (een derde kleur: zwart of rood) control - Goblins burn - Kuldotha - Boros - ramp met tokens treefolk (ben naam vergeten) - Tezzeret artifact combinaties. Ook het rode burn deck met Koth is een issue
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
jah, ik begin zelf te lopen met het deck van beurt 4 ongeveer, weinig antwoord tegen control of tokens.
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
1op1
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
verschilt, als het maar niet te gek wordt ^^

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Creatures:
Demon of Death's Gate x2
Vampire hexmage x 2
Mortician Beetle x 4
Gatekeeper of Malakir x4
Reassembling Skeleton x4
Bloodghast x4
Ob Nixilis, the Fallen x2
Vampire Nighthawk x4

Sorcery's:
Black Sun's Zenith x2
Consuming Vapors x4
Corrupt x3
Sign in Blood x2

Artifacts:
Mimic Vat x2
Culling Dais x2

Lands:
Tectonic Edge x 2
Terramorphic Expanse x 4
Bojuka Bog x1
swamp x 15

Wat zou ik aan moeten vullen of vervangen om er weer een goed deck van te maken? zit er al een tijdje mee in me gedachten, aangezien het deck niet meer in de top 4 beland met mijn plaatselijke FNM's.

Sideboard:
Creatures:
Vampire Hexmage x2

Instants:
Doom Blade x4
Consume the Meek x4

Sorcery:
Black Sun's Zenith x1

Artifacts:
Sword of Body and Mind x3

Sideboard is een beetje knullig, heb er weinig meer aan gedaan.


---------------------------------------------------------------------------------

Het deck werkt door de Mortician Beetle in Beurt 1 neer te leggen en de Reassembling Skeleton of de Bloodghast in beurt 2 te spelen met een land drop, beurt 3 een Culling Dais waarop je natuurlijk aanvalt en wnnr niet block sac je je eigen creature ( het liefste bloodghast natuurlijk ). het kan ook zijn dat ie wel blocked en dan zou je je eigen creature moeten saccen aan het einde van de tegenstanders beurt en dus niet aanvallen.

hierdoor creër ik een kaart voordeel wnnr ik die nodig kan hebben, beurt 4 een Vampire Nighthawk of een tweede Reassembling Skeleton. Beurt 5 kan je eigenlijk verder uitbouwen met wat je nodig kan hebben om je verdediging klaar te zetten en aan te vallen.

De Demon of Death's Gate is de finisher van het deck en komt in het spel wnnr je genoeg mana heb of als je genoeg sac voer heb, in sommige gevallen valt ie in het spel in beurt 4 of 5. maar in de meeste gevallen pas in beurt 6 of 7.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
BSRuben
Adept
Berichten: 278
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 10:25 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Standard t2 deck

Bericht door BSRuben »

Heb ook wel eens aan zo'n deck gedacht maar het is lastig om werkend te krijgen.. Helemaal als je Mortician Beetle wordt gesloopt. Zelf vond ik Pawn of Ulamog en Blade of the Bloodchief goed werken. De Pawn geeft extra mana / block en kan je Mortician Beetle zo pompen. Als de tegenstander de beetles kan slopen, kun je dezelfde strategie doorzetten met bijvoorbeeld een Vampire Nighthawk met de Blade of the Bloodchief.

Omdat je veel speelt met enkele creatures die je snel zult willen pompen is misschien Whispersilk Cloak een goede kaart.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Standard t2 deck

Bericht door ixo »

heb ik inderdaad aan zitten denken. zat ook aan de Darksteel Plate te denken. maar het zou ook betekenen dat ik creatures eruit moet trekken, removal is al schaars. Wat denk jij ?
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Plaats reactie