Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door pi »

Oy,

ik heb afgelopen weekend een vrij grote verzameling overgenomen (+/-5000 kaarten) en heb ook zat over uit mijn eigen verzameling. Ik zie vaak dat mensen op dit forum komen op zoek naar wat nou een goede deal zou zijn om aan kaarten te komen. Dit terwijl ik zelf eigenlijk wel zat over heb wat nu niks zit te doen waarmee ik graag zulke mensen zou helpen. Dit natuurlijk niet gratis, maar wel voor een goede prijs.

Ik denk er over om voor 20 euro per set +/- 2000 kaarten te verkopen. Dit zal minstens een vast aantal rares hebben (20), minstens een vast aantal uncommons hebben (waarschijnlijk 60) en voor de rest uit commons bestaan. De set zal geen basic land bevatten* en kosten zijn exclusief verzendkosten (maar mensen mogen ophalen). Ik zou dit exclusief voor forumleden maken. Dit zal een aanbieding zijn die het vooral van kantiteit moet hebben, verwacht geen heel bijzondere kaarten, gewoon lekker veel voor wat je betaalt.

Ik vroeg me af of hier uberhaupt animo voor is?

Mocht er animo zijn / mensen daadwerkelijk zo'n setje willen bestellen dan gaat dit naar de trading corner.

mazzel

pi

* Ik denk dat de meeste mensen niet op bergen basics zitten te wachten nu deze gewoon in boosters meekomen. Vrijwel iedereen kan aan genoeg basics komen en er zijn al mensen die vrij goedkope landen setjes aanbieden indien nodig (7.50 voor 100 basics op nedermagic). Ook heb ik zelf wel wat met basics en speel ik ze altijd graag allemaal van dezelfde art/set en zo, waardoor ik ze minder graag weg doe.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Donnie Darko »

ik zie 1x 2000 kaarten wel zitten... Zeker voor 20 euro.
Laatst noemde iemand anders al een site waar ze pakketjes van 3000 kaarten voor 30 of 40 euro werden verkocht, maar daar hadden ze alle rares uitgehaald. Ik heb dat één keer gedaan, wat matig beviel. Veel kaarten waren wel handig, maar was minder gesteld op kaarten:
- waarop geschreven/getekend was
- die redelijk ernstig beschadigd waren
- die een andere taal dan Engels waren

Wat is de kwaliteit van de kaarten die jij hebt liggen?
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door pi »

- waarop geschreven/getekend was

Bij mijn weten niet het geval, dit vind ik zelf ook helemaal niks. Ik heb de kaarten er niet speciaal op gecontroleerd, maar als dit vaak het geval was dan was het me zeker opgevallen.

- die redelijk ernstig beschadigd waren

Bij mijn weten niet het geval, maar veel werk om te controleren, ik zou hier niet echt garanties op geven. Bijna alles wat ik zelf over heb komt direct uit boosters, dus ongeveer NM, of komt uit verzamelingen die ik over nam, dus onvoorspelbaar. Ik denk dat gemiddeld genomen de kwaliteit goed zal zijn en ik zal waarschijnlijk nog even de lelijkste kaarten er uit filteren, maar ik zal denk ik hooguit garanderen dat alles beter dan FN is.

- die een andere taal dan Engels waren

Bij mijn weten niet het geval: alles uit mijn eigen verzameling is engels, uit de andere heb ik 3 duitsers gevist, er kan meer in zitten, maar ik dacht het niet. Anders heb ik een vriend die die kaarten graag wil, dus die verdwijnen dan wel.

Bedenk wel dat ik niet 2000 kaarten ga controleren of ze wel allemaal precies hieraan voldoen, dan zou ik meer moeten vragen omdat het me dan meer tijd gaat kosten. Ik wil juist voorkomen de hele boel uit te moeten zoeken.

Voor een hoger bedrag, zeg 30 euro, wil ik best zeggen: kom langs en zoek je eigen kaarten uit (max 4 kopietjes per kaart). Mogelijk is hier ook/meer interesse in?

Ik zit sowieso met het 'probleem' dat de kaarten momenteel vrij goed gesorteerd zijn (om de een of andere reden wel met Weatherlight tussen Tempest en Stronghold in de nieuwe verzameling), met misschien 5% of minder van het totaal wat meer random omdat deze uit decks komen of zo. Ik zou natuurlijk een middagje kunnen besteden aan alles door elkaar schudden, maar als mensen liever zelf uitzoeken dan is gesorteerd natuurlijk veel handiger.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door pi »

Donnie Darko is de eerste set gisteren komen halen. Hoop dat je er blij mee bent!
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Donnie Darko »

Tot nu toe wel, kan niet zeggen dat ik alles al heb gezien.
De kaarten zijn in goede staat, en veel van wat ik nu heb bekeken had ik nog niet.

De paar potjes EDH waren ook wel leuk, al won ik geen één keer met mijn Borborygmos deck
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door pi »

Aan de andere kant heb ik je wel wat adviezen gegeven :).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Quesred »

Hey pi,

Ik ben nieuw in de wereld van Magic. Ik had het spel nooit gespeeld totdat ik begon met Magic Online 2012. Sindsdien ben ik helemaal into Magic en wil ik ook in het echt beginnen. Echter, ik weet niet wat slim is voor een beginner. Een booster box kopen, gewoon losse kaarten kopen, of misschien zoiets als dit (heel veel kaarten voor weinig geld). Heb je nog enige tips wat slim is om te doen als nieuweling? Ik heb me al wel verdiept in het spel, ken al wel wat tactieken en heb het gevoel dat ik wel wat aanleg heb (maar heb nog veel meer oefening nodig vooral offline). Als dit aanbod nog steeds geldt en het een goed idee is om te doen als nieuweling, dan ben ik wel heel geïnteresseerd. Zo niet, zijn er nog andere tips over waar ik moet kijken?

Groetjes!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door pi »

Als beginner gaat het je denk ik vooral om kwantiteit en niet zo zeer kwaliteit. Het is dan altijd het beste om een (kleine) verzameling over te nemen. 2000 kaarten voor 20 euro of veelvouden daarvan zijn behoorlijk goed te vinden in mijn ervaring als je een beetje geduld hebt. Als je toch echt in de winkel zou willen kopen dan is waarschijnlijk een duel deck of een van de commander decks het beste. Het probleem met een boosterbox kopen is dat je alles van 1 serie hebt en daardoor erg aan de thema's van dei set vast zit terwijl decks vaak veel meer variatie vertonen.

Op zich bestaat mijn aanbieding nog wel, maar het is wel de bedoeling dat dat alleen voor mensen is die al eventjes actief op het forum zijn, het viel me namelijk de eerste keer best tegen hoeveel werk ik er van had. In tegenstelling tot mensen die stoppen met magic gaat er voor mij namelijk wel tijd en moeite in zitten om zo'n set uit te zoeken terwijl de winst op zo'n deal echt minimaal is en er zeker niet tegenop weegt. Ik begrijp dat het als beginner zonder kaarten moeilijk is om veel bij te dragen, maar aan de andere kant heb ik te vaak gezien dat mensen een paar posts doen en dan weg zijn en dat is voor mij de moeite niet waard.

Ik zou je dus als je van zo'n deal gebruik wilt maken vooral adviseren om lekker te blijven posten en later een keer terug te komen als je de kaarten die je dan misschien al hebt flink aan wilt vullen :).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Quesred »

Zoiets had ik al verwacht ;) Ik ben ook bekend met fora, en dat het merendeel inderdaad snel weer verdwijnt. Bedankt voor de respons in ieder geval. Ik zal eens op internet kijken wat er zo al niet te halen valt in de trend van jouw aanbod. In de tussentijd zal ik het forum eens verder onderzoeken... ik kwam al een paar leuke threads tegen. Hopelijk kunnen we in de toekomst dan nog eens zaken doen ;)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door pi »

Is goed, veel succes!
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Quesred »

Zojuist een bod gemaakt op een 10.000+ kaartenverzameling. Denk niet dat ik hem binnensleep, maar zou een mooi begin zijn ;) Nogmaals bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door pi »

Als je een link hebt wil ik je best een inschatting geven waar ik hem op zou schatten? Het lijkt me makkelijk om als beginner te hoog te gaan of juist veel te laag te bieden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Quesred »

Dit is de link. Ik heb 125 euro geboden, maar ik kan mijn bod altijd nog intrekken als het te hoog is. Maar het leek mij wel een goed prijsje vergeleken met de rest van het aanbod.

http://hobby.marktplaats.nl/verzamelkaa ... 4VB4M&df=1

De prijzen vallen in het algemeen nog redelijk tegen. Vergeleken met jouw aanbod in eider geval, dat ik nu een beetje als uitgangspunt heb genomen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door pi »

Er wordt weinig informatie gegeven. De genoemde kaarten zijn een paar euro per stuk. Meestal hou ik zelf als bovengrens aan dat alleen verzamelingen met een prijs onder 1 euro per rare interessant zijn. 125 klinkt dus relatief hoog, ook is op 10.000 kaarten 100 rares behoorlijk weinig, dus dat klinkt voor mij alsof de leuke dingen er uit gehaald zijn.

Je zal voor deze prijs geen slechte deal hebben hoor, bulk kaarten zitten ook al in de buurt van 1 cent per kaart, maar ik zou het waarschijnlijk te veel vinden.

Mijn aanbod is ook wel bedoelt om interessant te zijn, maar in weze komen de kaarten die ik gebruik ook gewoon uit verzamelingen die ik tegen nog betere prijzen overneem. Ook bijvoorbeeld gewoon vanaf marktplaats, dus het kan wel. Belangrijk punt is het geduld deel. Als je iets morgen hebben wil dan zul je waarschijnlijk meer betalen dan dat je het over een maand hebben wil. Ik heb zelfs niet al te lang gelden een verzameling gevonden op marktplaats met 1 kaart er in die al zoveel waard was als ik voor de verzameling betaalde (en dat was niet de enige leuke kaart!).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: Animo voor 2000 kaarten / 20 euro verzamelingen?

Bericht door Quesred »

Bedankt voor de tips mbt 1 euro per rare. Misschien dat dat een goede standaard is. Ik laat deze voorlopig even staan, omdat ik inderdaad snel een keer wil beginnen.. En het probleem bij mij is vooral dat ik slecht kan inschatten wat specifieke kaarten waard zijn. Ik kan ze op het web checken, maar volgens mij geeft dat nogal eens een vertekend beeld.

EDIT: Ik zie nu bijvoorbeeld dit aanbod.

http://hobby.marktplaats.nl/verzamelkaa ... nd=12&fs=1


Is 100 euro voor 1600 kaarten met 100 rares beter dan 125 euro voor 10000 kaarten met 100 rares?
Plaats reactie