Klein Garruk vraagje

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
xRnDx
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di mar 01, 2011 6:30 pm
Locatie: Lede (dicht bij Aalst)

Klein Garruk vraagje

Bericht door xRnDx »

Stel je hebt 2 forests en een garruk op het veld. je wilt een creature casten die 2 manakost en met kicker(ook 2 cost).
Je tapped 2 land, cast dan het beestje speelt garruks effect om 2 landen te untappen, en tapped vervolgens de 2 landen voor de kicker kost.

Mag dit? Ik weet dat het kan als je gewoon de 2 landjes tapped, dan garruks effect speelt en dan weer de landjes tapped
zo heb je 4 mana voor creature en z'n kicker-cost. Maar mag het ook in die andere volgorde?
Even if the sky is falling down!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Klein Garruk vraagje

Bericht door The Quizmaster »

Nee, die andere volgorde mag niet:
Kicker betaal je direct op het moment dat je de normale costs van het beest speelt. Maw: Je moet alle 4 mana tegelijkertijd betalen.
Daarnaast: De ability van Garruk gaat op sorcery-speed, dus als je deze wilt activeren moet de stack leeg zijn. Maw: Je speelt beest voor 2, beest resolved, je activeert Garruk om 2 landen te untappen, en dan ben je te laat om kickercosts te betalen.

Enige methode: 2 landen tappen voor 2 mana, Garruk activeren om 2 land te untappen, 2 landen opnieuw tappen, in totaal 4 mana in de pool.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
xRnDx
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di mar 01, 2011 6:30 pm
Locatie: Lede (dicht bij Aalst)

Re: Klein Garruk vraagje

Bericht door xRnDx »

bedankt he, ik dacht dat al. Ik had tegen iemand gespeeld die nieuw was, maar hij had z'n deck door iemand laten maken die er verstand van had. Het probleem is dan wel dat hij er niks van snapt. We hadden een discussie hierover en ik wist dat ik gelijk had, maar had toe gegeven.
W8 als ik em zie xD
Bedankt voor de reply ^^
Even if the sky is falling down!
Plaats reactie