The Quest Called Marktplaats

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door ixo »

hier is een artikel over eventueel ruil en de perspectieven. vond hem best vermakelijk :)

http://articles.alterealitygames.com/?p=4506
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door pi »

Natuurlijk wil je alles zien voor je het koopt. Overigens dacht ik een paar leuke kaarten in de foto's te zien, in ieder geval een akroma, en ik dacht een wrath en een decree? Ik heb nog wel eens een half uur kaarten en staat zitten controleren voor het overnemen van een verzameling toen de prijs redelijk krap was in verhouding tot wat ik kreeg (in tegenstelling tot de verzameling die ik voor 250 ging kopen waarvan ik alleen naar de mox emerald keek en het wel geloofde toen die NM bleek).

Mijn plan is niet om mensen hier op het forum aan alle kanten op te lichten, maar, als ik zou weten dat jij je basseerd op een van de manieren die gesuggereerd wordt in dat artikel dan zou ik je echt heel hard kunnen pakken. Als je zo voorspelbaar bent als de eerste 2 mogelijkheden vind ik snel genoeg een kaart die jij te laag inschat omdat de winkel waarnaar kijkt deze te laag inschat en deze zal ik met je ruilen tegen een kaart die daar te hoog ingeschat wordt, want die kan ik ook zeker vinden. Van de 3e methode zou ik al helemaal blij worden. Alsjeblieft, hang een persoonlijke waarde aan kaarten. Waar een winkel misschien een beetje er naast zit ga ik vanzelf een kaart vinden waar jij echt heel veel naast de waarde zit en geloof me, dat gaat pijn doen.

Voor de duidelijkheid, dit beschrijft mijn theorie over ruilen, bovenstaande zal ik normaal niet doen:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?f=3&t=4325

Ik ben geen echte die-hard trader, ik ben op zijn best een goed geinformeerde amateur. Ik weet zeer zeker dat ik de mogelijkheid zou hebben om je volledig uit te kleden aan de hand van dat artikel. ALSJEBLIEFT, vertel nooit degene waarmee je ruilt op welke manier je ruilt. Dat in aanmerking genomen, wees flexibel (geen enkele prijslijst geeft je de absolute waarheid) en vergelijk verschillende bronnen om tot een prijs te komen voor de kaarten die te onderbouwen is en die idealiter rekening houdt met wat je verwacht dat de kaart gaat doen in de toekomst. Hopelijk kun je dan aan de hand daarvan iets redelijks verzinnen. Als dat te veel moeite voor je is (en geloof me, dat is best wat werk), zorg dan teminste dat je 1 bron hebt waarvan je de beperkingen kent en waar je van af kan wijken als die beperkingen ter sprake komen in een deal. Als er 1 boodschap is in dat artikel die je wel mee moet nemen: "walk away", serieus, er is echt altijd wel een ander die hetzelfde in de aanbieding heeft voor een betere prijs.

Misschien moet ik eens een nieuw ruil artikel schrijven dat meer up-to-date is, aan de andere kant, mijn ruil artikel klopt nog steeds vrij goed.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door Donnie Darko »

Ik hang altijd persoonlijke waarde aan de kaarten. Dat is mijn belangrijkste keuze van de 3 die in het artikel staan (van de link van Ixo, niet pi). Maar ik ben ook geen fan van ruilen, en de meeste kaarten die enige waarde hebben doe ik toch niet weg.

Uiteindelijk denk ik dat zelfs al heeft Quesred meer betaald dan pi er bijvoorbeeld voor zou neerleggen, hij niet slecht af is, omdat hij zijn doel heeft bereikt:
een start collectie kopen, waarmee hij een basis heeft om op verder te bouwen. Als ik Quesred nu zo'n beetje ken, dan doet hij het niet om er financieel beter van te worden maar om het spel te kunnen spelen.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door pi »

Dat denk ik ook ja, en als het goed is zaten er sowieso 200 rares bij toch? Helaas is de advertentie al weg, dus kan het niet nakijken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door ixo »

mijn bedoeling was niet om mensen iets verkeerds te leren, maar gewoon een andere perspectief te laten zien over hoe mensen ruilen. geeft wat diepte meer niet.

ik hang zelf tussen persoonlijke waarde en winkelwaarde ( met gezond verstand van alles boven 20 euro is het neit waard)

ik zei ook het artikel was vermakelijk
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door Quesred »

Ja, mijn probleem is vaak dat ik iets te goed vanv ertrouwen ben en dat ik moeite heb met het "walk away" principe, terwijl ik weet dat dat je goed recht is natuurlijk :P. Maar in dit geval was daar ook geen sprake van, hoor. Want ik ben niet ontevreden met wat ik heb gekregen voor die prijs. Ik zit inderdaad met 2 mapjes rares.

Er zit ook inderdaad een Akroma, angel of wrath, wrath of god (4e editie) en decree of justice in. Goed gezien ^^ Er zitten nog wel heel wat andere kaarten van de prijs categorie 3-5 euro in volgens nedermagic, Phage the untouchable, Karmic Justice, Squirrel Mob, Eternal Dragon, Akroma's Vengeance, 3x Jareth, Leonine Titan en nog wel veel meer. En dus een aantal 5+ euro kaarten, zoals Avatar of Woe, Elvish Piper,enz. (Maar als ik jullie goed begreep, moet je die prijs eigenlijk door tweëen delen?)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door pi »

Inderdaad zou dat realistischer zijn. De vengeance had ik ook zien zitten trouwens, maar die is wat minder in verhouding. Waren eht inderdaad rond de 200 rares? Hou er rekening mee dat op oude kaarten het set symbool niet aan geeft wat de rarity is, de wrath bv is rare, maar je ziet het er dus niet aan, er zou meer in kunnen zitten dan in eerste instantie het geval lijkt te zijn. Ik maak dta in ieder geval vaak mee bij verzamelingen.

Ik begrijp wat de bedoeling was, mijn bedoeling was om te waarschuwen omdat ik niet denk dat dat artikel een goed beeld geeft.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door Quesred »

Jammer, dat ik geen bijlages kan toevoegen.. (logisch, maar jammer ;)) Heb een aanbod van kaarten hier.

1500 kaarten, waarvan 600+ uncommon en ik heb een lijst met een groot deel van de rares/foils/lands etc. Alleen die lijst is erg lang.. Sorry dus, maar toch. Ik had 11 euro als startbod gemaakt, en hij heeft contact opgenomen dat zijn richtprijs 50 euro is. Is het de moeite waard om hiervoor te onderhandelen vinden jullie?

EDIT: Dingen als Baron Sengir, Null Rod en Altar of Dementia zijn wel leuk, maar of de rest de moeite waard is?
Dit zijn o.a aantal rare kaarten die in dit deck zitten: - Chromium( Summon Elder Dragon Legend) Legends; 0,99 - Ihsan's Shade(Summon Legend) Homelands; 0,20 - Quirion Druid(summon druid) Visions; 0,35 - Verduran Enchantress( Creature Wizard) Sixth edition; 0,80 - 2x Saproling Burst ( Enchantment) Nemesis; 1,40 - Auriok Steelshaper(Creature Human Soldier) Mirrodin; 1,40 - Flamebreak( Sorcery) Darksteel; 2,00 - Escaped Shapeshifter(Summon Shapeshifter) Tempest; 0,35 - Equilibrium ( Enchantment) Exodus; 0,95 - The Hive(Artifact) Sixth edition; 0,35 - Bounty hunter( Summon Minion ) Tempest; 0,80 - Silent Assasssin ( Creature Mercenary) Mercadian Masques;0,35 - Lhurgoyf (Summon Lhurgoyf) Eighth edition; 0,35 tot 0,60 - Spiritual Guardian( Summon Creature) Portal; 1,60 - Ventifact Bottle( Artifact) Mirage; 0,35 - Mana Flare(Enchantment) Fifth edition; 3,40 - Wildfire(Sorcery) Urza's Saga; 1,20 - Inferno( Instant) Sixth edition; 0,35 - Infernal Contract( Sorcery) Mirage; 1,20 - Rowen( Enchantment) Visions; 0,35 - 2x Flowstone Overseer( Creature Beast) Nemesis; 0,40 - Mind's Desire( Sorcery) Scourge; 1,20 tot 1,50 - Psychogenic Probe( Artifact) Mirrodin; 0,40 - Early Harvest ( Instant) Mirage; 1,60

-Amber Prison (Artifact) Mirage; 0,50 - 2x Oracle's Attendants( Creature Soldier) Nemesis; 0,40 - Telim"Tor's Edict( Instant) Mirage; 0,35 - Earthquake(Sorcery) Sixth edition; 1,00 - Hand to hand( Enchantment) Tempest; 0,40

- Mutilate(Sorcery) Torment; 2,80 tot 3.50 - Triangle of War( Artifact) Visions; 0,35 - Goblin Bomb( Enchantment) Weatherlight; 2,40 - March of the Machines(Enchantment) Mirrodin; 0,35 - Shivan Dragon(Creature Dragon) Eighth edition; 1,20 - Mass Hysteria(Enchantment) Mirrodin; 0,35 - Pack Hunt(Sorcery) Nemesis; 1,20 tot 1,50 - Bone Dancer(Summon Zombie) Weatherlight; 1,80 - Tolarian Entrancer( Summon Wizard) Weatherlight; 1,20 - Thalakos Drifters(Summon Townsfolk) Exodus; 0,40

- Natural Balance (Sorcery) Mirage; 0,80 tot 1,00 - Tariff(Sorcery) Sixth edition; 0,50 tot 0,80 - Grip of Chaos (Enchantment) Scourge; 0,35 - Tainted Specter(Summon Specter) Mirage; 0,35 - Greel Mind Raker (Creature Spellshaper Legend) Prophecy; 0,40 - Altar of Dementia ( Artifact) Tempest; 3,50 - Acidic Dagger(Artifact) Mirage; 0,35 tot 0,60 - Sacred Guide (Summon Cleric) Tempest; 0,40 tot 0,50 - Torrent of Lava (Sorcery) Mirage; 0,35 tot 0,60 - Dawnstrider(Creature Spellshaper) Mercadian Masques; 0,40 - Ageless Sentinels( Creature Wall) Scourge; 0,35

- Gilded Lotus - Sacred Mesa(Enchantment) Mirage; 1,80 - Form of the Dragon (Enchantment) Scourge; 1,20 - Elvish Archers(Summon Elves) Fourth edition; 0,35 - Null Rod(Artifact) Weatherlight; 5,60 - Mana Short(Instant) Sixth edition; 1,20 - Fallen Angel (Summon Angel) Sixth Edition; 0,35 - Vengeful Dreams(Instant) Torment; 1,20 - Baron Sengir(Summon Legend) Homelands; 4,10 - Reverse Damage(Instant) Fourth edition. 0,40

Meer dan 600 uncommon

Foils:

Vorrax Battlehorns
Strenght of Lunacy
Kei Takahashi
Hazerider Drake
Spatial Binding
Prismatic Boon
Simoon
Despoil
Aven Cloudchaser

Het deck bestaat uit de volgende landen:

43 Islands(blauw)
81 Mountains(rood)
63 Forest(groen)
72 Swamps (zwart)
78 Plains (wit)

2 x Lonely Sandbar (Land) Unslaught;
2 x An-Hava Township (Land) Homelands;
2 x Mountain Valley (Land))Mirage;
2 x Grasslands(Land)Mirage;
Polluted Mine(Land) Urza’s Saga;
Tainted Field(Land) Torment;
2 x Subterranean-hangar(Land) Mercadian Masques;
Smoldering Crater(Land) Urza;s Saga;
Bad River (Land) Mirage;
2 x Cloudpost(Land)Mirrodin;
2 x Urza’s Mine(Land) Fifth Edition;
2 x Secluded Steppe (Land) Unslaught;
Urza’s power plant (Land) Eight Edition;
Peat Bog(Land) Mercadian Masques;
Karoo(Land) Visions;
Coral Atoll(Land) Visions;
Crystal Vein(Land) Mirage;
Temple of the False God(Land) Scourge

Ancient Den (Artifact Land)Scourge;
2 x Seat of the Synod(Artifact Land)Mirrodin;
Tree of Tales (Artifact Land) Mirrodin;

Goblin Shrine(Enchant Land) The Dark;
Uncontrolled Infestation(Enchant Land) Scourge;
Lingering Mirage(Enchant Land) Urza’s Saga;
Psychic Venom(Enchant Land) Sixth Edition;
Wild Growth(Enchant Land) Ice Age;
Living Terrain(Enchant Land)Prophecy.

Het deck bestaat uit de volgende Artifact Equipment:

Vulshok Gauntlets(Mirrodin);
Dead-Iron Sledge(Mirrodin);
Neurok Hoversail(Mirrodin);
Vorrac Battlehorns(Mirrodin);
Leonin Scimitar(Mirrodin).
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door pi »

Een legends chromium is wel wat meer, aan de andere kant is een chronicles kopietje vele malen waarschijnlijker, ook zit er maar 1 andere oude kaart bij die ook in chronicles herdrukt is, wat verkeerde inschatting waarschijnlijker maakt. 50 klinkt redelijk, hoeveel rares zijn het?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door Quesred »

Meer dan 66 zegt ie, dus ik neem aan gewoon 66 :P 1600 kaarten, waarvan 600 uncommon en 66 rare.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door Quesred »

Wat zou een mooi bod zijn voor 2x Grim Monolith en 2x Yawgmoth's Will? Beide Urza's Saga editie. Ik vroeg om een richtprijs, maar dan vraagt ze wat ik er voor wil geven :P Dat haat ik...

EDIT: ik heb ze voor in totaal 20 euro. (niet heel slecht volgens mij.. Op BLP staat Yawgmoth voor $10 en Grim Monolith voor $19.., $58 voor 20 euro? ^^)

EDIT 2: Ik kan het aanbod 2 posts hierboven krijgen voor 47,20 incl. verzendkosten. Doen of toch niet de moeite waard?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door pi »

Maar een van de twee zit in de urza's saga set. Verder goede deal, beetje te goed zelfs... Hou ook in de gaten in hoeverre ze legaal zijn in het formaat dat je speelt.

Klinkt redelijk, niet spectaculair. Je krijgt ongeveer wat je voor die prijs zou verwachten en weet niks van de staat van de kaarten (mensen die verzamelingen weg doen schatten die toch altijd te hoog). Zelfde trouwens voor monolith en will.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door Quesred »

pi schreef:Zelfde trouwens voor monolith en will.
Dat ik niets weet van de staat van de kaarten of niet spectaculair? Staat zou NM moeten zijn.

Ik ga over die ander een nachtje slapen, maar ik twijfel wel. Jij zei toch bij twijfel niet doen ;)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door pi »

De staat. Ik heb kaarten binnen gekregen die NM genoemd werden die ik zelf niet EX zou durven te raten. Meestal valt dit mee hoor, maar helaas zijn veel mensen niet erg kritisch als ze hun kaarten maar kwijt kunnen.

Als je twijfelt zou ik het niet doen. Het is zeker geen spectaculaire deal en je hebt nu al aardig wat kaarten. De wills en monoliths deal is veel beter, maar die klinkt juist weer een beetje te goed. Ik zou eens kijken of je die misschien in persoon kan doen. Misschien woont de ander te ver, maar als ze er helemaal niet voor in is, onafhankelijk van waar ze woont, dan weet je bijna zeker dat het een poging tot oplichting was en kun je beter je terug trekken. Vergis je niet, oplichting is een realistisch probleem in de magic handel (en eigenlijk overal waar geld in rond gaat).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Quesred
Master
Berichten: 112
Lid geworden op: do jul 07, 2011 5:36 pm

Re: The Quest Called Marktplaats

Bericht door Quesred »

De Grim Monolith en Yawgmoth's Will waren in best goede staat. Zeker de 5 euro per kaart waard ;) Ik dacht ik meld het even..

Heb zojuist ook een Mint Tezzeret, Agent of Bolas besteld voor 19 euro, dat is een oké prijs toch?
Plaats reactie