sorcery en instant

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

sorcery en instant

Bericht door jorg »

Kan ik een sorcery, bijvoorbeeld pyroclasm, spelen met daarachteraan de instant lightning bolt. En daardoor 5 damage te doen op een beest.
Volgens mij is dit wel mogelijk, maar andersom niet: eerst een instant en dan de sorcery. Verwoord ik het dan goed?
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: sorcery en instant

Bericht door The Quizmaster »

Waarom zou dat niet kunnen?
Damage blijft tot het einde van de beurt op een beest zitten, dus je hebt nog de rest van de beurt om er extra schade op te doen. De volgorde boeit in dit geval niet.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: sorcery en instant

Bericht door altx »

Het enige dat niet kan, is de Pyroclasm spelen als Lightning Bolt nog op de stack ligt.

Maar als je Lightning Bolt eerst laat resolven, zodat de stack weer leeg is, en dan pas Pyroclasm speelt, dan werkt dat prima.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Re: sorcery en instant

Bericht door jorg »

ok. thx. Ik dacht dat de damage aan het eind van elke step "verdwijnt". Ik wist niet dat de damage tot het einde van een beurt op een beest blijft zitten.
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: sorcery en instant

Bericht door altx »

jorg schreef:ok. thx. Ik dacht dat de damage aan het eind van elke step "verdwijnt". Ik wist niet dat de damage tot het einde van een beurt op een beest blijft zitten.
Dat is mana (die aan het einde van een step uit je mana pool verdwijnt).

Schade die op creatures gemarkeerd is, wordt in de clean up step pas weg gehaald.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
jorg
Adept
Berichten: 225
Lid geworden op: zo jul 25, 2010 10:00 am
Locatie: Tilburg

Re: sorcery en instant

Bericht door jorg »

Duidelijk! Heldere uitleg. Bedankt.
Played not for a long time, but is's still a nice game!
Plaats reactie