0 toughness

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BanzaiCopter
Adept
Berichten: 338
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 5:24 pm
Locatie: Swalmen/Roermond (LIMBURG)

0 toughness

Bericht door BanzaiCopter »

Er ligt een artfact die zegt dat alle beesten into play -1/-1 krijgen. Stel je gooit een 1/1 beest. Wanneer die zegt "Whenever this creature enters the battlefield, you gain 140 life". Krijg je dan daadwerkelijk die 140 life?

Ik zeg "Hij komt into play, vervolgens krijgt die -1/-1 van de global artifact. Want outside play kan die met geen mogelijkheid -1/-1 krijgen, op de stack ook niet".

Een vriend zegt "Nee, ik heb het opgezocht in magic regels en het effect gaat niet af. Omdat dat een regel is".....

Hoe kan iets in gods naam op de stack al -1/-1 krijgen?
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: 0 toughness

Bericht door Lolloler »

Het Creature met ability gaat op de stack, dan is hij nog niet into play (of volgens de nieuwe bewoording op de battlefield). Als hij niet gecounterd wordt resolved hij dus gewoon met zijn effect en daarna gaat hij naar de battlefield, daarna krijgt hij die -1/-1.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: 0 toughness

Bericht door altx »

Creature komt de battlefield in, waardoor de enter-the-battlefield ability triggert. State-based actions worden gecheckt en het creature gaat dood. Nu gaat de trigger de stack op. "You gain 140 life" staat volledig los van het feit of de source van de trigger nog bestaat of niet, en dus resolvet de trigger gewoon en krijg je 140 leven.
Een vriend zegt "Nee, ik heb het opgezocht in magic regels en het effect gaat niet af. Omdat dat een regel is".....
Dit lokt bij mij altijd het antwoord uit, nou laat maar zien dan welke regel precies...
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie