Magic opstarten

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Magic opstarten

Bericht door Riddler »

Ik zit er sterk aan te denken om Magic weer op te gaan pakken. Ik heb het spel zo rond 2002 veel gespeeld, maar door het sluiten van een winkel met speelkelder ben ik er mee gestopt.
Al mijn kaarten heb ik nog wel.
Mocht ik het willen oppakken, hoe kan ik dan het best beginnen?
Ik zat te denken om wat boosters te halen en van daaruit een deck te bouwen. Of kan ik het beste een kant en klaar deckje halen en dan gaan uitbouwen?
Ik heb al zitten kijken op de Magic officiele site en daar zitten wel wat leuke kaarten tussen die me erg aanspreken om mee te gaan spelen.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Magic opstarten

Bericht door ixo »

om het beste te beginnen is gewoon spelen. je kan altijd gewoon casual eerst spelen en dan maakt het niet uit welke set kaarten je pakt zolang je een deck hebt van minimaal 60 kaarten.

je kan ook altijd gewoon edh spelen :) boosters kopen is leuk, maar denk dat een fatpack meer voordeel heeft, 9 boosters, wat land ( wat waarschijnlijk overbodig is ) maar ook een dobbelsteen en een boekje met de kaarten van de set, plus een mooi opberg dooske :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Magic opstarten

Bericht door pi »

Een boosterdoos is het efficientst als je pakjes wilt kopen. Mogelijk ben je beter af als je op zoek gaat naar een leuke verzameling die ongeveer de tijd afdekt die je gemist hebt.

Pas als een fatpack minder dan 20 zou kosten is het efficienter dan een box, losse boosters zijn online vaak wel voor 2.50-3.00 te vinden, dus om efficienter dan dat te zijn moet de fatpack onder 22.50 - 27.00 zitten en gewoonlijk kosten ze meer dan dat. Dit natuurlijk er vanuit gegaan dat je zoals de meesten die al een oudere verzameling hebben geen behoefte hebt aan dingen als meer landjes, dobbelstenen of opbergdozen.

Je zou eventueel ook kunnen kijken of iemand een hoop nieuwe kaarten wil geven voor wat duurdere oudere die je hebt, maar dit hangt erg af van de samenstelling van je huidige verzameling. Kaartprijzen hebben nu meer extremen. Sommige kaarten die je misschien nog wel hebt van vroeger kunnen wel eens 10x zo veel waard zijn geworden (bv wasteland, nu 40 euro, toen 4 of zelfs nog minder), terwijl anderen lang niet meer zo interessant zijn als ze ooit waren (stroke of genius, nu 3 euro, toen 15 of zelfs meer), plus de mindere kaarten zitten naar verhouding nog lager, dus je moet echt net die paar hebben die echt heel interessant zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Magic opstarten

Bericht door Riddler »

Dan word ik vrolijk. Ik heb 1 wasteland in mijn bezit :)
Een dobbelsteen van 20 heb ik wel, verder heb ik wat dobbelstenen van 6 en nog wat steentjes te gebruiken als tokens en counters. Voor de rest is een opbergdoos om een deck mee te vervoeren wel handig.
De kaarten die mij interessant lijken zitten in de series Innistrad en 2012 core set.
Dan heb ik het over de kaarten:
Birds of Paradise
Elvish Arch Druid
Of iets van een blauw/rood dragon deck met oa Balefire dragon en Flameblast dragon + ik weet niet wat er nog meer om heen te bouwen valt.
Daarnaast vind ik wit wel erg mooi gestyled en daarom lijkt me iets met Angels ook leuk.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Magic opstarten

Bericht door pi »

Zoek gerust flink wat uit voor een wasteland bij mij:
http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=56

Staat maakt natuurlijk wel uit voor de waarde, mogelijk heb je ook andere leuke kaarten? Van Innistrad moet ik in de loop van de week 2 boxen binnen krijgen. Birds heb ik sowieso over, tenzij je die perse van M12 wil? (is voor tournooien niet noodzakelijk).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Valentijn
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 28, 2011 3:28 am

Re: Magic opstarten

Bericht door Valentijn »

Je zou ook wat limited (draft/sealed deck) kunnen gaan spelen. Hiervoor heb je geen kaarten nodig, maar je kunt wel meteen bekend raken met de nieuwe kaarten en je bouwt natuurlijk jouw collectie op. Er worden regelmatig limited toernooitjes georganiseerd door het hele land.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Magic opstarten

Bericht door Riddler »

Ik heb maar besloten om 2 boostertjes vandaag te halen en maar eens te gaan kijken wat er in zat. Ik denk dat het slimmer is om een doos met boosters te kopen en dan via ruilen/kopen een leuk deck bij elkaar te krijgen.
Overigens zaten er in mijn 2 boosters 12th edition een Spinx of Uthuun en een Bloodlord of Vaasgoth (wat een rood tekentje heeft) Ultra rare ofzo heb ik begrepen?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Magic opstarten

Bericht door ixo »

mythic rare :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Magic opstarten

Bericht door Lolloler »

Mythic Rare. ;) Beide niet bijzonder veel waard.
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Magic opstarten

Bericht door Riddler »

Ik vind die bloodlord overigens nog best goed, maar dan moet je wel een Vampire deck hebben.
Plaats reactie