Angels and dragons

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Angels and dragons

Bericht door Riddler »

Ik zit er over te denken om een Angel deck te maken, maar de meeste Angels zijn wit en aangezien ik het liefst met 2 kleuren speel weet ik niet in welke kleur er meer angels in zitten. Ik vond in zwart wel 1 angel namelijk: Desolation angel. Deze angel is alleen niet erg goed en kost veel aan mana. Weet iemand welke kleur wit dan het best mee te combineren is? En zijn er kaarten die gelden voor alle angels of alleen werken wanneer er angels in play zijn?

Daarnaast zit ik ook wat te filosoferen over een dragon deck. Ik zit hierbij aan een rood blauw deck te denken. Blauw heeft namelijk wel dragons en rood ook. Daarnaast is het handig dat je met blauw nog wat kunt counteren zodat het meest gemene niet door komt. Nu weet ik alleen nog of er kaarten zijn die alleen gelden voor dragons. Ik weet ook niet goed aan welke dragons ik moet denken om in het deck te stoppen. Het zelfde geld eigenlijk met de angels.
Wat ik wel in mijn angel deck wil stoppen zijn mijn 4 blinding angels.

Kan iemand me wat vooruit helpen hiermee? Ik ben niet echt een grote magic kenner en ik start het pas net weer op. Tips en adviezen zijn zeer welkom.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Angels and dragons

Bericht door pi »

Maak een EDH deck met Kaalia als generaal:

Afbeelding
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Angels and dragons

Bericht door Riddler »

Leuke kaart :) Ik kan idd Dragons en Angels gaan combineren.
Weet je wat die kaart ongeveer waard is? En wat is die serie waar hij in zit?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Angels and dragons

Bericht door ixo »

is een kaart ( generaal ) uit een commander deck, volgens mij heette die heaven;s fury??
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Angels and dragons

Bericht door Riddler »

Ze zitten in Heavenly inferno. Het lijkt mij verstandig om met dat deck te beginnen en dan uit te bouwen. Ben ik in 1 keer klaar!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Angels and dragons

Bericht door ixo »

wel het meest leuke als je casual wilt spelen :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Angels and dragons

Bericht door Riddler »

Wat bedoel je met casual? Welke manieren zijn er nog meer?
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Angels and dragons

Bericht door ixo »

casual is eigenlijk gewoon onder vrienden, geen ban lijst tenzij zelf aangegeven, edh is een formaat die meestal onder casual valt 99 kaarten met 1 aanvoerder ( commander/generaal)

verder heb je standard, legacy, modern, draft, sealed, etc
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Angels and dragons

Bericht door Riddler »

Het lijkt mij juist ook wel leuk om toernooitjes te spelen. Kan dat met dit deck of zitten er kaarten in die je niet mag spelen?
Ik wil zowiezo het deck terug brengen naar 60 kaarten.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Angels and dragons

Bericht door ixo »

dat is meer standaard. dit soort decks zijn voor gemaakte EDH decks. zijn super leuk om zo te houden of te verbeteren als edh, er zijn zat kaarten in dat deck die je niet mag spelen in een standard toernooi en ik weet dat er in leiden ook EDH toernooien worden gehouden, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Angels and dragons

Bericht door Riddler »

Ik zat trouwens te denken om het deck aan te vullen met Aegis Angel, Dragonspeaker shaman en Angelic Destiny. Wat me wel opvalt is dat sommige kaarten erg veel aan mana kosten om te casten.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Angels and dragons

Bericht door ixo »

aye, sommige zijn erg goed voor hun mana kosten en andere weer net iets te langzaam bijv.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Angels and dragons

Bericht door pi »

EDH is ook een wat langzamer formaat, met name doordat het multiplayer is, daarnaast cheat Kaalia een hoop voor je het spel in (als je generaal begint ze buiten het spel en mag je haar vanaf daar spelen, dus je hebt haar altijd).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Riddler
Expert
Berichten: 90
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 7:26 pm
Locatie: Soest

Re: Angels and dragons

Bericht door Riddler »

En wat als ik Kaalia in mijn deck stop en vanaf wanneer ik haar in mijn hand heb cast? Mag ik haar eigenlijk spelen in gewone toernooien?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Angels and dragons

Bericht door pi »

Je cast vanaf buiten spel meteen naar in het spel. Mocht ze onverhoeds in je hand belanden dan kun je haar vanuit daar casten, mocht ze in je library belanden, bv door een hallowed burial dan moet jehaar eerst weer pakken. Mocht ze naar je graveyard gaan of removed worden dan kun je haar weer buiten het spel stoppen en vanaf daar weer spelen, voor 2 mana per keer dat je dit al gedaan hebt + haar casting cost. (In EDH dan).

Je mag haar ook normaal spelen, maar dna alleen in Legacy en Vintage, alwaar ze eigenlijk niet goed genoeg is voor tournooien.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie