Manamaze

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Manamaze

Bericht door pi »

Dat weet ik, daarom adviseerde ik ook naar het artikel EN het commentaar te kijken.

Ik ken behoorlijk veel winkels, een stuk of 20 in NL. Punt is een beetje dat sommige hiervan nog door weinigen ontdekt zijn en dat ik daardoor er nog goede deals kan vinden. Het is voor mij een beetje, of ik deel de hele lijst en doe het meteen uitgebreid, of ik hou het alleen op de bekenden. De bekenden heb je vast al ontdekt, maar hier een lijstje van wat volgens mij de bekendere zijn:

Magic United
Gameforce
Nedermagic
Manamaze
Cardexchange
Dragonbreath
Bazaar of Magic

In mijn ervaring is kopen in het buitenland vaak goedkoper, zeker als je in Amerika haalt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Valentijn
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 28, 2011 3:28 am

Re: Manamaze

Bericht door Valentijn »

Veel van de online winkels hebben een systeem dat niet per sé is afgestemd op Magic kaarten (maar heel algemeen) waardoor er best wat mis kan gaan met een bestelling. Ik denk dat er hoe dan ook wel eens wat mis kan gaan omdat de voorraad bij elke winkel handmatig wordt bijgewerkt, maar ik denk dat de chaotische afhandeling die Pi had wel een uitzondering moet zijn.

PS: In het lijstje kan inmiddels ook prima Magicers ;).
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Manamaze

Bericht door pi »

In mijn ogen horen jullie er pas bij wanneer jullie op zijn minst alle normale magic sets afdekken, jullie zijn nu gewoon nog te klein en weinig interessant voor mij om bij te kopen door het gebrek aan oudere kaarten. Op een zelfde manier is jullie prijsvergelijking niet zo interessant voor me, jullie vergelijken met 3 concurenten, terwijl er veel meer zijn .

Ik geloof inderdaad best dat dit een uitzondering was, ik heb later regelmatig bij manamaze gekocht. Aan de andere kant gebeurt het me wel regelmatig dat ik kaarten van webwinkels toegestuurd krijg die niet voldoen aan hun eigen definities van card grading. Ik wil best accepteren dat anderen minder kritisch zijn dan ik, maar wees dan tenminste zo kritisch als je zelf zegt te zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Valentijn
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 28, 2011 3:28 am

Re: Manamaze

Bericht door Valentijn »

We hebben gekozen voor 3 concurrenten omdat het geen zin heeft om met sommige concurrenten te vergelijken. Manamaze is hier één van. De prijzen van manamaze zijn over het algemeen zo absurd dat niemand iets aan de vergelijking heeft. Enkele voorbeelden;

Liliana of the Veil bij Magicers: 41,95, bij Manamaze: 54,99 (!?)
Garruk relentless bij Magicers: 19,20, bij Manamaze: 23,99
Geist of Saint Traft bij Magicers: 13,80, bij Manamaze: 19,99

Er zullen heus hier en daar wat kaarten zijn die goedkoper maar het lijkt me heel erg moeilijk om een bestelling van een stuk of 10 kaarten te doen bij Manamaze en dan goedkoper uit te zijn dan bij, eigenlijk welke concurrent dan ook (misschien wel eens vergeleken met Cardexchange). Daarnaast is er bij oudere series is er qua Mythics meer uitverkocht dan op voorraad. We hebben er dus voor gekozen hier geen software voor te maken.

We testen dikwijls in hoe verre de voorraad (en de prijs) van al onze concurrenten (dus ook bijv. Gameforce) daadwerkelijk klopt en komen tot de treurige conclusie dat er sites zijn waarbij vergelijking gewoonweg onverstandig is, omdat ze te vaak kaarten niet op voorraad hebben of ná de bestelling de prijs nog willen aanpassen. Ik vind dat, wanneer je veel tijd stopt in het maken van een bestelling dat het onacceptabel is dat je kaarten niet geleverd krijgt of niet geleverd krijgt voor de aangegeven prijs (in sommige gevallen zelf een groot gedeelte niet geleverd krijgt!).

We voegen overigens om de aantal weken weer oudere sets toe (we komen inmiddels tot Shadowmoor, op de zeer korte termijn ook Morningtide, Lorwyn en Tenth Edition). We vinden het belangrijk dat we wat voorraad opbouwen van de oudere sets voor we ze toegankelijk maken.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Manamaze

Bericht door pi »

Je zult zelf ook weten dat kaarten van en nieuwe set altijd nogal op en neer stuiteren kwa prijzen. Het is dus niet echt eerlijk om een vergelijking daarop te baseren omdat je dan hooguit laat zien dat manamaze achterloopt, terwijl het niks zegt over hoe zijn prijzen zich gewoonlijk verhouden tot de rest. Ik ga verder niet beweren dat de voorraad van manamaze niet beter zou kunnen, maar als ik er bestel was de voorraad blijkbaar afdoende. Jullie zullen ook wel eens iets hebben dat uitverkocht is, het is ook niet alsof ik van je voorbeeld kaarten een playsetje bij jullie kan halen als ik zou willen.

Meestal doe ik bestellingen die groot genoeg zijn om het de moeite waard te maken om het bij meerdere verschillende winkels te bestellen, die 1-1.50 verzendkosten verdien ik wel terug op het verschil in prijs. Ik merk dat manamaze vaak goed mee doet en vaak of net wel of net niet een van die winkels is. Juist het laat updaten is hierbij handig, als iets stijgt loopt hij ook nog wel eens achter.

Ik heb nog bij geen winkel in Nederland gehad dat ze de prijs achteraf aan wilden passen. Met de voorraad heb ik wel eens vaker problemen gehad, maar ook zeer weinig.

Overigens, ik ben geen manaze fanboy, maar ik vind het eigenlijk niet zo netjes om hem zo aan te vallen terwijl er nog wel wat andere Nederlandse winkels zijn en dat is waarom ik er op in ga.

Leuk dat jullie die oudere sets aan het toevoegen zijn, misschien dat een bestellng van mij er toch nog eens van gaat komen. Ik hoor het graag wanneer jullie alles afdekken.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Valentijn
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: za mei 28, 2011 3:28 am

Re: Manamaze

Bericht door Valentijn »

In dit geval zijn het juist prijzen die recent zijn aangepast. Liliana en Geist of Saint Traft zijn de afgelopen tijd best wat gestegen namelijk.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Manamaze

Bericht door Dragonheart »

Dat is ook lekker Valentijn. Ik druk op deze link: "Nu ook: Innistrad singles prijsvergelijking op Magicers" en krijg de spoiler. Beetje slordig...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Manamaze

Bericht door pi »

Valentijn, dat was nou precies mijn punt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
michiel
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: za jul 02, 2011 2:42 pm

Re: Manamaze

Bericht door michiel »

Maar bazaar pakt weer de prijzen van nedermagic alleen als het bij nedermagic uitverkocht is gooien ze er 50% ofzo bovenop (elspeth tirel 20 ?? , wurmcoil engine 18??). Niet echt netjes naar de klant, want als wij ze weer hebben dan gaat het er vaak ietsje onder. Zie ook shockduals vroegen ze 25-30 voor en als ik ze dan voor 17,50 ofzo zet doen ze ze ook lager. Dan ben je als klant wel genaaid als je 30 hebt betaald. Duals zelfde verhaal. Dus zo blijft iedereen maar vergelijken en elkaar overnemen tot het overal gelijk is. Je kunt als klant beter zelf wat vergelijk doen denk ik. Elke winkel zal z'n best wel doen. Wij (nedermagic) zijn heel veel tijd kwijt aan updaten van prijzen, maar zoeken veel handmatig af. Daarnaast hebben we ook scripts voor prijzen van concurrenten draaien, maar we gerbuiken ook de gemiddelde prijzen van amerikaanse winkels en average van magiccardmarket.
Gebruikersavatar
Lolloler
Adept
Berichten: 245
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:31 am
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Manamaze

Bericht door Lolloler »

Dat is gewoon het principe van vraag en aanbod.. Zo gaat het met alle producten en alle bedrijven, dus waarom zou het verkeerd zijn?
www.boosterz.nl - Weer losse boosters voor maar €2,50!
Plaats reactie