Clone vraag

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Clone vraag

Bericht door Maccius »

Wat een vervelende kaart is Clone toch.

pff veel te veel uizonderingen.

Oke dan nu de vraag. Wanneer kiest Clone wat hij gaat worden?

Stel iemand speelt clone. En in reactie daarop wil ik een creature sacrifecen. Wordt clone dan toch dat creature?

Ik raak in de war vanwege het volgende:

Clone target niet. Dus hij hoeft niet op het moment dat hij de kaart speelt een target te kiezen.

Er staat niet when clone enters the battlefield. En als je een creature cloned met een when enters de battlefield ability dan gaat die ability af. Wat niet zou gebeuren als clone dat creature pas wordt als hij in de battlefield ligt.

Dus ergens tussen het casten en op tafel neerkomen wordt hij opeens een kopie. dit gebeurd met een ability die niet target.

Dus wie helpt mij van me hoofdpijn af en verteld wat er gebeurd als iemand clone speelt en ik als reactie daarom het creature sacrifice dat hij zou willen clonen?
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Clone vraag

Bericht door Jibz »

ik denk dat hij de creature die jij sact niet meer kan klonen, als je reageert op het casten van zijn spell. De clone spell ligt op de stack, jij reageert en sact je creature, dan resolvet de clone en kiest hij een creature als welk de clone in play komt. De creature die je gesact hebt is niet meer in play, dus die kan hij niet meer kiezen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Clone vraag

Bericht door altx »

Je kiest tijdens het resolven van Clone. Het is een replacement effect dat beïnvloedt hoe hij de battlefield binnenkomt.

Als je wacht totdat je tegenstander kiest welk creature hij wil kopiëren, ben je te laat, want je zit dan nog middenin het resolven van Clone. En tijdens het resolven van iets heeft niemand priority. Je kan pas weer wat doen als het resolven helemaal klaar is.

Als je reageert op het casten van Clone, dan weet je nog niet welk creature je tegenstander wilt kopiëren, dus als je een creature sloopt, kan hij gewoon een ander creature kiezen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Maccius
Adept
Berichten: 229
Lid geworden op: wo dec 16, 2009 1:13 pm

Re: Clone vraag

Bericht door Maccius »

Dank tijdens het resolven was het antwoord dat ik zocht. Eigenlijk wel logisch.

In dit geval wist ik welk creature ik niet wilde dat hij zou kunnen kiezen. En was er ook vrij zeker van dat hij die zou kiezen als hij de kans kreeg.

En aangezien ik hem weer uit me graveyard kon halen opnieuw kon spelen weer een bergje tokens zou krijgen vond ik het niet zo erg om te saccen.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Clone vraag

Bericht door ixo »

ik heb het zelfde verhaal gehad met de situatie dat mijn tegenstander mijn Spine of Ish sah wou kopieëren met Phyrexian Metamorph, in reactie op het casten van de metamorph sac ik de spine met Phyrexia's core, hier was een heel discussie over... hij zei dat de morph nog steeds spine was terwijl dat helemaal niet het geval was.

zelfs de judge wou hem nog steeds als spine laten resolven... maar ik zei dat het juist niet zo was, gelukkig wou de judge wel even de rulings opzoeken en ons meer tijd geven voor deze situatie.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Clone vraag

Bericht door altx »

Zoals je het nu letterlijk vertelt, gaat het ook niet goed.

Want op het moment dat jij Spine sact, heeft je tegenstander nog helemaal niet gezegd dat hij die gaat kopiëren. Kan zijn dat dat de enige optie was of de meest voor de hand liggende, maar je cast Clone/Metamorph, dan zeg je nog niks, dan reageert je tegenstander eventueel en dan resolvet hij en dan kies je pas wat je wilt kopiëren. En dan kun je dus niet (meer) reageren omdat je middenin het resolven van Clone/Metamorph zit.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Clone vraag

Bericht door ixo »

klopt, maar hij wou de spine hebben, dat was redelijk duidelijk voor mij in die situatie.

en jah ik sac de spine voordat hij resolvet want anders had hij als nog een spine liggen.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Plaats reactie