grote doos met kaarten te koop [VERKOCHT]

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
metaldemon
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: wo mei 02, 2012 7:51 pm

grote doos met kaarten te koop [VERKOCHT]

Bericht door metaldemon »

Hey, Ik heb wat geld nodig en vond een grote doos met kaarten die ik niet meer gebruik.
Voordat ik hem helemaal ga uitzoeken en een grote turflijst ga maken van de kaarten die erin zitten wou ik eerst even een fotootje uploaden en vragen of iemand er misschien interesse in heeft om bijvoorbeeld te beginnen.
of dat iemand even een gewaagde gok wil maken want ik heb er ooit een plainwalker uitgetovert. :)

Afbeelding

De kaarten in de grote spongebob doos :)

graag een reactie!
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Re: grote doos met kaarten te koop

Bericht door Lampi »

<---- interesse , gooi maar een balletje op wat is je openings-prijs :p
metaldemon
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: wo mei 02, 2012 7:51 pm

Re: grote doos met kaarten te koop

Bericht door metaldemon »

Ik dacht ik ga ze eens tellen en schatten op waarde. nu heb ik al zon 200 kaarten geteld en opgezocht en alles bij elkaar opgeteld is dat al 80 euro. 8O.
Ik speel nog niet zo lang magic dus mijn mond viel even open. Ik schat dat er wel 4000 kaarten in zitten.

Ik ga mijn prijs balletje nog niet omhoog gooien, maar ik ben ze nu druk aan het tellen om op een prijsje uit te komen. :)

[Edit] het tellen is ongeveer af. Ik heb hier en daar gegokt :oops: maar heb mijn waarde per kaart maar gehouden tussen de 10 - 20 cent.
en met tellen kwam ik uit op ongeveer 6500 kaarten. zeg, 650 euro voor de hele doos.

hier nog wat fotos:

Afbeelding

alles is nog een beetje geordend op mana en soort kaart

Afbeelding

ik had er even een stukje eruit gehaald om te laten zien dat er nog een laag onder zit. bij elkaar gehouden met kartonnen tussenstukjes om de kaarten niet te beschadigen. :)

graag een reactie !
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: grote doos met kaarten te koop

Bericht door pi »

De meeste kaarten die je op de foto's toont zijn nog niet 1 cent per stuk waard (bulk commons leveren niet veel meer dan 5 euro per 1000 op), waarschijnlijk zit je schatting dus veel te hoog. Het kan zijn dat er meer bij zit, maar aan de hand van je foto's is alleen te zien dat er af en toe een random uncommon bij zit die de waarde niet echt omhoog zal drijven.

Als ik hierop zou bieden dan zou ik beginnen met een bod van rond de 35 euro. Niet dat het onmogelijk is dat er kaarten bij zitten die het inderdaad de 650 die je noemt waard zouden maken, maar zonder meer informatie kan iemand zich alleen baseren op wat je laat zien en niemand gaat aannemen dat er zulke dure kaarten tussen verstopt zullen zitten, die kans is gewoon veel te klein. Misschien dat je iemand gek genoeg krijgt als je prijsindicatie 50-70 zou zijn, de helft zou dan afgedekt zijn door wat je laat zien en misschien wil iemand wel een gok wagen voor de rest. Niemand gaat een gok van ruim 600 euro nemen.

Het zou waarschijnlijk het best voor je zijn als je iemand met een idee van waardes er door zou laten kijken om tot een realistische schatting van de waarde te komen. Winkelprijzen zijn absoluut niet realistisch als particuliere verkoper, zeker niet bij grote hoeveelheden kaarten die gewoonlijk een stuk minder samen opbrengen dan los. Het is ook niet nodig om elke kaart in een lijstje te zetten voor een verkoop, kopers willen toch alleen maar weten waar het geld zit, hetgeen degene die je verzameling op waarde beoordeelt je waarschijnlijk kan vertellen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Madmans
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: do apr 19, 2012 3:17 pm

Re: grote doos met kaarten te koop

Bericht door Madmans »

waar woon je? voor commons ga ik niet met de trein ophalen oid :D
metaldemon
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: wo mei 02, 2012 7:51 pm

Re: grote doos met kaarten te koop

Bericht door metaldemon »

@ Madmans uiterste puntje van gelderland, 500 meter van de grens :) dicht bij doetinchem als je het kent
@ Pi, ik kan misschien wat decks posten die ik er ooit uit gehaald heb. maar ik begrijp wat je bedoeld. ik heb deze doos ook gekocht van iemand die al langer speelde en dit ooit bij elkaar gespaart had.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: grote doos met kaarten te koop

Bericht door pi »

Als je het er ooit uit hebt gehaald, betekent het dan niet dat het er niet meer in zit?

Een eerlijk bod op deze kaarten is min of meer 0.5-1 eurocent per kaart + alles wat je kunt laten zien dat meer waard is. Dat je het gekocht hebt van iemand die al langer speelde met wat je op de foto hebt gezet doet mij zelf eigenlijk een beetje vermoeden dat dit zijn extra kaarten zijn geweest en niet het goede deel, ik zou dat in ieder geval geen goed argument vinden om een bod op te hogen ;). Ik zou als ik jou was op zijn minst op zoek gaan naar rares (gouden set symbooltje), die onder mekaar leggen zodat (alleen) de namen leesbaar zijn en daar een foto van maken. Dat gaat een potentiele koper veel meer vertellen. Natuurlijk mis je dan wel de koper die zoiets heeft van wow, 6500 kaarten, en die aan winkelprijzen gewend is en daar maar een beetje onder gaat bieden, maar, ik geloof eigenlijk niet zo erg dat zo iemand vindbaar is, zeker niet op het internet waar iedereen alles op kan zoeken.

Ter vergelijking, zelf maak ik voor actieve forumbezoekers die daar interesse in hebben setjes van 2000 kaarten voor 20 euro, waarin ik dan minstens 20 rares, 60 uncommons en de rest commons stop. Veel verzamelingen hebben ook ongeveer die verhouding en meestal bied ik alleen op verzamelingen wanneer deze een betere verhouding hebben.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
metaldemon
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: wo mei 02, 2012 7:51 pm

Re: grote doos met kaarten te koop

Bericht door metaldemon »

@pi Ik ben nog redelijk nieuw in magic. heb het daarbovenop ook nog lang niet meer gespeeld. bedoel je kaarten die een gouden kleurtje hebben bij het afbeeldinkje van hun set? of dat de hele kaart goudkleurig is?

[Edit] heb hier een site gevonden die me kan vertellen of een kaart rare is. heb er een gevonden. 2 X Hypnotic Specter M10. maar das er maar een :) maar toch zou ik graag willen weten waar je het nou aan kan zien.
Gebruikersavatar
Lampi
Advanced
Berichten: 22
Lid geworden op: di apr 10, 2012 6:25 pm

Re: grote doos met kaarten te koop

Bericht door Lampi »

For all cards printed since the Exodus set was released in 1998, the colour of the set symbol on the right hand side defines its rarity as such:

- Black is Common – Silver is Uncommon – Gold is Rare – Orange is Mythic Rare

A note should be made about the final categorisation of rarities, Mythic Rares have only been introduced to the rarity system since Shards of Alara set in 2008.

bron:
http://imarketingbiz.net/identify-the-r ... asy-steps/
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: grote doos met kaarten te koop

Bericht door pi »

Dat inderdaad ja, kleur van het set symbool. Vroeger, tot stronghold (1998), hadden we dat nog niet. Ik zag in ieder geval 1 kaart ouder dan dat op een van de fotos dus mogelijk heb je ook rares waarop het niet aangegeven is. Hippy's zijn inderdaad nu rare en iets beter dan bulk, een koper zou die waarschijnlijk 50 cent tot 1 euro tellen als het mee zit.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
metaldemon
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: wo mei 02, 2012 7:51 pm

Re: grote doos met kaarten te koop

Bericht door metaldemon »

hier zo een aantal rares en uncommons die ik er in gevonden heb:

2x hypnotic specter M10
2x Mind shatter M10
1x Royal Assassin M10
2x cunning lethemancer Shards of Alara
1x Haunting echoes M10
1x Diabolic Tutor M10
1x nightmare M10
3x Black knight M10
Gebruikersavatar
Madmans
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: do apr 19, 2012 3:17 pm

Re: grote doos met kaarten te koop

Bericht door Madmans »

als je dichterbij woonde had ik het wel gekocht, succes!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: grote doos met kaarten te koop

Bericht door pi »

Ik vrees dat dat geen erg waardevolle kaarten zijn, misschien dat iemand ze voor bij elkaar 2-3 zou tellen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
metaldemon
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: wo mei 02, 2012 7:51 pm

Re: grote doos met kaarten te koop [VERKOCHT]

Bericht door metaldemon »

ik heb alles bij elkaar voor 50 euro verkocht. :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: grote doos met kaarten te koop [VERKOCHT]

Bericht door pi »

Dat klinkt redelijk.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie