Verkoop van gehele collectie (161 rares; o.a. scrubland)

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
vhulst
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: di dec 26, 2017 8:33 pm

Verkoop van gehele collectie (161 rares; o.a. scrubland)

Bericht door vhulst »

Ha allen,

Ik zou graag mijn gehele verzameling in 1x verkopen. Het gaat om 161 rares, een paar honderd uncommons en nog een zwik heel gewone kaartjes. Volgens mij zijn dit de highlights, maar voor de liefhebber zijn er vast nog andere mooie dingen te vinden:

Scrubland
Cabal Coffers
Metalworker
Alluren
Yavimaya Hollow (2x)
Unmask (2x)
No Mercy
Kor Haven (3x)
Land tax
Rofellos Llanowar Emissary
Gamble
Pendelhaven

Doe een goed bod en dan komen we er vast uit!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop van gehele collectie (161 rares; o.a. scrubland)

Bericht door pi »

Ik zou misschien geintresseerd kunnen zijn, maar het is niet echt mogelijk om aan de hand van de gegeven informatie een bod te doen.

- Kun je deze belangrijke kaarten ook laten zien? De staat van een kaart kan een flinke invloed hebben op zijn prijs.
(Dat helpt ook gelijk om te zien van welke sets ze zijn aangezien dat ook aardig uit kan maken).

- Om hoeveel kaarten gaat het in totaal? Dit hoeft niet heel precies hoor, aantal schoenendozen of zo? Misschien kun je het geheel ook op de foto zetten.

- Waar woon je ergens? Als je bij me om de hoek woont loop ik even langs, als ik het hele land door moet kunnen de reiskosten significant zIjn ten opzichte van de waarde van de collectie.

- Heb je zelf al onderzoek gedaan naar waarde? Waar heb je daarvoor gekeken? Als potentiele koper heb ik graag een idee of je een realistische verwachting hebt, als je verwachting 2-3x zo hoog ligt als wat ik realistisch zou kunnen geven dan moeten we elkaars tijd vooral niet verspillen.
(Als ik er vanuit ga dat de kaarten van de goekoopste set zijn waar ze in zitten, maar er wel goed uit zien, oogt dit voor mij als een verzameling die ik gewoonlijk voor zo'n 125-150 euro zou kunnen kopen).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
vhulst
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: di dec 26, 2017 8:33 pm

Re: Verkoop van gehele collectie (161 rares; o.a. scrubland)

Bericht door vhulst »

Ik heb inmiddels wat verder onderzoek gedaan en heb tot nu toe de volgende kaarten als waardevol geïdentificeerd. Erachter staat de prijs op nedermagic en het aantal.

Scrubland 80 1
Cabal Coffers 30 1
Metalworker 30 1
Alluren 25 1
Yavimaya Hollow 24 2
Land tax 18 1
Rofellos Llanowar Emissary 17 1
Gamble 12 1
Pendelhaven 10 1
Unmask 10 2
No Mercy 10 1
Kor Haven 8 3
Armageddon 6.5 1
Tower of the Magistrate 6 1
Kjeldoran outpost 6 1
Elvish piper 6 2
Stripmine 6 2

Deze kaarten brengen mij op een totaal van 366 euro, met de 138 (waarschijnlijk minder waardevolle) rares en de uncommons erbij, verwacht ik daarvoor ongeveer 50% te krijgen. Ik had in mijn hoofd om 200 euro te vragen om dan nog in de onderhandelingen te kunnen zakken naar 180, dat heb ik nu dus al gedaan 8)

Wat betreft de vragen van Pi: ik woon in Amsterdam (oud) West, volgens mij is het inderdaad meestal de goedkoopste serie, de staat vind ik lastig om te beoordelen (ziet er prima uit, maar de meesten zijn iig niet in mint conditie) het aantal commons valt toch mee (1 schoenendoos, ik moet de rest al eens weggegeven hebben). Als je mij PMt dan kunnen we een afspraak voor een 'bezichtiging' maken.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop van gehele collectie (161 rares; o.a. scrubland)

Bericht door pi »

Nedermagic is behoorlijk duur. De Coffers bijvoorbeeld kan ik ook ergens anders online voor 11.50 kopen (op magiccardmarket.eu, verkoper leagueofdragons als je wilt checken, of rond de 15 bij anderen op die site). Nou is voor de meeste kaarten 50% van de Nedermagic prijs nemen niet onredelijk hoor, maar het kan dus wel zijn dat je daarmee nog hoog zit in sommige gevallen. In ieder geval zit je dan niet op "de helft vragen" van gangbare prijzen zoals je misschien van plan was, je zit eerder daarmee op zo'n 80-90% gok ik. Als je dan toevoegt iig niet mint dan begin ik al een beetje te verwachten dat de kaarten waarschijnlijker EX zijn (zie hier als voorbeeld: http://www.magicforums.nl/artikel_images/EX.jpg), wat de waarde nog wat verder omlaag zou brengen.

Mijn doel is niet om het meteen helemaal af te kraken. Dat je gelijk 50% pakt en de overige kaarten niet echt meetelt en ook niet alles mint noemt is een goed teken dat je er realistisch tegenover staat. Wat ik alleen verwacht is dat mijn initiele inschatting vrij goed gaat blijken en ik probeer je vast een beetje aan te geven wat je van mij of een andere potentiele koper kunt verwachten om teleurstelling te voorkomen.

Ik ben eventueel volgende week vrij en kan dan makkelijk een keer bij je langs komen. Het liefst zou ik wel eerst een paar fototjes of scans zien voor ik langs kom, met name van de Rofellos en duurdere kaarten. Deze kun je eventueel mailen naar pi@magicforums.nl.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verkoop van gehele collectie (161 rares; o.a. scrubland)

Bericht door pi »

De collectie is verkocht (aan mij).
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie