Expert Vraag 1

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gesloten
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Expert Vraag 1

Bericht door GForce »

1. Ik speel Mutilate.
2. Hij speelt de abilty van Brushhopper.

Wie weet wat er dan gebeurt. Ik ben de actieve speler. Gaat Hopper dood of niet ??

Alleen het goede antwoord graag !!!


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Emm jij speelt mutialte. gaat op de stack.

tegenstander gebruik kikkers ability gaat ook op de stack. Niets meer op de stack? eerst resolved die van de kikker en hij verdwijnt. dan resolved jouw mutilate.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

en andersom al hij nutteloos opeens tijdens jouw beurt de ability gebruikt
(wat nergens op zou slaan)
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Dit is niet precies wat ik bedoel. Ik bedoel het volgende :

Mutilate heeft het effect "until end of turn" maar dit effect heeft de Hopper ook. Mijn vraag was dan ook komt de Hopper terug voordat het effect van de Mutilate aan het einde van de beurt is afgelopen ??

Iemand ??


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Nee kijk het werkt zo. Als een er een global spell speelt en die resolved dan gaat het effect 1 keer af en checked alle targets (ook al target ie niet daadwerkelijk bv wrath of god.) Als er later spells of permanants worden gecast checken die niet de untill end effecten die al gespeeld zijn.

vb 1. Ik cast nausea. daarna cast ik lavamancer. de lavamancer overleeft het, omdat het niet checked naar oudere spells of eefects( continous effects daargelaten)

vb 2 ik cast wrath of god. creatures die later worden gespeeld die beurt gaan ook niet dood.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als de hopper terug komt in het spel dan is de mutilate al lang resolved, hij heeft nadat ie resolved is geen invloed op beesies die nieuw in hte spel komen (die gecast worden, of die zoals de brushhopper weer opnieuw in het spoel komen). Een mutilate heeft alleen invloed op creatures die in het spel zijn als hij resolved.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ok bedankt voor de antwoorden.
Dan kan het slotje er nu wel op.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gesloten