T2 Rogue Seismic Heaval

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

T2 Rogue Seismic Heaval

Bericht door GForce »

Hey ik heb een mooi deck gemaakt zeker goed genoeg aan Psychatog. Het idee is het zekfde als Psychatog en de counterbasis is ook haast het zelfde. Alleen maakt die deck het meteen af na een Upheaval waar Psychatog nog een beurt moet wachten.

3 Grim Lavamancer
4 Merflolk Looter

4 Counterspell
3 Divert (evt. Memory Lapse)
3 Circular Logic
3 Fact or Fiction
2 Deep Analysis
4 Repulse
3 Cunning Wish
4 Burning Wish
3 Seismic Assault

4 Shivan Reef
2 Cephalid Coliseum
10 Island
8 Mountain

====================
SIDEBOARD
====================

1 Fact or Fiction
1 Gainsay
1 Breaking Point
1 Inferno
1 Pillage
1 Teferi's Response
1 Spelljack
1 Upheaval
1 Wash Out
1 Earthquake
1 Recoup
1 Final Fortune
1 Mudhole
1 Skullscorch
1 Obliterate

Reacties graag !!!


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Kun je even uitleggen hoe het moet werken?

Op het eerste gezicht ziet het er goed uit met als enige nadeel t.o.v. TOG dat je geen enkele mogelijkheid hebt om de Heavel eerder door te laten gaan (zoals bij TOG met nightscape familiar).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Simpel. Bouw een genoeg mana op (9 landen) wish ondertussen voor een Upheaval. Tap 9 of 10 landen. Speel Upheaval laat 3 rode mana floaten. Alles terug naar je hand. Speel Seismic Assault. Smijt 9 a 10 landen weg voor 18/20 damage. Onder tussen kun je al wat schade doen met Lavamancer.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Doet een TOG-deck met nightscape familiar dat niet sneller (ondanks de beurt vertraging door de psychatog)?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Jawel maar het probleem is dat je dan met 8 landen zit en ja er dan 2 in je hand moet hebben. Mu is het 1 beurt langer wachten wat je met Psychatog ook moet doen.

Maar nu kan de schade niet tegen gehouden worden. Tegen Psycha kon je nog een Demise gooien of een Rootwalle voor gooien.

Hier tegen is niks meer te doen. Als de Seismic Assault ligt is ie gewoon dood. Met Psychatog is het nog vaak afwachten. Tevens kun je ook geen Heaval spelen als de tegenstander1 of meerdere Rootwalla heeft liggen aangezien deze blockers vormen en zo de tegenstander genoeg mana geven om weer een leger te bouwen. Of om weer kaarten te flashbacken zoals Moments Peace bv. Seismic Assault geeft je gewoon meteen de win die je nodig hebt.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Demise tegen de (ook zwarte) psychatog? Hmmm....

Je hebt helemaal gelijk m.b.t. de psychatog en afwachten wat er gebeurd. Het wegkrijgen van de Tog is wel te voorkomen door te heavalen met 8 landen in het spel (nog geen land gelegd). Zoiets:

t9 (8 landen in het spel + familiar) Heaval + atog en dan 1 island neerleggen voor de logic.

Tja, de rootwallas.... dat is een probleem :)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Tja Demise dat was ff niet opletten :oops:

Maar elk deck heeft zn voor en nadelen. En geen enkel deck is perfect of onverslaanbaar. Wat ik hier wil zeggen is dat elk deck wel iets heeft waarop je het kunt bekritiseren.


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Helemaal waar. Het zou ook niet erg leuk zijn als er zoiets als een onverslaanbaar deck is.

Ik trok alleen even de vergelijking met TOG aangezien jij het daar helemaal boven noemde. Ik wil er ook niet aan denken wat een agressief discard-deck met je game-plan zou doen 8)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik formuleer de vraag ff anders. Wat zou die discard doen met welk deck dan ook ??


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je hele mooi uitgedachte plan verneuken. Persoonlijk vind ik de discard spreuken een van de meest vervelende spreuken in magic. Je ziet je beginhand, denkt he da's lekker! t1 duress t2 addle :(
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Tja maar das voor ale decks #$!% en dan nog een keer Mind Sludge. Ook leuk is dan Megrim. Maar ja dicard is en blijft goed. Ook Mesmeric Fiend is erg leuk zeker met Engineered Plague :twisted:


GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Renmaster
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: wo okt 09, 2002 7:21 pm
Locatie: Oss

Bericht door Renmaster »

Waarom geen Flametongue Kavu ? :)

Die is goed tegen grote beestjes zoals irri Arrogant Wurms en Call tokens.. Ook zijn ze leuk om opnieuw te spelen nadat je geupheavald hebt :p

Het valt me nu ook op dat je 7 Wishes speelt, dit is erg vertragend voor het deck en ik zou Cunning Wish OF Burning Wish eruit halen, ligt eraan welke je het fijnste vindt, en dan Flametongues erin douwen :wink:
Member of TUSOP
Member of the Roguedeckers
Friend of BLAME

www.mtgnews.com/forums
Plaats reactie