terror op een nog niet gecast creatuur?

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
the king bee
Master
Berichten: 104
Lid geworden op: vr dec 27, 2002 10:31 pm
Locatie: Assen

terror op een nog niet gecast creatuur?

Bericht door the king bee »

hoi,

Een creatuur dat gecast word maar nog niet succesvol gecast is
kan dat getarget worden door terror, pestilence of een andere instant, sorcery of abilitie?
Een andere dan remove soul of couterspellagtige dingen?

en waarom?

De truc is dat een black knight pas protectie heeft nadat het succesvol gecast is tot die tijd is hij niet beschermd en dus berijkbaar voor pestilence.

bedankt,

the King bee
[/list]
The only thing that matters is how you see yourself.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Als eerste: De term succesfully cast bestaat niet meer.

als tweede ik neem aan dat je white knight bedoeld, aangezien die wel pro black heeft, maar in mijn voorbeeld gebruik ik black knight.

De volgorde van een spell spelen gaat zo:

-Announcement avn de spell(ik ga black knight spelen)
-betaalt de castong cost(betaal BB)
- black knight gaat op de stack, op dit moment is het een spell maar geen creature dus kan hij niet getarget worden door een terrror. Je kan em op dit moment counteren om em weg te werken.
-Resolve, de black knight komt into play, alle comes into play abilities van andere permanets triggeren en spelerls mogen fast effects, waaronder instants als terror, spelen. Maar als de knight in play komt/is ziet de game het als een 2/2 black creature met pro black en first strike. Hij MAG getarget worden als ie into play komt, maar dan wordt ie behandeld als een gewone permanent met al zijn stats/abilities.

Om kort te zijn: Nee je kan een black knight niet targetten met een zwarte spell, ook niet als reactie opdat ie into play komt
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

klopt

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
the king bee
Master
Berichten: 104
Lid geworden op: vr dec 27, 2002 10:31 pm
Locatie: Assen

bedankt

Bericht door the king bee »

Ik denk er ook zo over.

enne je hebt gelijk ik bedoelde de witte.

bedankt P.
The only thing that matters is how you see yourself.
Plaats reactie