(!)..

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie

verbetering ?

Ja.
3
33%
Nee.
6
67%
 
Totaal aantal stemmen: 9

Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

(!)..

Bericht door Xanatos »

"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ik denk dat het op zich wel een verbetering is. De kaarten zijn een stuk duidelijker geworden, zeker voor beginnende spelers.
Natuurlijk is het hard schrikken voor de die-hard spelers. Maar na een tijdje weet je niet beter.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vind het ook even schrikken, deze wijzigingen, maar ik denk dat het wel een verbetering is. Inderdaad zijn de power en thoughness van een creature beter te lezen met het nieuwe systeem en is het makkelijker om het verschil te zien tussen land en artifacts met het nieuwe systeem. Ik denk dat als magic nog een aantal jaartjes wil blijven bestaan deze wijzigingen goed zijn. Ook omdat magic mee wil gaan in de ontwikkelingen die andere ccg's ook ondergaan, omdat het niet zo moet zijn dat magic er ouderwets uit ziet ten opzichte van de andere ccg's, en er daarom langzamerhand achterhaald uit gaat zien. Waardoor dan uiteindelijk het spel steeds slechter gaat verkopen en uiteindelijk helemaal verdwijnt.

Ik vind alleen wel dat ze een ERG groot risico nemen, want er zijn natuurlijk altijd mensen die de wijziging maar niks vinden. Ik weet nog dat er mensen stopten toen er met exodus ineens op een kaart te zien was of ie common, uncommon of rare was, en deze ingreep is veel groter dan die. Grootste nadeel vind ik trouwens dat je nu dus decks krijgt met kaarten die er echt verschillend uit zien, terwijl ze hetzelfde zijn. Een effect dat je nu bijvoorbeeld al zou kunnen krijgen wanneer je unglued landjes en normale landjes door elkaar speelt.

Overigens wat betreft de art op de kaarten, ik vind de nieuwe layout van de kaarten duidelijk beter dan de oude als het gaat om de art die ze de laatste tijd op de kaarten doen, maar wat betreft de art die ze vroeger deden, meer geschilderd/getekent, minder computerwerk (althans, zo ziet het er uit af en toe), denk aan kaarten als birds of paradise, sol ring, the fallen en mana drain, dan vind ik de oude layout er veel beter bij passen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Duder
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: wo mei 01, 2002 1:17 am
Locatie: Purmerend

Bericht door Duder »

Nou als verzamelaar vind ik het maar niks/lelijk :(
Don't mind me. I'm not even here.
Gebruikersavatar
Alcapalis
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: di sep 03, 2002 8:07 pm

Bericht door Alcapalis »

*KOTS*
sorry hoor, maar wat moet een fantasy/D'N'D Spel nou met een futuristische look?
laat ze deze look maar mooi op de pokemon kaartjes toepassen...
verder vind ik het ook geen mooi design, echt zo iets van - goh laten we de lay-out ff vernieuwen, wie heeft er een uurtje over?.

als er nog meer mensen zijn die tegen de layout zijn:
http://www.petitiononline.com/mod_perl/ ... ?z8m9k45&1

teken die petitie dan tegen de nieuwe layout
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Het ziet er wel duidelijk uit maar toch vind ik ze maar lelijk ik kan me nu goed begrijpen dat verzamelaars stoppen met verzamelen.

Wat nog lelijker is zijn decks met kaarten uit de nieuwe look en met de oude look ziet er gewoon niet uit.
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Plaats reactie