mana pool

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Avalon
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: do feb 06, 2003 3:19 pm
Locatie: Valkenswaard/Eindhoven
Contacteer:

mana pool

Bericht door Avalon »

Hee,

nog een klein vraagje (na wat onenigheid met degene waarmee ik magic speel, hij weet er namelijk net zo veel van als ik, ook niet genoeg :( )

Wat is je mana pool. Is dat alle land kaarten die je op tafel hebt liggen of zijn dat alleen de kaarten die tapt om ergens voor te betalen? Dus, als ergens staat op bijvoorbeeld een fertile grounds kaart, add (forest) to your mana pool. Moet je dan je deck doorzoeken naar een forest of mag je dit gebruiken om bij te dragen aan de kosten voor een creature wat je wilt spelen?

Groetjes Avalon.
The important things in life are the things we can't see
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

Bericht door Demonics »

als je iets tapt voor mana (landjes, artifacts, enz), dan komt er mana in je mana pool, bijv tap een forest, dan komt er een groene mana in me mana pool

dit kun je tot het eind van de beurt gebruiken, doe je dit niet, dan krijg je mana burn voor het aantal mana dat niet gebruikt was

en nee, je mag geen landje uit je library halen
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je mana pool kun je het beste zien als een soort virtuele portomonee: als je een landje tapt voor mana stop je deze mana in je portmonee. Als je nu voor iets moet betalen dan haal je genoeg mana uit je portomonee.

Er is een klein verschil tussen deze portomonee en een normale portomonee, terwijl je in een normale portomonee je geld zo lang er in kunt laten zitten als jij wilt kan dat hierbij niet. Elke keer dat jij van phase wisselt dan moet je mana pool leeg zijn, voor elke mana die je nog in je pool hebt krijg je dan 1 mana burn (1 damage), en elk van die mana's verdwijnt dan gewoon.

Ik hoop dat dit helpt,

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Avalon
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: do feb 06, 2003 3:19 pm
Locatie: Valkenswaard/Eindhoven
Contacteer:

Thanx

Bericht door Avalon »

Dank je,

had ik dus toch gelijk! hihi :lol:

Greetz Avalon
The important things in life are the things we can't see
Plaats reactie