abilities

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Avalon
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: do feb 06, 2003 3:19 pm
Locatie: Valkenswaard/Eindhoven
Contacteer:

abilities

Bericht door Avalon »

Hee,

kan iemand me ff uitleggen wat de special abilities haste en first strike betekenen, want volgens mij doe ik het fout.

:oops: :oops: Groetjes, Avalon
The important things in life are the things we can't see
Gebruikersavatar
Avalon
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: do feb 06, 2003 3:19 pm
Locatie: Valkenswaard/Eindhoven
Contacteer:

nog iets

Bericht door Avalon »

En betekent sacrifice gewoon dat een kaart naar je graveyard gaat??
The important things in life are the things we can't see
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Re: abilities

Bericht door GForce »

Avalon schreef:Hee,

kan iemand me ff uitleggen wat de special abilities haste en first strike betekenen, want volgens mij doe ik het fout.

:oops: :oops: Groetjes, Avalon
Haste :arrow: het creature mag aanvallen en abilities waarvoor hij moeten tappen dezelfde beurt gebruiken als dat hij in het spel komt. Hij heeft dus geen summoning sickness.

First Strike :arrow: het creature mag eerst schade uit delen tijdens de aanval voordat het andere creature kan.

vb1. Ik val aan met een 4-1 first strike en jij blokt met een 4-4 creature. Mijn creature mag eerst schade uitdelen en deelt 4 schade aan jouw creature uit. Jouw creature heeft een toughness van 4 en wordt dus gedood. Jouw creature kan dan geen schade meer uitdelen.

vb2. Ik val aan met een 2-3 first strike en jij blokt met een 3-3 creature. Mijn creature mag eerst schade uitdelen en deelt 2 schade aan jouw creature uit. Jouw creature heeft een toughness van 3 en wordt dus niet gedood. Nu mag jouw creature nog zijn 3 schade aan mijn creature uitdelen waardoor mijn creature wordt gedood.

Als beide creatures first strike hebben gaat het gewoon volgens de normalen regels. Als je met meerdere creatures aanvalt moet er wel eerst de schade van de first strike creatures worden verdeeld voordat de rest van de schade van andere creatures wordt verdeeld

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Re: nog iets

Bericht door GForce »

Avalon schreef:En betekent sacrifice gewoon dat een kaart naar je graveyard gaat??
Ja
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sacrefice betkent min of meer dat een kaart gewoon naar je graveyard gaat, maar merk op dat ie niet ge-regenerate kan worden, terwijl dat bij destroy wel kan.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie