Ik als verzamelaar

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Ik als verzamelaar

Bericht door GForce »

Zoals een paar van jullie al weten ben ik nu magic sets aan het verzamelen. Ik probeer zoveel mogelijk sets compleet te krijgen.
Tot nu toe heb ik dit :

Prophecy : Compleet (alleen nog booster)
Visions : Compleet (alleen nog booster)
Exodus : Compleet (alleen nog booster)
7th Edition : 29 kaarten resterend + booster
Revised Edition : 75 kaarten resterend + booster

Nu wil ik als Revised compleet is met een nieuwe series beginnen alleen weet ik nog niet welke. Het liefst een oudere series aangezien de nieuwe nog langer in de winkel liggen en de kaarten nog volop te krijgen zijn.

Nu vraag ik aan jullie welke set ik het beste kan doen en of jullie die mening willen beargumenteren. Ik hoor van jullie.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat ik begreep is dat antiquities en the dark van de oudere sets het best te doen zijn. Arabian nights en legends zijn een beetje te duur, door enkele kaarten. Het zou leuker zijn om een set te verzamelen met een beetje een gemiddelde waarde dan eentje met enorme uitschieters (lijkt mij).

Voor wat betreft alpha, beta en unlimited, tsja, wat denk je zelf? Ik ken iemand die alpha verzameld, en die ook nog alles mint wil. Dit is een handelaar, die dus heel veel kaarten door zijn handen laat gaan, maar dit kost ook hem tot nu toe al een flinke tijd en hij zit nu op ongeveer 100 kaarten geloof ik (hij heeft wel een nm/mint lotus).

Ik ken iemand die 1 set heeft genomen (in zijn geval 4th) en die daar van de volledige set black bordered aan het verzamelen is. Misschien dat je dat een leuk idee vind?

Zoals bekend verzamel ik zelf the dark, hier heb ik eigenlijk alleen voor gekozen omdat degene waarvan ik het spel leerde zei dat dat een hele dure set was.

mazzel

pi

p.s. wat je ook besluit te gaan verzamelen, ik heb waarschijnlijk nog wel wat liggen... Geef dan maar een schreeuw.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Duder
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: wo mei 01, 2002 1:17 am
Locatie: Purmerend

Bericht door Duder »

Ja ik ben dus ook verzamelaar (kuch kuch)

ik heb er nu ong. 22 ofzo

Ik ga nu voor de portals en de 1999 starter

Maareh Tempest is wel geinig (die moet ik ook nog :D )
Don't mind me. I'm not even here.
Duder
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: wo mei 01, 2002 1:17 am
Locatie: Purmerend

Bericht door Duder »

En ik vind merc masq ook mooi :D
hier mis ik er nog 2 van
Don't mind me. I'm not even here.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Bij antiquas zitten ook nog kaarten van rond de €50 euro hoor. En dat zitten er bij Arabian Nights ook (daar zijn het er iets meer en iets duurder) dus ik weet nog niet wat ik ga doen maar ik laat het jullie weten.

Aanraders zijn nog steeds welkom maar graag zie ik wel een nuttige reden en niet een reden zoals "ik vind m wel cool" (niet lullig bedoelt duder). Ik wil echt nuttig advies zoals bv "deze kaarten worden steeds moeilijker om te krijgen" en dat sort dingen.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bij antiquities heb je de workshop en candelera, maar vanaf daar nemen de prijzen heel hard af, er zijn in antiquities 10 kaarten die 10 of meer euro kosten bij cardexchange, met maar 2 boven de 25.

"deze kaarten worden steeds moeilijker om te krijgen" geldt trouwens voor elke set... Zelfs legions wordt bij wijze van spreken steeds moeilijker te krijgen, alleen is dat nog niet heel moeilijk op het moment.

De enige goeie argumenten die je volgens mij kunt krijgen zijn in de trend van "de set is niet al te duur om bij elkaar te krijgen", "de set heb vette art", "kaarten zijn nog makkelijk te krijgen", "kaarten zijn erg moeilijk te krijgen, dus het is echt een uitdaging om deze set bij elkaar te krijgen" en "de set heeft voor mij nostalgie om de een of andere reden". Veel van die argumenten zijn heel erg afhankelijk van wat je zelf belangrijk vind ben ik bang.

mazzel

pi

p.s. ik heb erg weinig antiquities kaarten, denk niet dat ik ergens hard vanaf moet en daarom de set aan raadt, bij mijn haves staat precies niks van antiquities. :D
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Duder
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: wo mei 01, 2002 1:17 am
Locatie: Purmerend

Bericht door Duder »

dan niet.. zoek je het lekker zelf uit :x :roll: :P
Don't mind me. I'm not even here.
Gebruikersavatar
Ilúvatar
Adept
Berichten: 290
Lid geworden op: ma mar 10, 2003 12:15 pm
Locatie: hartje drenthe
Contacteer:

Bericht door Ilúvatar »

ik ben zelf net als jou gforce.

ik ben ook een verzamelaar.
Ik heb vanaf The dark (poepserie trouwens, mis alleen ball lightning nog, de enige kaart die leuk is) alles compleet van de expansions tot het oddessy block.
Van invasion moet ik nog een paar.
Van de basis series heb ik revised compleet en van fourth alle nieuwe kaarten die in revised niet zaten.
Arabian nights moet ik nog een paar waaronder 1 dure (juzam) rest heb ik wel.
Antiquities moet ik alleen nog 2 factories en 4 strip mines.

Legends...tja ik heb in ieder geval mana drains ;)

als je een redelijk makkelijke serie wil sparen, zou ik voor de antiquities gaan.

Candelabra en workshop zijn de enigste kaarten van waarde.
Kun je op ebay kopen voor om en nabij 30 dollar/stuk, valt mee toch?

de rest...archeoloog kun je al kopen voor 7 dollar, net als de rest van de iets duurdere.
o.a. winter factorie, gaea's avenger.

Dus...ANTIQUITIES

anders kun je altijd nog Summer gaan sparen ;)

ps. als je nog wat nodig hebt.

Ik heb hier nog zat liggen
CREDENDO VIDES

Een mening is als een erectie,
je hebt het verschrikkelijk makkelijk, maar probeer het maar eens staande te houden!
HET WORDT NAMELIJK AL SNEL SLAP GELUL!
Gebruikersavatar
Ilúvatar
Adept
Berichten: 290
Lid geworden op: ma mar 10, 2003 12:15 pm
Locatie: hartje drenthe
Contacteer:

Bericht door Ilúvatar »

ax
CREDENDO VIDES

Een mening is als een erectie,
je hebt het verschrikkelijk makkelijk, maar probeer het maar eens staande te houden!
HET WORDT NAMELIJK AL SNEL SLAP GELUL!
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik probeer alle expansions compleet te krijgen (zal wel niet lukken maar kga het proberen) aangezien je nu 10 jaar later nog kaarten uit de oude series vrij makkelijk kunt krijgen zul je ze strax (over een jaar of 5) ook nog wel kunnen krijgen van de series die nu nieuw zijn.

Van de basis series wil ik RV tot 7th (8th weet ik nog niet) compleet hebben dan heb ik ook van de meeste goede rares wel play setsjes van 4 en kan ik altijd nog gaan spelen :twisted: .

Verdr maak ik nu Revised en 7th edition af en dan ga ik verder met een nieuwe Expansion en een nieuwe Basis set.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Ilúvatar
Adept
Berichten: 290
Lid geworden op: ma mar 10, 2003 12:15 pm
Locatie: hartje drenthe
Contacteer:

Bericht door Ilúvatar »

deo,

gforce,

heb je een lijstje met kaarten die je nog zoekt?
Dan zal ik eens kijken wat ik allemaal voor je heb. :lol:

mail me anders maar op

nickus@home.nl
CREDENDO VIDES

Een mening is als een erectie,
je hebt het verschrikkelijk makkelijk, maar probeer het maar eens staande te houden!
HET WORDT NAMELIJK AL SNEL SLAP GELUL!
Gebruikersavatar
Ilúvatar
Adept
Berichten: 290
Lid geworden op: ma mar 10, 2003 12:15 pm
Locatie: hartje drenthe
Contacteer:

Bericht door Ilúvatar »

deo,

mijn koop periode van nieuwe series eindigd bij de nieuwe look.

vind ik bagger!

ik ga dus vor de echte series.

scheelt wel,

het is nu met al die nieuwe series die uitkomen echt niet bij te houden.

Dat stopt dus vanaf eight en dan kan ik me dus op het echte concentreren zonder me zorgen te maken over nieuwe series :P
CREDENDO VIDES

Een mening is als een erectie,
je hebt het verschrikkelijk makkelijk, maar probeer het maar eens staande te houden!
HET WORDT NAMELIJK AL SNEL SLAP GELUL!
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ilúvatar schreef:deo,

gforce,

heb je een lijstje met kaarten die je nog zoekt?
Dan zal ik eens kijken wat ik allemaal voor je heb. :lol:

mail me anders maar op

nickus@home.nl
Kijk ff bij de tradingcorner. Daar heb ik een topic staan de heet WANTS 7th + Revised.

Ik hoor het wel.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Plaats reactie