Darting Merfolk

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Darting Merfolk

Bericht door Baalzamon »

Darting Merfolk (1/1):
B: Return Darting Merfolk to its owner's hand.

Als mijn tegenstander aanvalt met bijv. een 1/1 creature en ik blok met de Darting Merfolk en neem deze dan terug naar mijn hand. Ik krijg dan geen damage als ik het goed heb, maar krijgt dat 1/1 creature van mijn tegenstander dan toch die 1 damage van mijn Merfolk?
Ik denk van niet, maar ja, ik moet toch mijn vrienden zien te overtuigen... ;)

The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.

Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ja je kan hem dan gewoon weer terug halen.

-eerst wordt de schade verdeeld
-als er een creature dood zou gaan krijg je een graveyard order
nu kun je nog fast effect spelen en dan kun je m naar je hand halen

Eigenlijk best logisch want als het niet zou mogen zou je bv nooit een creature kunnen regeneraten :wink: .

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hij dealt damage, en als de damage op de stack zit hebben beide spelers de kans om fast effects te spelen. Dit is het moment om de ability te gebruiken, wacht je langer dan zal de damage resolven en dan is je beest dood voordat je de kans hebt er nog wat aan te doen. Aan de andere kant wil je het niet eerdre doen omdat er anders nooit damage op de stack gaat in de eerste plaats.

veel succes,

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Die klopt volgens mij niet PI aangezien de bounce en regenerate dezelfde soort effecten zijn. Het zelfde bij ravenous balloth. Hiermee beuk je deal je damage en sac hem voor zichzelf.

Volgens mij kun je de damage op de stack laten gaan, laten resolven en tijdens de graveyard order je fast effect spelen.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sorry GForce, maar creatures sterven als een state based effect. Als lethal damage ge-dealt is dan is er geen mogelijkheid meer om te reageren omdat het spel eerst checkt voor state based effects voordat een speler wat kan doen.

(vraag het anders aan een judge, die kan dit vast in betere bewoordingen zetten dan ik)

kort samengevat: als de damage is aangekomen gaat het beest dood. Als je het beest wilt redden dan zul je dus wat moeten doen voor de damage aan komt. Wanneer de damage op de stack zit heb je het laatste moment om dit te doen. (damage aankomen=wanneer damage van de stack af gaat en op het beest belandt)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Maar hoe wil je dan regenrate gebruiken. Want daar voor moet de creature eerst lethal damage worden gedeeld. Je kunt niet geregeneraten voordat je creuture dood is :? .

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Sorry G-force, maar Pi heeft gelijk.

Bij regeneration plaats je een regeneration shield. Dat houdt in dat de volgende lethal damage aan creature wordt removed en creature tapt.

In combat gaat dat as volgt:

RIver boa blocked blastoderm.

Damage op de stack?

Ja, voordat damage resolved plaats regeneration shield op boa.

Damage resolved?

Ja, boa takes 5 taps en regenerates, blasto takes 2.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

KingFatass schreef:Sorry G-force, maar Pi heeft gelijk.

Bij regeneration plaats je een regeneration shield. Dat houdt in dat de volgende lethal damage aan creature wordt removed en creature tapt.

In combat gaat dat as volgt:

RIver boa blocked blastoderm.

Damage op de stack?

Ja, voordat damage resolved plaats regeneration shield op boa.

Damage resolved?



Ja, boa takes 5 taps en regenerates, blasto takes 2.
Ik snap m niet helemaal :

Dating Merfolk blokt Llanowar Elves

Damage op de stack?

Ja, voordat damage resolved bounce Darting Merfolk naar je hand

Damage resolved?

Ja, Llanowar Elves dood en Darting Merfolk terug nar je hand.


Volgens jouw uitleg moet dit dus ook kloppen !!

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Nee, de darting merfolk bounced voordat damage resolved.

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe dat regeneration werkt G-force.

Je mag ten alle tijden een regeneration shield op een creature gooien.

Deze blijft untill end of turn. Waneer een creature met een regenaration shield lethal damage recieved, wordt de damage removed en het creature tapt.

Onder de oude regels moest je hem regeneraten als ie lethal damage heeft gehad. Onder de nieuwe moet ie een shield hebben. (dus doen voordat een spell resolved of voordat combat damage resolved)
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Dan zit ik vast met de oude regels in de war.

Maar wat jij zegt klopt dan ook niet helemaal, want je moet dat je shield activeren voordat dat damage op de stack gaat !! Je zegt nu dat de damage op de stack gaat en dan activeer je de shield. Als je het zo doet zou je dan ook bounce kunnen activeren.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Cker een tijd gelden dat je hebt gespeeld he G-force :D

Je kan nadat damage op stack, maar voordat damage resolved gewoon fast effects gebuiken. bouncen, regeneration shields, damage preventers, toughness boosters. als je het maar doet voordat damage resolved, daarna mkun je niet meer preventen of whatsoever. ZOals PI al zei, state based effects worden dan gechecked.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Het is ook een lange tijd geleden.

Maar als ik aanval en dan schade doe. Dan gaat die schade op de stack. Dan kan ik fast effects spelen dus bounce ik mijn Darting Merfolk, maar dan zit de schade toch al op de stack en doet hij gewoon de creature schade, maar de Merfolk ontvangt geen schade omdat ie terug in je hand is.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat je zegt klopt, wij zeggen in weze hetzelfde, kijk maar goed.

hij doet alleen niet gewoon het creature schade, ik weet niet zeker hoe ze het noemen dta wel met de damage gedaan wordt, maar gedealt wordt ie iig niet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Baalzamon »

Dus, in het voorbeeld van Darting Merfolk en Llanowar Elves gebeurt het volgende:

-> Darting Merfolk blokt Llanowar Elves
-> Damage op de stack
-> Voordat damage resolved bounce Darting Merfolk naar je hand
-> Damage resolved
-> Llanowar Elves dood

Dus de Darting Merfolk die ik terugneem in mijn hand krijgt geen schade en de Llanowar elves krijgt WEL schade (maar word niet gedealt door de Darting Merfolk)

The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wordt wel gedeald door de merfolk geloof ik.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie