Warhammer!

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Warhammer!

Bericht door Baalzamon »

Ik ben alweer een tijdje weggeweest en ik heb er intussen een nieuwe hobby bij: Warhammer!
Zijn er hier meer mensen met diezelfde hobby??

Ik ben nu een Chaos Khorne legertje bij elkaar aan het sparen en ik ga ook nog voor Skaven :D[/code]

The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.

Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Is MageKnight niet leuker. Ik dacht iig geval dat dat ongeveer het zelfde was. Of kun je ons een beetje uitleggen hoe Warhammer werkt ?

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

das cool!
ik heb het 2x gespeeld op het spellenspektakel alleen niet gekocht (€€€)
basispakket koste toen nog iets van 150 gulden (had ook maar 100 gulden bij me ;))
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Baalzamon »

Ik weet dat Mageknight en Warhammer iets met elkaar te maken hebben. Wat dat is weet ik niet want ik ken Mageknight niet.

Warhammer is een wargame. Dat wil zeggen dat ieder met zijn eigen leger speelt en daarmee zijn tegenstander probeert te verslaan. Een leger bestaat uit verschillende models (voor de niet-kenners: poppetjes). Het aantal models in een leger kan varieren van enkele tientallen tot zelfs enkele honderden (€€€). Ieder model wordt door de speler zelf in elkaar gezet (bestaat uit losse onderdelen) en daarna geverfd. Gezien het aantal uren werk dat in zo´n leger gaat zitten ben je er ook best trots op als je het eenmaal af hebt.

The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.

Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Mage Knight is ongeveer het zelfde.

Je hebt er eenheden en die zijn punten waard. Als je een leger maakt mogen die bij elkaar een bepaald aantal punten zijn. Dus je kunt niet aankomen met 10 draken van €50 per stuk.

Je moet dan met dobbelstenen gooien en je eenheden kunnen dan dmv een liniaal een aantal inches over een veld lopen. Ook de aanval gebeurt volgens mij met dobbelstenen.

Ik heb het zelf nooit gespeeld alleen gezien en zag er wel leuk uit. Ik denk dat ik binnen kort maar eens een starterspakket haal en ff ga spelen.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Baalzamon »

Je hebt er eenheden en die zijn punten waard. Als je een leger maakt mogen die bij elkaar een bepaald aantal punten zijn. Dus je kunt niet aankomen met 10 draken van €50 per stuk.

Je moet dan met dobbelstenen gooien en je eenheden kunnen dan dmv een liniaal een aantal inches over een veld lopen. Ook de aanval gebeurt volgens mij met dobbelstenen.
Zo gaat het bij Warhammer ook ja...

Maar pas op, het is heeeeeel verslavend en strontduur! (Warhammer dan, Mageknight weet ik niet) En ze blijven de prijzen maar omhoog doen ook :evil:

The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.

Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik ben ook van plan om met een vriend 1 van deze spellen te beginnen. Alleen weten we nog niet welke !

Bij warhammer heb je toch ook poppetjes van het echte leger dus real-time tanks en real-time snipers of heb ik dat mis.

Welk spel kan ik het beste gaan spelen volgens jullie ?
En welk spel is duurder ?

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Baalzamon »

Bij warhammer heb je toch ook poppetjes van het echte leger dus real-time tanks en real-time snipers of heb ik dat mis.
Wat bedoel je hier precies mee?



Ik ben eigenlijk alleen bekend met Warhammer. Daar zijn twee verschillende spellen van:

Warhammer Fantasy:Bij Warhammer Fantasy kun je (zoals de naam al doet vermoeden :) ) kiezen uit verschillende legers uit het fantasy genre. Bijvoorbeeld: elven, dwergen, ondoden...

Warhammer 40.000:Bij Warhammer 40k kun je kiezen uit verschillende futuristische legers en de models zijn meer science fiction achtig.

Beide spellen zijn van Games Workshop en zijn duur!
Voor meer info over Warhammer kun je eens een kijkje nemen op:http://www.games-workshop.com

The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.

Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik bedoelde daarmee de tanks en leger eenheden die wij op het moment zelf in de oorlogen gebruiken zoals nu bv in Irak.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Duder
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: wo mei 01, 2002 1:17 am
Locatie: Purmerend

Bericht door Duder »

Telt Ultima Online ook als nieuw spel :D
Don't mind me. I'm not even here.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Wat is dat dan voor een soort spel ?

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Baalzamon »

Bij Warhammer zijn alleen verzonnen legers/rassen en dus ook alleen maar eenheden die niet bestaan.
Met uitzondering van twee rassen, dat zijn namelijk gewoon mensen, maar dan wel met de uitrusting/bewapening van enkele eeuwen geleden.

The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.

Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik heb net een starter van Mage Knight gehaald en 2 boosters. Ik heb nog niet gespeeld. De reden dat ik dit heb gehaald is omdat ze eenheden al klaar zijn dus je hoeft ze niet meer te schilderen enzo en het is stukken maar dan ok stukken goedkopen dat Warhammer.

Ik was ff bij warhammer aan het kijken en een voorbeeld daarvan is een tinnen poppetje van 2cm hoog en die koste €13,00 en dat is dan voor 1 unit. Bij Mage Knight heb je voor €8,00 een booster waarin een random inhoud zit je kunt er dus een Unique Character uithalen. In zon booster zitten 5 eenheden.

Warhammer ziet er wel veel moeier uit maar het spel is ongeveer het zelfde. Groote verschil is dat Mage Knight van die draaischijven onder de eenheden heeft en bij Warhammer moet je de schade enzo allemaal op papier bijhouden.

Ik laat jullie wel weten als ik gespeeld heb hoe het spel was.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Duder
Adept
Berichten: 215
Lid geworden op: wo mei 01, 2002 1:17 am
Locatie: Purmerend

Bericht door Duder »

Ultima online is een mmorpg
Don't mind me. I'm not even here.
Plaats reactie