reef shaman

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
the king bee
Master
Berichten: 104
Lid geworden op: vr dec 27, 2002 10:31 pm
Locatie: Assen

reef shaman

Bericht door the king bee »

hoi,

in onze groep zijn we het niet eens over de volgende situaties, wat denken jullie er van?

situatie:
mijn kant
2 reef shaman in play
1 karma

zijn kant
5 island in play

zijn beurt
untap
ik tap reef shaman en maak van zijn islands swamps
upkeep
hij neent 5 schade


vragen:
1 kun je in elke fase van het spel dus ook in de untap fase spells en abilyties spelen?

2 stel ik activeer de shaman in de upkeep fase gelden de swamps dan nog ivm de karma?
hij heeft prioriteit en karma triggers bij het begin van de fase

3 als hij zijn islands tapt voor mana en in reactie tap ik mijn shaman en maak zijn islands forrest.
welke kleur heeft dan de mana?


Reef Shaman
Color=Blue Type=Creature - Merfolk Cost=U
Text(AP): 0/2. ; {Tap}: Target land's type becomes the basic land type of your choice until end of turn.

Karma
Color=White Type=Enchantment Cost=2WW
Text(5th+errata): At the beginning of each player's upkeep, ~this~ deals to that player damage equal to the number of swamps he or she controls. [Oracle 2000/02/01]

as alway thank u

the king bee
The only thing that matters is how you see yourself.
the king bee
Master
Berichten: 104
Lid geworden op: vr dec 27, 2002 10:31 pm
Locatie: Assen

Bericht door the king bee »

laat maar

je kunt geen abilities gebruiken in de untapfase.
land tappen gebruikt de stack niet en je kunt de kleur van de mana dus niet na het tappen veranderen.

thanks anyway
The only thing that matters is how you see yourself.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

je kunt trouwens met de Reef Shaman maar 1 land veranderen. Je kunt dus niet van alle Islands, Swamps maken. Dan zou deze kaart wel een beetje heel broken zijn denk je niet.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Re: reef shaman

Bericht door KingFatass »

the king bee schreef:
vragen:
1 kun je in elke fase van het spel dus ook in de untap fase spells en abilyties spelen?

2 stel ik activeer de shaman in de upkeep fase gelden de swamps dan nog ivm de karma?
hij heeft prioriteit en karma triggers bij het begin van de fase

3 als hij zijn islands tapt voor mana en in reactie tap ik mijn shaman en maak zijn islands forrest.
welke kleur heeft dan de mana?


the king bee
1. Nee, maar dat zei je ook al.

2. Tijdens jouw tegenstander's upkeep gaat de ability van de karma op de stack. Spelers mogen hier op reageren. Jij kan met je reef shaman (x2) 2 land in swamps veranderen. Vanuitgaand dat je tegenstander niet reageerd gebeurt er dan dit.

-reef shaman 1 resolved// island wordt swamp
-reef shaman 2 resolved// island wordt swamp
-karma resolved// Hij telt 2 swamps bij tegenstander en tegenstander neemt 2 damage.

3. Zoals je al zei nee, land gebruikt niet de stack dus je kan er niet op reageren. Beste tijd om deze truc te gebruiken is tijdens zijn upkeep. Dan kan hij geen creatures en sorcery's casten.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
the king bee
Master
Berichten: 104
Lid geworden op: vr dec 27, 2002 10:31 pm
Locatie: Assen

Bericht door the king bee »

land's of lands

het scheelt maar een komma.
wat een stom streepje al niet voor een ophef kan geven.

wij vonden het inderdaad een ontzettend sterke kaart.
maar goed, point taken.

reef shaman tappen = 1 ander landje

mazzel
The only thing that matters is how you see yourself.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Jep maar 1 landje. Anders zou de kaart zo broken als de pest zijn denk je niet :wink:.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
the king bee
Master
Berichten: 104
Lid geworden op: vr dec 27, 2002 10:31 pm
Locatie: Assen

Bericht door the king bee »

to good to be true :cry:
The only thing that matters is how you see yourself.
Plaats reactie