Complete spoiler Scourge

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wizards houdt al jaren de namen spoiler list en check list aan voor de twee verschillende lijsten met kaarten van een set, de spoiler list heeft alle info over de kaarten in de set, de check list heeft alleen de kaartnamen. Vooral de laatste jaren wordt er voordat een set uit komt heel fanatiek geprobeerd om de spoiler list al eerder samen te stellen, en meestal lukt dit (ik geloof dat voor onslaught of legions de spoiler list slechts 2 dagen voor de pre-release bekend was, dat is laat!). Dit wordt gedaan omdat mensen die al weten welke kaarten te verwachten op de pre-release een groot voordeel hebben van degene die dit niet weten. Persoonlijk zal de pre-release mij worst weten, maar ik gebruik de spoiler list om te kijken hoe fanatiek ik een set in wil kopen (meestal probeer ik minstens aan een boostercase te komen (6 boxen), samen met wat andere mensen zodat er een aardige korting bij komt, ik bepaal aan de hand vand e spoiler list hoeveel pakjes ik wil, meestal tussen de 12 en 18). Een ander voordeel van de spoiler is dat mensen die een beetje behoorlijk in kunnen schatten hoe populair verschillende kaartjes gaan worden een soort checklist kunnen maken van interessante kaartjes en die dan fanatiek bij kunnen gaan ruilen om ze later met winst door te ruilen (in legions waren voorbeelden daar van akroma en caller of the claw, in onslaught de fetchlandjes).

Ik ga niet naar de pre-release.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

GForce schreef:
lord of the squirrel schreef:heb je post ge-edit met casting cost erbij nu
Je wilt toch niet zeggen dat je die allemaal handmatig erbij hebt gezet ?

GForce
tuurlijk niet heb even de print versie gekopiereerd
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ook ik ga niet naar de pre-release.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Ik ben naar die van Zwolle geweest en zwaar gefaald. Iemand anders van mijn team was wel 1ste geworden.

Dit is echt de leukste set sinds tijden! (sinds apocalypse denk ik)
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Plaats reactie