CONTEST winnaar krijgt 1xUS Mishra's Helix

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik ook wel ja, maar anderen moeten ook nog een kans krijgen he.

Ik heb trouwens net indirect een soort hint gehad van GForce, ik vind het flauw als ik meer info heb dan de rest, die asterisken een paar post terug blijken kwa aantal en verdeling aardig in de buurt te komen van wat GForce in gedachten heeft.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik ben van plan om hierna nog cker 9 contesten te houden dus dan blijven jullie nog ff zoet :P.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

als je ons dan wat vaker laat raden want (bijna) iedereen die mee doet moet nu nog 5 dagen wachten voordat ze weer wat mogen zeggen, geef dan om de halve week een hint en laat ons na iedere hint raden

sander
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Omdat ik vandaag jarig ben heb ik er nog maar een aanwijzing bij gezet.
Ook mag iedereen vanaf nu weer een extra gok doen !!!
Allemaal succes met raden.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Alcapalis
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: di sep 03, 2002 8:07 pm

Bericht door Alcapalis »

hey gefeliciteerd!!!!

hmm ff een gokje (geen idee of het een legend is die er op staat)


Merfolk Looter
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hoewel ik me niet kan herrineren van jou ooit een deck er mee te hebben gezien, een kaart die in precies 2 sets zit, die een spatie in zijn naam heeft (en precies 1), die een naam heeft die kwa vorm een beetje lijkt op thieving magpie, die zwart of blauw is (landjes en artifacts niet gecheckt geef ik toe), en die op de ene art wel een legend heeft (2 zelfs) en op de andere art niet.

Afbeelding Afbeelding

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Alcapalis
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: di sep 03, 2002 8:07 pm

Bericht door Alcapalis »

dat zal toch niet zn favoriete kaart zijn? :?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb met behulp van de aanwijzingen en wat aannames (zoals alleen normaal legale sets voor de verschillende drukken, en geen artifacts/lands) het aantal mogelijke kaarten terug gebracht tot onder de 100 en daarna heb ik gekeken welke van die kaarten totaal onlogisch waren en die weggestreept. Daarna hield ik een aantal kaarten over, met oa 2 kaarten die ik al gedacht had, maar beide vielen af. Daarna ging ik verder kijken, looter was er nog steeds een van, maar ik herken daar geen legend op, dus die viel ook af, tot ik op een gegeven moment een kaart met inderdaad een legend er op vond die niet zo heel slecht was, en die niet op de andere art ook een legend had (eastern/western palladin). Ik kan me voorstellen dat er misschien tussen de paar overige kaarten die ik niet gecheckt heb nog wat anders zat, maar treasure trove zag er van de kaarten die ik nog over had duidelijk uit als meest logische kaart. Doorslag gevend argument was voor mij dat hij kwa aantal letters maar 1 scheelt van thieving magpie.

Dit was de beste gok die ik kon produceren met hulp van de aanwijzingen.

mazzel

pi

p.s. ik heb sinds kort directe toegang tot de database achter http://www.cs.vu.nl/~dskloet/magic, die heeft me flink geholpen...
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Baalzamon
Master
Berichten: 169
Lid geworden op: zo mar 31, 2002 4:03 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Baalzamon »

Ik gun je overwinning eigenlijk wel, je hebt er in ieder geval genoeg moeite voor gedaan :)

The Wheel of Time turns and Ages come and go.
What was, what will be, and what is,
may yet fall under the Shadow.

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik gun iedereen de overwinning.

Maar ja, GForce zei dat ik het wel moest weten (we hadden het wel eens over een deck gehad met de kaart er in of zo), en da's een uitdaging he, dus dan ga ik mijn best doen. Overigens, uit de database deze info halen kostte een half uurtje, met daarbij het grootste deel van de tijd besteed aan verschillende plaatjes van een kaart bekijken.

ik zie wel, vond merfolk looter zelf een logischer gok, alleen zie ik nog steeds de legend er op niet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

van artifacts zijn er genoeg die in aanmerking komen maar of dat 1 van zijn favo kaarten is weet ik niet maar ik gok nu nog even opposition

sander
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

LOL Pi welk programma heb je gebruikt want je MWSQL statement is zeker 1 kaart vergeten !!! Je het het dus niet goed. Ook heeft Lord of the Squirrel het niet goed.

ps. op Treasure Trove staat niet 1 Legend maar staan er 2 :wink:.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

was de enige beetje logische kaart die ik in de lijst had met een legend op 1 van de kaarten. Je hebt de lijst gezien.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Ik heb de lijst gezien maar ik weet ook dat de lijst NIET klopt want de kaart staat er NIET op.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy mensen,

ik kan bij deze weer iets meer dan 100 kaarten wegstrepen, gaat goed zo met die hints.

mazzel

pi

p.s. GForce, misschien dat je die lijst dus wilt posten, anders heb je mij weer een flinke voorsprong ten opzichte van de rest gegeven, aangezien er niet heel veel kaarten zijn die ik heb geschrapt om tot die lijst te komen... En ik weet wat ik heb geschrapt...
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie