[White / Green] Aura Deck (hulp welkom)

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarom voer je het deck niet in MagicWorkstation in en pak je daarin een paar denkbeeldige handjes?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
urbanc0re
Expert
Berichten: 77
Lid geworden op: vr dec 18, 2009 9:08 pm

Bericht door urbanc0re »

Ok, dat progamma kende ik nog niet.
Maar wat ik zie... met de gratis versie kan je deck maar 30 kaarten groot zijn o.O

Dus...
darker then a shadow...
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat zie je verkeerd.

Er zijn geen limieten aan het deck in de gratis versie.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
urbanc0re
Expert
Berichten: 77
Lid geworden op: vr dec 18, 2009 9:08 pm

Bericht door urbanc0re »

Ok, ik heb het deck uitgebreid getest in MWS.

Conclusie:
Van de 2x retether kan ik wel 1 maken. Het is handig later in de game maar in het begin is het een last. Omdat ik dan niet veel aura's in de graveyard heb zitten.
En voor de rest werkte het deck best goed.
Ik ga denk ik de 2x snake umbra vervangen door 2x eland umbra, omdat ik toch maar die kaarten drawen achterwegen moet laten, en daarvoor meer toughness, zodat ik grotere kans hebt dat mijn tegenstander geen creature heeft om door mijne te blocken en te killen.

Dus:
- 2x Snake Umbra
- 1x Retether

+ 2x Eland Umbra

Dus mijn deck is nu als volgt:

Creatures (21):
4x Aura Gnarlid
4x Kor Spiritdancer
4x Nomad Mythmaker
4x Steward of Valeron
4x Wilt-Leaf Cavaliers
1x Tolsimir Wolfblood

Instants/ Sorcerys (1):
1x Retether

Enchantments (14):
4x Hyena Umbra
4x Daybreak Coronet
4x Eland Umbra
2x Canopy Cover

Lands (24):
4x Graypelt Refuge
12x Plains
8x Forest

total: 60 kaarten
darker then a shadow...
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
Afbeelding
R
Advanced
Berichten: 37
Lid geworden op: vr jun 12, 2009 11:09 am
Locatie: Rijswijk

Bericht door R »

Hi,

Een aura deck hoeft niet alleen om enchant creature kaarten te draaien.
Denk aan kaarten als Utopia Sprawl (is ook een aura en krijg je dus kaarten van), Fertile Ground, Wild Growth (al is die bij mijn weten alleen in de oude border verkrijgbaar) en eventueel Trace of Abundance.

Verder qua aura's is Rancor een erg leuke voor 1 vs 1 en die is in Garruk vs. Liliana teruggebracht, en Armadillo Cloak is in dat Sliver deck teruggebracht.

Verder raad ik je aan ook met 4x Mesa Enchantress te spelen. Dan trek je meer kaarten.
En als je de Nomad Mythmaker er al in hebt zitten lijkt de Retether mij enigszins overbodig.

De Tolsimir Wolfblood lijkt mij wat duur (6 mana) en helpt je deck niet heel veel verder. Het is niet zo dat als je hem eenmaal in het spel hebt dat je dan ook automatisch wint en hij past niet goed bij het aura thema.

Persoonlijk zou ik de Eland Umbra eruit halen. Die geeft je creature alleen een toughness bonus en dat lijkt mij niet perfect voor een aanvallend deck.

Hopelijk heb je er wat aan.

Gr.R
urbanc0re
Expert
Berichten: 77
Lid geworden op: vr dec 18, 2009 9:08 pm

Bericht door urbanc0re »

Ja ik heb er wat aan :) mooie feedback.
Laat ik het even afwerken wat je allemaal gezegd hebt:

Ja van die enchant lands, lijkt me Trace of Abundance wel heel fijn voor dit deck, ik ga hem er denk ik wel in stoppen.

En zeker zijn Rancor en Armadillo Cloak heel goed, die had ik eerst ook gevonden. Maar de site waar ik de kaarten kan bestellen hebben ze geen kaarten van Duel Decks. Met Rancor is de oude versie 2,50 per kaart. Is me te duur. En van Armadillo vind ik de oude versie kotslelijk, de kleur van de randen van de kaart al :twisted:

Mijn 4x Kor Spiritdancer draw't ook al een kaart bij elk gespeelde aura, en als ik meer kaart drawing nodig heb... kan ik Snake Umbra weer in mijn deck stoppen. Die heb ik er namelijk uitgehaald omdat ik vond dat ik niet allerlei handigheidjes in mijn deck moet verwerken maar meer doelgericht handelen.
En klopt, ik denk dat ik Retether maar eruit haal, het leek me gewoon handig ... als laat in het potje de tegenstander sterk is en veel creatures met aura's van me afmaakt, ik Retether zou kunnen gebruiken om het tij te keren.

Tolsimir Wolfblood past idd niet 100% in een Aura deck.
Maar hij komt zeker goed van pas, zeker omdat ik hybrides in mijn deck heb zoals Steward of Valeron en Wilt-Leaf Cavaliers die +2/+2 krijgen. En dan nog een 4/4 wolf token op het veld (met buff erbij). En bovenal: ... ik heb er maar 1 kaart van in zitten (want het is een Legendary dus meer is overbodig) dus veel plaats neemt het niet in.

Ik vind dat Eland Umbra juist goed in de aanvals-decks is.
Omdat je een aanvallend monster dan Totem armor geeft, en betere toughness, zodat je de kans heel erg verkleint dat het monster sneuvelt bij het aanvallen. Dit werkt dus niet in Goblin-achtige decks met veel kleine creatures... maar hier is het geval van iets grotere creatures.
darker then a shadow...
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
Afbeelding
urbanc0re
Expert
Berichten: 77
Lid geworden op: vr dec 18, 2009 9:08 pm

Bericht door urbanc0re »

- 1x Retether
- 4x Eland Umbra

+ 3x Boar Umbra
+ 2x Trace of Abundance

Dus mijn deck is nu als volgt:

Creatures (21):
4x Aura Gnarlid
4x Kor Spiritdancer
4x Nomad Mythmaker
4x Steward of Valeron
4x Wilt-Leaf Cavaliers
1x Tolsimir Wolfblood

Enchantments (15):
4x Hyena Umbra
4x Daybreak Coronet
3x Boar Umbra
2x Canopy Cover
2x Trace of Abundance

Lands (24):
4x Graypelt Refuge
12x Plains
8x Forest

total: 60 kaarten
darker then a shadow...
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
Afbeelding
Plaats reactie