Hallo

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Hallo

Bericht door ixo »

zoiezo is dit casual dus ik zou even niet naar banned of restricted lijsten kijken, ook mag je alleen mana symbolen gebruiken die jouw generaal zijn.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door pi »

Dan zou ik aanraden vooral braids als generaal te kiezen, dan hebben je tegenstanders snel genoeg door waarom zulke lijsten er zijn.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Hallo

Bericht door Jort »

Een opmerking; Val dood.

^ tegen donnie

Vooral niet doen

^ wat pi zei
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Hallo

Bericht door ixo »

pi schreef:Dan zou ik aanraden vooral braids als generaal te kiezen, dan hebben je tegenstanders snel genoeg door waarom zulke lijsten er zijn.
ik ben met je eens dat niet alles leuk is. maar heel nauw kijken maakt het deel van het spelletje stuk, ik bedoel onderling iets afspreken is toch gewoon genoeg?

ik speel zelf bijv. met Kokusho, the Evening Star en die is banned vanwege de eindeloze loops die je ermee kan creëren en de game onbalans van leven. ik zelf speel die loop niet, maar vindt het geen game bedreigende kaart. hij is te slopen en hij is zeker tegen te gaan.

ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, want de laatste tijd lopen we tegen elkaar met onderwerpen.
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Hallo

Bericht door Donnie Darko »

Jort schreef:Een opmerking; Val dood.

^ tegen donnie

Vooral niet doen

^ wat pi zei
ik prevent gewoon dat ik dood val :evil:

even concreet: stel jij je huis (of eigenlijk dat van je vader) weer beschikbaar, Jort?
En wie komt er verder allemaal?? Vers bloed is altijd welkom wat mij betreft, al speel ik niet graag met vampiers

Dus Pi bijv? De Meern ligt vlak bij Utrecht en dat is niet heel ver van Amsterdam...
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door pi »

Ik snap het wel, maar er zijn maar enkele kaarten banned en over het algemeen met een goede reden. Een kokusho bijvoorbeeld is vooral gebanned omdat iedereen gebruik gaat proberen te maken met die ene kokusho in jouw deck. De 1e speelt bribery op je, de 2e cloned hem, de 3e gaat hem reanimaten als het eindelijk gelukt is om van hem af te komen of probeert hem onder zijn mimic vat te krijgen. Het hoofd argument dat de rules commitee voor EDH aangaf voor Kokusho's banning was dat potjes volledig om hem gaan draaien. Voor de meeste andere kaarten die gebanned zijn, zijn er vergelijkbare argumenten te maken. Ik denk dat geen banned list een slecht idee is, maar tenzij wij ooit een keer gaan spelen, gaat dat niet uitmaken.

Ik hoop sowieso dat jullie veel plezier hebben, en hoe jullie dat doen moeten jullie natuurlijk zelf weten. Ik wil niet jullie potje te verpesten, ik probeer juist te helpen. Ik denk werkelijk dat een kleine 30 kaarten waarvan de meeste in weinig collecties voorkomen even nalopen en niet spelen erg kan helpen voor jullie EDH plezier.

@Hierboven:
Ik ben maandag vrij en heb eventueel zelf ook plek.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Hallo

Bericht door Jort »

Ik wil best het huis van mijn pa beschikbaar maken, maar ik ben dan bij mijjn ma; dus liever daar. (woont 2 straten verderop, zou geen probleem moeten zijn.)

@ pi, Ik niet dat ik ook maar enige waardevolle kaarten bezit, laat staan gebannde kaarten.
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Hallo

Bericht door Jibz »

Donnie Darko schreef:Dat waren clerics, en het was geen EDH deck. Maar mijn volgende EDH deck heeft wellicht een stuk of 20 clerics er in zitten ^^
Ik zat nog te denken, zal ik gaan zeiken op het feit dat hij priests zei... Maar ik besloot dat jij dat wel voor me zou doen.

Update over maandag: ik geef van 2 tot 3 een bijles en van 7 tot half 9 ben ik bij de theorieles. Daarvoor en daarna zou ik eventueel kunnen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door pi »

Niet alle gebande kaarten zijn waardevol, channel bijvoorbeeld is vrij weinig waard en zie je in vele collecties.

Wat is er eigenlijk zo vervelend aan clerics?

Als ik een eind ga reizen er voor zou ik wel wat langer willen spelen dan tussen 3 en 7, wat is sowieso het plan voor van hoe laat tot hoe laat we dan zouden spelen? En hoe gaat dat met avondeten?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Hallo

Bericht door Donnie Darko »

Waar geef je die bijles? want als je dat in de buurt van utrecht doet zou je eventueel er even tussen uit kunnen gaan.
Weet niet of van 4 tot 6 de moeite is (gezien de reistijd, om het even of het naar de Meern of Amsterdam is).

@ Pi, je mag je natuurlijk altijd aan de ban-lijst houden, maar voor de meeste van ons is dat niet nodig, omdat wij deze kaarten niet bezitten. Ik tenminste niet... Maar het is wel goed dat je dit noemt, aangezien het deel is van de EDH regels.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
Jibz
Wizard
Berichten: 1086
Lid geworden op: di mar 16, 2010 7:35 pm
Locatie: Leiden

Re: Hallo

Bericht door Jibz »

@Donnie inderdaad ik denk dat ik maar pas en de volgende keer weer meespeel. Bijles geef ik in Veenendaal-West dus dat is niet veel meer in de buurt
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Gebruikersavatar
Donnie Darko
Wizard
Berichten: 615
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 6:57 pm
Locatie: Driebergen

Re: Hallo

Bericht door Donnie Darko »

Mijn voorkeur heeft De Meern op dit moment, ik weet niet of Ixo van plan was te komen?

Had jij nog andere afspraken of de hele dag tot je beschikking, Jort? Ik kan na wat uitslapen vanaf een uur of 11/12 er zijn, hebben we een lange middag voor de boeg, en desnoods de avond ook.
Work is the curse of the drinking class
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Re: Hallo

Bericht door ixo »

sorry maandag kan ik niet, werk dag voor mij :P
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Hallo

Bericht door Jort »

^ Ixo... sta je er bij stil dat het dan pinksteren is?

@ donnie, ga nu ff bellen naar mijn ma of die nog plannen heeft. maar avond is niet zo een goed idee, heb volgende dag 3 toetsen. (volgende week, toetsweek)
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Gebruikersavatar
Jort
Adept
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 12:07 pm
Locatie: De meern

Re: Hallo

Bericht door Jort »

Haha, Mijn ma is maandag jarig. Dacht dat ze zondag jarig was.. sorry, misverstandje; Maandag is voor mij dus afgeschreven...

Excuus
Zwemmen als een visje... Zwemmen in de zee
Zwemmen als een visje... Met niemand lift ik mee

Wants/haves: http://magicforums.nl/viewtopic.php?f=1&t=4266
Plaats reactie