Nee, dat weet ik, maar ik ben wel een voorstander van in een geval als dit hardop consideren, misschien was er wel een belangrijke mogelijkheid die de Dance bood die ik over het hoofd zag
Ik had nog niet eens bedacht dat ik de death op kon zoeken met Plunge... Wel balen dat ik alle andere kaarten moet exilen, en ze niet in mn yard mag stoppen, dat had de death wel leuk gevonden
De Brainspoil is zeker een goede suggestie, in een time of need extra removal (één van mijn tegenstanders binnen de groep speelt een spinnendeck met o.a. Swarmyard, dus anti-regen removal is nooit weg. Met die swarmyards had hij overigens mijn Minion of Leshrac ook gelijk een nieuwe roeping gegeven xD), en de kaarten die ik ermee kan zoeken zijn kaarten die ik inderdaad vaak ook heel fijn om te hebben... Denk aan Rise from the grave en Cauldron of Souls. Zijn niet veel redenen waarom ik Rise zou verkiezen boven Death, maar de mogelijkheid hebben is toch fijn... En mijn Cauldron samen met een Soldevi Adnate naast de Carnifex geeft me een totaal van 5 -1/-1 counters op alle creatures, wat me maar 2 landjes tappen hoeft te kosten. De Phalanx kan inderdaad naast mn Carnifexes ook nog mn Reaper from the Abyss en Xathrid Demon zoeken, maar ik denk dat ik over het algemeen voor dat doel wel uit kan met mn Blood Speakers. Mocht ik nog een plekje over hebben, dan zou ik het nog altijd kunnen overwegen als laatste redmiddel (heb potjes gehad waar mn speakers keer op keer doodgingen zodra ze in play kwamen...), en zn enter the battlefield ability is ook heel leuk. Geflipte Nezumi Graverobber en een Soldevi Adnate ernaast en ik heb elke beurt een feestje waar ik ook nog 1 gratis mana van krijg
Ik vind Transmute van zichzelf ook een hele leuke ability. Loop ook al een vrij lang tijdje met het idee rond om te proberen daar een deck omheen te bouwen, dat je in principe je hand kan aanpassen aan wat je voor je ziet. Waarschijnlijk is daar alleen het nadeel van dat je vrijheid enorm beperkt wordt omdat je genoeg transmuters moet hebben... Maar 1 of 2 transmutejes om dingen als Death op te zoeken is natuurlijk ideaal ;P