New T2 MBC

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Zoiets als perfect bestaat niet... en zwart tegen zwart zuigt altijd voor de fervente zwart-speler :(
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gast

Bericht door Gast »

Ach MBC tegen MBC i voor mij net zo verrot als voor hem :x , maar dit soort gekkigheid komt veel zwaarder aan ook zie ik al wat centaur gardens en squirel farms in een dot UG sideboard belanden :x . Daar wordt je pas ziek van als er voor hun meerdere creatures uit een kaart halen
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik weet niet, misschien heeft de farm zijn beste tijd wel gehad. Anders toch maar weer Rancid Earth spelen denk ik...

Dat zijn nou net de gevallen die Cover Of Darkness gaat aanpakken. Als jouw beesten plotseling niet meer geblockt kunnen worden, dan bestaat er ook weinig noodzaak echt alles kapot te maken. Kill the biggest en pomp een unblockable shade :)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Maarre hoe krijg je de grote beestjes dan verrot met alle sac. spells
:cry:
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Tja, Smother, Edict, Mutilate... je hebt ze nog steeds wel nodig. Je kunt wel zo snel mogelijk de meeste van je beesten in het spel brengen en daarmee wat druk uitoefenen. 6/6 wurm tokens die ook nog vliegen moet je natuurlijk van kant maken dus helemaal zonder removal zullen we wel niet spelen. 15 removal-spells i.p.v. 20 zou echter voldoende kunnen zijn. Bovendien: stel je de verrassing voor wanneer je tegenstander zich realiseert dat je niet gaat mutilaten, maar wel Cover, pump Shade, attack for zoveel en nog een beetje...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Maar jij had het er over de ergste ellende van kant te maken. Enne ik doe het inderdaad ook wel eens, innocent blood en een mutilate eruit en shades erin, zolang je het sporadisch doet hebben mensen altijd der destruction er voor een groot deel uit gesideboard en raggen je shades zoals dat hoort en zijn het bovendien vanaf beurt 7 de enige mutilate survivor's :twisted:
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Tja, ik heb ergens wel het idee gekregen dat het aantal decks dat meer bedreigingen kan presenteren dan MBC kan verwijderen, is toegenomen. Tot nu toe heb ik daar maar 2 oplossingen voor:
- Zonder creatures spelen met nog meer removal
- Met creatures spelen en dan m.n. de shade (en dan niet wachten tot na de Mutilate, maar gewoon vanaf t3 de druk erop houden)

Ik ben er nog niet helemaal uit wat beter werkt, maar de laatste optie lijkt in combinatie met de Cover een weinig succes te hebben tegen UG Madness.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Ik moet zeggen dat de beurt zes gekopieerde corrupt gevolgd door de beurt 7 gekopieerde corrupt ook wel een betrouwbare win-condition zijn hoor :twisted:
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Hmmm, ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe jij al in beurt 6 een corrupt gaat kopieeren... Persoonlijk heb ik nog nooit meer dan 8 mana te spenderen gehad in de 6de beurt.... :o
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Ehr.. Oke was toch in beurt 7 en 8
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

De decklist heeft een update gehad en geeft de huidige samenstelling weer. Zoals te zien is, heeft Corrupt de lijst tijdelijk verlaten. Dit met name vanwege decks zoals Clerics & Co. dat mijn MBC in de vorige samenstelling nog wel een lastige tijd gaf. Ondanks het feit dat Duress nutteloos is tegen het genoemde deck, leek het mij verstandig die er wel in te laten.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Is deze zo niet een beetje riskie voor het geval je 4 eddict's aan de overkant heb, dan hou je geen damagesource meer over.

Enne de duress zeker der in houden, die is bijna overal nuttig tegen, maar ik vraag me ook af hoeveel je er op vooruit gaa zonder corrupt, juist tegen creature oriented decks is het nog wel een mijn redding geweest om het net twee ronden langer uit te houden zodat de mutilate weer eens opgezocht kon worden.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ja, maar de pacts zorgen er nu voor dat ik sneller bij dat kom wat ik nodig heb en de mirari geeft met de pacts ook nog eens wat kaartvoordeel. Verder zijn er nu 4 smothers die het spel ook een beetje kunnen vertragen. Dat met die edicts is natuurlijk waar, in zo'n geval moet je eerst van de edicts af voordat je weer een shade bouwt (replicator kan natuurlijk wel). Het enige waar ik corrupt echt goed voor vind is decks die snel ertegenaan gaan en je dan naar de hel branden.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Ik moet toch zeggen dat het ook altijd een bijzonder plezierige kill is met je mirrari en vaak kan je naar twee scryings ook wel weer wat levens gebruiken, ik speel dan wel met drie scrying maar ik zweer toch bij de corrupt als kill
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik heb het ook niet nog helemaal verlaten. Dit is waarschijnlijk weer een tijdelijke staat die na een tijdje testen bijgesteld moet worden. Op dit moment is dit wel een gunstige samenstelling om de meeste dingen die ik de laatste tijd geknutseld heb te bestrijden. Veel van die decks hebben geen edicts en de shade is en blijft een stuk goedkoper dan corrupt (nee je kunt hem niet mirari-en maar hij maakt wel weer gebruik van je coffers).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie