T2 Squirrel Death Match

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Alcapalis
Expert
Berichten: 93
Lid geworden op: di sep 03, 2002 8:07 pm

Bericht door Alcapalis »

hehe, waarom maar 60? :) :)
ik had eens een best cool deck gezien van ongeveer 200 kaarten :) kan je ook proberen ;)
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Toch zou ik nog steeds die slate er gewoon uit houden, tegenstanders gaan toch niet dooier dan dood en er zijn maar weinig decks die er echt een probleem mee hebben.

Enne ik heb ooit ook wel een iets gehoord over een "battle of wits" deck, dan heb je er idd meer als 60 maar veel meer redenen kan ik mezelf ook niet bedenken :P
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Nee bedankt, weet je hoe lastig het is om 250 kaarten te schudden :oops:

Beurt 5, geen zwart mana. Aan de overkant van de tafel ligt een gestaag groeiend leger van clerics. Je hebt Death Match in je handen en een troepje token-kaarten-met-flashback in je graveyard. Bovendien heb je net een slate getrokken. Zou ik stiekem toch een beetje blij zijn...

Maar misschien vind ik betere vervangers voor de 3x zombie infestation en 3x slate of ancestry.... suggesties (6 kaarten liefst)?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Je kan zo in zo beginnen met drie creeping mold, en voor je kaarten zijn 4 grafted skullcaps mischien wel een idee.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik had gewoon ergens zo'n gedachte dat zombie infestation wel eens goed zou kunnen werken met death match. De mogelijkheid om met 1 kaart meerdere creatures te maken is met deatch match gewoon goed. Het probleem daarbij is dat je het niet erg lang volhoudt om 2 kaarten weg te gooien tenzij.... hence slate :)

Is dat een beetje te volgen?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Het hele probleem met de death match lijkt mij gewoon dat je geen 8 beesten heb liggen, ieder beestje wat je tegestander speelt kost jouw er weer een, daarbij trek je met de skullcap bijvoorbeeld ook na een mutilate nog dooren met al je flashbackende rotzooi krijg je daarvan waarschijnlijk meer op tafel.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je hebt daar helemaal gelijk.

Ik denk zelf alleen dat de grafted skullcap je een extra kans op instant-speed removal ontneemt. Zombie infestation en squirrel nest hebben die mogelijkheid wel.

Ik had nog een tweede overweging om de infestation toe te voegen; het is vast al opgevallen dat de gemiddelde casting cost van dit deck wat aan de hoge kant is. Met de infestation heb je de mogelijkheid toch eerder al iets te doen (en later evt. flashback te spelen). De slate kan dan zorgen dat je "kaartnadeel" niet al te storend wordt.

Wat het "nadeel" van de death match betreft: je hebt er eigenlijk altijd meer. Heb je al eens geteld hoeveel creatures dit deck (in theorie) kan produceren? Ik weet uit eigen ervaring dat er niet zo heel veel decks zijn die dat ook kunnen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Ja maar meer is nog steeds niet hetzelfde als veel, in deze situatie tegen bijvoorbeeld cleric en co heb je waarschijnlijk net twee of drie eekhoorntjes liggen als je je slate wil gaan gebruiken. Een ander voordeel van de cap is ook dat je wat minder mutilate/starstorm/wrath of god gevoelig bent, met je slate kan je dan wel ophouden want veel trek je niet zonder beestjes.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik denk dat ik dat gewoon een keer moet proberen (met 2 grafted skullcaps want meer heb ik er niet :) )

Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel mana je hebt en wantvoor kaarten. Mutilate is moeilijk vol te houden vanwege het grote aantal kaarten dat meerder beesten produceert (chatter of the squirrel, acorn harvest, squirrel nest en grizzly fate). Ik heb nog zitten denken aan die bearscape, maar ik heb er daarvan geen meer.

Misschien moet de slate of ancestry maar naar het cleric-deck. Daar komt ie in ieder geval tot z'n recht, schat ik zo :)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

Dat denk ik ook, het grote nadeel in dit deck is gewoon dat als de slate zijn werk gaat doen dat je tegenstander toch al bijna in elkaar gebeukt is, 4 caps zouden natuurlijk beter werken maar probeer het eens met twee en dan moet je daarna maar verder kijken
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik probeer het daar eens mee (en misschien centaur glade?)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

voor dat je de glade gaat overwegen, je had het al over een vrij hoge mana curve, als je nu nog meer kaarten gaat trekken hoe groot is de kans dan dat je vijf mana per beurt over houdt?? :wink:
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Als ik iedere beurt 2 kaarten trek is de kans ook groot dat het aantal gemiste landdrops near-zero is. Dan kan ik me wel een extra token-generator veroorloven. Call of the Herd zou ook OK zijn. Daar heb ik er maar liefst 0 van.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shadowdancer
Master
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 15, 2002 11:47 am
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Bericht door Shadowdancer »

wellicht dan een roar, heb je ook nog wat aan nadat je hem voor je cap heb mogen weg gooien en rost toch twee keer zo hard als je centaur
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Het idee is dat je met Death Match kaarten gebruikt die bij voorkeur met instant speed meerdere tokens genereren. Beast Attack zou daarom nog eerder in aanmerking komen dan Roar of the Wurm. Roar of the Wurm kan daarentegen wel lekker snel gaan met de infestation. Toevallig zitten alle 4 de roars die ik heb in een UG Madness deck (ja ja, ik heb ook nog wat deckjes waar ik zelf helemaal niks aan bedacht heb -> 2 om precies te zijn).
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie