Pagina 1 van 3

welke magic card zuigt het meest?

Geplaatst: di feb 01, 2005 4:54 pm
door sumilidon
welke magic card vinden jullie het meest zuigen?ik kan er genoe opnoemen.....maar eerst aan jullie de eer:)

Geplaatst: di feb 01, 2005 5:01 pm
door pi
Oy,

mudhole.

mazzel

pi

Geplaatst: di feb 01, 2005 5:02 pm
door sumilidon
lol, mee eens, toch vind ik fodder cannon ook zo erge kaart, eerst 4 betalen, dan een creature opofferen en dan pas 4 damage!sommige instants brengen dat dirct toe zonder al te veel poespas....ik vind deze kaart echt slap...

Geplaatst: di feb 01, 2005 5:04 pm
door pi
Oy,

fodder canon is best goed als finisher, en vaker te gebruiken, die komt echt niet in de buurt van mudhole kwa slechtheid.

mazzel

pi

Geplaatst: di feb 01, 2005 5:09 pm
door sumilidon
maar toch, als je hem weer moet spelen:dafg 4 landjes, dag creature.... maak het dan gewoon af met een instant.... niet te geloven dat die kaart rare is....

Geplaatst: di feb 01, 2005 5:10 pm
door pi
Oy,

serieus, herhaaldelijk 4 damage kunnen doen voor 4 mana is best goed.

mazzel

pi

Geplaatst: di feb 01, 2005 5:13 pm
door sumilidon
maar toch, stel je vor dat je alleen maar sterke creatures in je deck hebt, dat makt het echt een belachelijke kaart.

Geplaatst: di feb 01, 2005 5:20 pm
door pi
Oy,

stel je voor dat je die sterke beesten in je deck hebt, dan speel je 'm toch niet? Maar als je nou bv een goblin deck speelt en je kan je geen cursed scroll veroorloven, dan is fodder cannon echt geen slecht alternatief. Een van de vervelendste dingen die een rood deck tegenover zich kan zien is een circle of protection: red of zo. Je zou ook een deck kunnen spelen dat draait rond dingen steeds uti je grevayard terug halen. Fodder cannon zou best als finisher dienst kunnen doen in zo'n deck.

Ik wil niet beweren dat de cannon de beste kaart ooit is, maar hij is verre van nutteloos.

mazzel

pi

Geplaatst: di feb 01, 2005 5:48 pm
door sumilidon
geef dan eens een goede reden waarom mudhole zo zuigt.

Geplaatst: di feb 01, 2005 5:57 pm
door pi
Oy,

omdat het aantal gevallen waarin de kaart nuttig is zo verschrikkelijk veel kleiner is dan voor praktisch elke andere magic kaart.

Ook mudhole kan best in een bepaald deck goed blijken te zijn, maar ik geloof niet dat zo'n deck al bestaat. En ik verwacht ook niet dat zo'n deck snel zal komen.

Fodder cannon heeft gewoon in een aantal specifieke situaties die best wel voor kunnen komen nut. Mudhole heeft alleen in zeer zelden voor komende situaties nut. Daarnaast zijn er bijzonder veel kaarten die wat mudhole doet efficienter doen, voor de cannon heb je het een stukje lastiger om dat te vinden.

mazzel

pi

Geplaatst: di feb 01, 2005 6:01 pm
door sumilidon
Daarnaast zijn er bijzonder veel kaarten die wat mudhole doet efficienter doen, voor de cannon heb je het een stukje lastiger om dat te vinden.
hmmm, ik weet niet hoor, er zijn genoeg instants die dat veel beter doen, zelfs 2 shocks achter elkaar spelen is zelfs nog beter.

Geplaatst: di feb 01, 2005 6:07 pm
door pi
Oy,

2x shock spelen is op meerdere manieren niet beter:

- het kost je evenveel kaarten
- de damage is rood
- je kan het niet herhalen
- je hebt rooie mana nodig

Stel je zou 4 shocks spelen of 2x de cannon activeren:

- de 4 shocks kosten je een kaart meer
- je damage is nog steeds rood
- je kan het zeker niet vaker doen
- je hebt nog steeds rooie mana nodig

Ik wil niet beweren dat je nu in elk deck de shocks moet vervangen door fodder cannons, maar er zijn wel degelijk gevallen waarin dat een vooruitgang voor het deck zou betekenen.

Vergeet vooral niet dat fodder cannon direct damage biedt aan kleuren die daar normaal een groot tekort aan hebben, zoals groen, wit of blauw. De vergelijking met rooie direct damage spells is misschien niet helemaal eerlijk, een vergelijking met bv een psionic blast is misschien ietsje eerlijker. Denk er ook aan dat je een creature kunt saccen waarvoor de damage/destroy spell om 'm dood te maken al op de stacks zit.

mazzel

pi

Geplaatst: di feb 01, 2005 6:11 pm
door sumilidon
ik ben bang dat ik je op dat punt gelijk moet geven. toch vind ik wel dat cannon echt zuigt. bij beide moet je missschien mana betalen maar vergeet niet dat als je cannon 2 keer speelt je gelijk 2 creatures kwijt bent.

Geplaatst: di feb 01, 2005 6:22 pm
door pi
Oy,

als je een creature sact dat je toch al kwijt ging raken dan is dat niet zo, dan doe je 2x 4 damage, terwijl het je 1 kaart kost (namelijk het spelen van de cannon zelf).

Daarnaast ben je als je 2 psionic blasts speelt ook gewoon 2 kaarten kwijt, waarbij je niet het voordeel hebt dat je nutteloze kaarten in kunt wisselen voor damage, zoals wanneer je een creature dat al zou sterven aan de cannon sact.

Voor zover magic kaarten gaan is de cannon echt niet zo slecht als bv een mudhole, of een sorrow's path.

mazzel

pi

Geplaatst: di feb 01, 2005 7:34 pm
door sumilidon
het feit is dat je gewoon teveel voor de kaart moet betalen terwijl het een ***kaart is. daarbij moet je ook nohg scrificen. and by the way, srrows path is nog niet zo slecht.