Pagina 1 van 3
Icy Manipulator
Geplaatst: do mei 30, 2002 7:22 pm
door Baalzamon
Een van mijn vrienden speelt met een icy manipulator, een heel stoere kaart maar de regels met betrekking tot het tappen van andere kaarten is nogal ingewikkeld. Zo las ik ergens in de regels het volgende:
Any card which is tapped as a cost, will be tapped before this resolves. What, this means is that the Icy Manipulator cannot be used to stop someone from using an ability of the permanent you plan to tap.
Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon mijn Prodigal Sorcerer tappen zonder dat mijn tegenstander hem als reactie daarop kan tappen met de icy zodat ik hem niet meer kan gebruiken.
Weet iemand misschien wat er met dit stuk tekst precies bedoeld word???
Greetz...
Geplaatst: do mei 30, 2002 7:59 pm
door Sab!
Nee, andersom. Als hij em tapt kan jij em niet eerst tappen
Geplaatst: do mei 30, 2002 8:04 pm
door KingFatass
Owk ik zal het ff uitleggen.
Wanneer een ability (tappen of een manacost betalen) plaatsvind wordt er een zogeheten stack gecreerd. Als een speler dit doet (b.v. door zijn icy te tappen) mag de andere speler reageren door zelf een instant of ability te gebruiken (jij met je tim), spelers gaan om de beurt deze instants en abilitys toevoegen todat ze dat niet meer willen (bij jouw geval na het tim effect). Elke reactie van een speler wordt bovenaan de stack geplaatst ( Tegenstander gebruik icy: 1ste effect, jij met tim: 2e effect en die gaat daar 'bovenop') Nu worden alle effecten afgehandeld (ook wel resolven genoemd) van bovenaf. Elkaar als er een ability/instant is afgehandeld/gebruikt, mag elke speler weer nieuwe toevoegen. TEVEEL NIET? ik leg het uit in jouw voorbeeld.
1. Tegenstander gebruik icy, er wordt een stack gecreed met icy effect bovenop. Jij mag nu reageren met je eigen spells abilities.
2. Jij gebruikt je tim. Het effect gaat bovenop de stack. (OP de stack zitten nu in volgorde tim/icy). Nu mag je tegenstander reageren met zijn eigen spells en abilities. Dit gaat door totdat een speler geen spells/abilities wil toevoegen.
4. De stack wordt afgehandeld (resolven in magic taal). Tim effect zit bovenop de stack en gaat eerst af. Er wordt een damage gedeald.
5. Nu mogen beidde spelers (beginnend met je tegenstander, omdat het tim effect van jouw was) opnieuw spells/ abilities toevoegen. (die gaan dan ook weer bovenop het icy effect)
6. Vanuitgaand dat dit niet gebeurd gaat dus eerst het tim effect af. daarna gaat het icy effect af en wordt bij jouw iets getapted.
Als je vragen hebt reply dan maar.
Geplaatst: do mei 30, 2002 8:05 pm
door KingFatass
7H3_fR1DG3 schreef:Nee, andersom. Als hij em tapt kan jij em niet eerst tappen
Das niet waar als tegenstander icy gebruikt kan hi met zijn tim reageren met een damage schieten.
Geplaatst: do mei 30, 2002 8:57 pm
door GForce
Vrij simpel.
Als jij m tapt om schade te doen. Dan is ie al getapped dus kan de Manipulator dat niet meer doen !!
Als bv de Manipulator de Sorcerer wil tappen dan kun je in respons de Sorcerer tappen om schade te doen.
GFORCE
Geplaatst: vr mei 31, 2002 3:14 pm
door Baalzamon
Ja GForce, dat dacht ik ook al op te maken uit die tekst. Maar dan is die kaart niet zo cool als hij leek, mijn vrienden gebruikten hem namelijk altijd op de foute manier. Als ik dan met mijn sorcerer een damage deed dan tapten zij hem altijd als reactie daarop.
Bedankt!
Geplaatst: vr mei 31, 2002 5:34 pm
door GForce
Dat kan dus niet. Want dan is hij al getapped.
Nog zon voorbeeld is er als je bijvoorbeeld een spel speelt en iemand speelt dan een ice om je land te tappen. Dit kan ook niet.
het is niet zo dat je eerst moet zeggen welke spel je gaat spelen en dan pas gaat tappen. Nee eerst tap je je landen en dan noem je pas de spel die je gaat spelen. Dit is het zelfde als de sorcerer : je gaat niet eerst zeggen ik ga m nu gebruiken. En zelfs dan maakt het niet uit want op het moment dat hij de abiltiy van de manipulator wil gebruiken mag jij je sorcerer nog tappen. Eigenlijk is het zo dat je altijd je sorcerer kunt tappen als priority hebt en er is eigenlijk geen spell of ability dit die tegen kan houden.
GFORCE
Geplaatst: zo jul 07, 2002 2:24 pm
door grimreaper
GForce heeft wel gelijk maar een beetje fout argument op landjes tappen (mana source) kan nooit gereageert worden een mana source is namelijk het "snelst" om nou abilities en mana sources te vergelijken is een beetje verkeerd maar verder mag je niet met spells op een ability reageren (bv counterspell op de damage schieten van Prodigal Sorcerer kan niet) en op abilities reageren kan alleen als het erbij staat (zoals bij Diplomatic Escort)
Geplaatst: zo jul 07, 2002 3:20 pm
door Gast
Oy,
GrimReaper: je weet dat mana sources helemaal niet meer bestaan?
Gfore zijn uitleg klopt hoor. Wat Gforce wil zeggen is dat je niet op een cost kan reageren, namelijk het tappen. Dit klopt...
mazzel
pi
Geplaatst: ma jul 08, 2002 11:42 am
door grimreaper
mana sources zoals op dark ritual bestaan niet meer dat weet ik maar het tappen van een landje heet toch nog steeds een mana source
nou ja iig mag je niet reageren op het tappen van een landje
Geplaatst: do mar 20, 2003 3:20 pm
door Baalzamon
Weten jullie ook waar ik deze informatie kan vinden op de officiële WotC-site? Als ik hem dit namelijk vertel geeft hij als tegenargument: Ja, maar dat zijn ook maar een paar mensen die dat zeggen. Wie zegt dat zij het goed hebben.
Met andere woorden, hij gelooft het alleen als ik hem de officiële regels (van de Wizards-site dus) kan laten zien.

Geplaatst: do mar 20, 2003 4:06 pm
door GForce
Ik heb zat toernooien gespeeld en gewonnen. Ik weet dus van de meeste kaarten wel de regels ervan. Je moet anders eens kijken op
http://www.crystalkeep.com/magic/index.html daar staan alle kaarten duidelijk uitgelegd en ook staan er alle andere regels.....
GForce
Geplaatst: do mar 20, 2003 4:22 pm
door Baalzamon
Bedankt! en nu maar hopen dat ie dit gelooft...
Geplaatst: do mar 20, 2003 4:55 pm
door GForce
Hij moet wel op die site staan de feiten en de site wordt goed onderhouden dus.................
GForce
Geplaatst: do mar 20, 2003 6:01 pm
door pi
Oy,
anders laat je hem toch een bewijs geven van zijn idee van de regel?
jij kan ons als voorbeelden geven, heeft hij voorbeelden?
mazzel
pi