iets

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Demonics
Adept
Berichten: 285
Lid geworden op: vr apr 05, 2002 5:44 pm

iets

Bericht door Demonics »

gaan we ooit nog een draft, toernooitje (highlander, t2, ext, peasant) ofzo spelen? :)
"From the time of howling..from when the Earth was still new, arose a powerful barbaric immortal...the DEATHDEALER...He is the son of Satan, the Lord of Death..."

http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?p=207#207
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

was wel mijn bedoeling, alleen zat ik wat krap in mijn tijd, dat gaat nu beter dus ik denk dat ik binnenkort ga nadenken over een nieuwe draft.

andere tournooitjes vind ik op zich ook wel best, enige probleem is dat de collecties van mensen die mee zouden willen doen erg verschilt en dat wat voor tournooitje je doet er altijd wel een paar erg in het voordeel zijn en een paar anderen erg in het nadeel. Als we iets willen doen dan lijkt mij all common of peasant de beste optie. Is alleen een beetje lastig om iets van een prijs te verzinnen voor de winnar in zo'n geval, maar misschien dat we kunnen afspreken dat iedereen die mee doet 1 bepaalde kaart in moet zetten (bv allemaal een mudhole ;) ) en dat die dan verdeeld worden over de eerste tweede en derde plek of zo. Ook is er zoiets af te spreken als iedereen zet een kaart in die precies x euro kost bij een online winkel, of iedereen zet gewoon een hoeveelheid euro's in.

misschien leuk als iedereen laat weten wat ze graag willen doen, maar blijf wel reeel. Ik zou ook graag een beta draft doen, maar op zich is dat nogal onbetaalbaar, om maar een voorbeeld te geven.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

all commen lijk me wel goed
we kunnen als prijs ook dat iedereen 1/2 boosters meeneemt

hoeven we niet de eindeloze draft niet altijd te doen ;) (NIET dat het stom was )
(bv allemaal een mudhole :wink: )
hallo?! hoe kan dat als jij alle mudholes jat ?! :? :wink: :D
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zijn er nog meer mensen die intresse hebben in "all common"???

Als we genoeg mensen hebben die intresse hebben dan stel ik voor om een keer halverwege januari een tournooitje te doen.

mazzel

pi

p.s. over de prijs hebben we het nog wel.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
lord of the squirrel
Administrator
Berichten: 613
Lid geworden op: di mar 12, 2002 5:41 pm
Locatie: rijswijk

Bericht door lord of the squirrel »

ik doe wel mee met een toernooitje maar geen all common want dan wint pi zeker
In the Krosan Forest, you've got to keep an eye out for the squirrels.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

lord of the squirrel schreef:ik doe wel mee met een toernooitje maar geen all common want dan wint pi zeker
ROFLMAO

Mijn deck staat nog wel op het forum ook, kun je dan nog niet een deck verzinnen dat er van wint???

Maar goed, wat voor formaat dan?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

ow ja, DAT deck :(
gaan we maar wat tegen verzinnen, k was van plan om stompy te spelen, kijken of ik iets anders ga doen ;):P
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

even ter verklaring, ik heb dus al een "all comon deck" en dit heeft na een draft met voornamelijk mensen van dit forum al 3x een multiplayer potje gewonnen, van de 5 of zo die we speelden, meest bijzondere actie hierbij van dit deck was eerst het kill-en van een van de tegenstanders (niet super bijzonder, tenzij je bedenkt dat dit een squirrel deck was, en dat dit zorgt dat veel van mijn kaarten niet zo efficient tegen dit deck zijn door de grote hoeveelheid tokens die zo'n deck produceerd) gevolgd door een innocent blood die mij min of meer het potje won doordat deze wel te verstaan sloopte: 1 covetous dragon, 1 phantom nishoba + 2x serra's embrace op deze nishoba en mijn eigen rukh egg, waarna mijn rukh beide tegenstanders wist te sopen, zeker na versterking met wat andere kaartjes uit mijn deck.

Op deze manier heeft mijn common deck redelijk indruk gemaakt.

Maar, ook dit deck heeft zwaktes. Een echt goed stompy deck zou er wel eens redelijk vaak overheen kunnen walsen, maar ook veel bounce is erg vervelend, en het deck is niet super snel dus er zijn wel wat zwakke punten te vinden.

Maareh, all common is wat mij betreft best een leuk formaat en best wel toegankelijk, beter zelfs dan peasant aangezien sommige uncommons nog steeds best wel duur zijn en dat dat er voor kan zorgen dat de rijkere mensen in het voordeel zijn (denk aan mana drain, library of alexandria, berserk, etc. ik kan zeggen dat ik alle drie wel eens in mijn bezit heb gehad en dat ik ze me kan veroorloven met mijn kaarten, maar dat dat zeker niet voor de meeste mensen geld, rukh egg en sink hole zijn de duurste commons en voor 10 euro ongeveer kun je die krijgen, hoewel niet goedkoop is dit zeker beter te doen dan enkele uncommons er bij), maar als iemand een betere suggestie heeft sta ik er helemaal voor open, dus zeg het maar.

mazzel

pi

p.s. Ik garandeer natuurlijk niet met dat ene common deck te spelen, ik zou best ineens een deck rond protective sphere kunnen proberen, een deck rond ophidian bounce en blastoderm's, een sligh deck voor mijn part, zorg ajb een deck dat zou kunnen winnen van mijn al bekende deck, maar wat ook geen problemen met andere decks heeft
p.p.s. Er zijn een aantal (on-officiele) resticties aan all common:
"In het all common tournooi mag dus alleen met commons gespeeld worden(Duh). Aangezien we bij het vorige toernooi hebben gezien dat Buyback wel erg overpowered was (de nummers 1 en 2 speelde beide met een deck min of meer gebaseerd op buyback) zullen deze keer alle kaarten met buyback gebanned zijn. Ook zal Maze of Ith niet meer toegestaan zijn. Verder zullen ALLE kaarten die ooit onder een andere rarity als common zijn gedrukt niet toegestaan zijn....zoals bijvoorbeeld counterspell (tegenwoordig common, maar in de 4th edition nog uncommon) Verder zullen alle common ooit gemaakt toegestaan zijn (ja....je mag dus met Sinkholes en Rukh Egss spelen)

Aangezien iedereen vorig jaar nogal geirriteerd was door zekere rooie commons zullen deze dit jaar (2000:) gebanned zijn:
- Goblin Grenade
- Fireblast
- Lightning Bolt
- Incinerate
- Hymn to tourach"

Mij lijkt het een goed plan om ons hier aan te houden.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

@ wild mongrel to the list.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

datum ?
ergens half januari/februari
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

postte ik dat niet al, halverwege januari of zo.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie