Rotlung Reanimator

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Rotlung Reanimator

Bericht door Dragonheart »

Wanneer er meerdere rotlungs in het spel liggen en er gaan meerdere clerics tegelijk naar de graveyard, hoeveel tokens krijg je dan? Of met andere woorden: gaan alle clerics tegelijk naar de graveyard (tokens = clerics x rotlungs) of gaan de clerics een voor een?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
ragnarok
Adept
Berichten: 242
Lid geworden op: di dec 17, 2002 3:23 pm
Locatie: vrasene, oost-vlaanderen, belgië

Bericht door ragnarok »

ik dacht :

5 clerics + 3 rotlung
5clerics dood daaruitvolgt --->5*3 tokens....als de rotlungs doodgaan 8*3 tokens denk ik aangezien alles tegelijk doodgaat?

ik kan me vergissen dus ff afwachten wat pi of zo zegt
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ja, dacht ik ook maar er zei laatst iemand dat ze een voor een gaan.... Klopt volgens mij niet, want anders zou je iemand al helemaal verrot kunnen sharpshooteren wanneer een wrath of god resolved...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Voor elke cleric(en reanimator) die naar de graveyard gaat, triggered elke rotlung apart.

Dus 2 cleris en 2 rotlungs inplay= 8 tokens.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Dragonheart schreef:Ja, dacht ik ook maar er zei laatst iemand dat ze een voor een gaan.... Klopt volgens mij niet, want anders zou je iemand al helemaal verrot kunnen sharpshooteren wanneer een wrath of god resolved...
die redenering klopt niet, omdat de sharpshooter dan iets voor de wrath resolved doet, terwijl de reanimators zorgen dat er daarna iets gebeurd. KF heeft gelijk.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Als de RRs niet dood gaan maakt het toch niet uit of de clerics tegelijk of een voor een dood gaan. Voor iedere cleric triggert iedere RR. Als de RRs ook dood gaan zullen ze triggeren voor alle clerics die tegelijk dood gaan.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Dat dingetje met de sharpshooters was als volgt:

Indien de beesten een voor een gaan, dan zou je toch een voor een alle andere goblins kunnen laten sterven wanneer iemand Wrath of God speelt. En dat dan zonder ze zoals gewoonlijk te saccen aan een sledder/prospector/siege-gang.

Maar, als ik het goed begrepen heb, dan mag dat dus niet :)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Al zouden ze een voor een gaan van een WoG. Dan heb je alsnog geen priority in de tussentijd om je Sharpshooter te activeren. Je kunt nooit iets doen tijdens de resolution van een spell.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

ah, is het daarom (schaapachtige glimlach)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Shibby
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 2:21 pm
Locatie: Haren

Fast Effect??

Bericht door Shibby »

Ok ik iets niet snap :?:

Stel je hebt dat hele gedoe van iemand speelt een WoG. Mag ik dan niet meer een ability van een creature gebruiken of een instant kaart spelen? Tenminste vroeger kon dat wel, dat je dus als reactie ergens op reageert. Dus stel je voor iemand heeft een Cabal Archon liggen (1 black mana, sac. a cleric, target player loses 2 life, you gain 2 life) en een RR. Als die player nou een cleric sacced, dan mag ik toch nog als Fast effect een Swords to Plowshares (remove target creature from the game, that creature's controller gains life equal to that creature's power) zodat hij wel zijn cleric mag saccen maar ik als Fast effect er dus voor zorg dat hij geen zombie token krijg?
En als ik die Plow nou als fast effect op die Cabal Archon gooi, dan wordt die toch removed en sacced hij niets, geen token, geen damage, geen life...
Of zit ik er nu helemaal naast? *help* :?
There is a bad smell in here...
AND IT AIN'T ME!
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Je mag de archon swordsen, maar hij heeft het effect al gebruikt. Volgens de oude lifo regel zou het als volgt gaan:

Archon wordt removed, controller krijgt life.
Tegenstander losed 2, archoncontroller krijgt 2.

Je kan een abilty niet tegenhouden door de 'source' weg te halen. Dat was vroeger niet zo en nu ook niet. Dit doen zoveel spelers fout.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Shibby
Advanced
Berichten: 24
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 2:21 pm
Locatie: Haren

Bericht door Shibby »

Speel je 5 jaar Magic, om er vervolgens achter te komen, dat ze je het verkeerd hebben aangeleerd :cry:

Kan iemand me helpen aan een link met alle spelregels op een rijtje...om een frisse start te maken. :)

En dank voor de goede uitleg. :)
There is a bad smell in here...
AND IT AIN'T ME!
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Plaats reactie