Ikke ben terug en hoe....

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
freggel
Master
Berichten: 129
Lid geworden op: wo okt 02, 2002 9:11 pm
Locatie: Alphen a/d Rijn
Contacteer:

Ikke ben terug en hoe....

Bericht door freggel »

Zo daar was ik weer, terug van weggeweest. ik ben bezig om een winkel op te zetten en kan daar best wat hulp bij gebruiken.

Ik begin nu met MTGO kaarten te verkopen kijk maar eens op www.mtgoshop.tk
Uiteraard is dit pas een begin, dit zal in de toekomst zeker uitgebreid gaan worden, met onder andere:
fisieke kaarten
booster
packs
en ook andere kaart/verzamelspellen

nu zou ik graag al jullie input willen hebben, wat willen jullie op een internet winkel zien. welke internet shop software zouden jullie gebruiken, etc

Tevens ben ik op zoek naar (goedkope) kaarten en collecties. het liefst nu nog via Magic online, daar ik daarmee wil starten.

Ik hoor eht allemaal wel.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou er iig een forum aan hangen om mensen te binden aan je site (eventueel dit forum, maar dta moet je ook overleggen met sab), verder zou ik zo snel mogelijk voor een grote voorraad zorgen, als je ook IRL kaarten gaat doen dan wil je zorgen om ook goed veel oud spul te hebben (aangezien winkels dat vaak niet zo veel hebben en de vraag er naar best gestegen is vergeleken met een tijdje terug). Ik zou trouwens ook eens kijken naar de layout van je site, hij ziet er niet zo professioneel uit.

Verder wens ik je veel succes!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
freggel
Master
Berichten: 129
Lid geworden op: wo okt 02, 2002 9:11 pm
Locatie: Alphen a/d Rijn
Contacteer:

Bericht door freggel »

Tnx Pi,

een grote voorraad aanleggen is geen optie, omdat ik daar het geld niet voor heb. waar ik wel naar opzoek ben (al een paar gevonden) zijn mensen met een voorraad die willen verkopen via mijn winkel. Dit doe ik natuurlijk alleen in het begin, maar als je interesse hebt hoor ik het graag.
Hoe ik dit precies ga aanpakken moet ik nog over nadenken, maar ik loop met het idee rond om hen de kaarten te laten sturen naar de kopers nadat er aan mij betaald is. dit doe ik alleen met mensen die ik 100% vertrouw natuurlijk...

Tevens is het de bedoeling dat er inderdaad een Forum onder komt (op korte termijn)

Dat de Site er niet uitziet klopt, zoals ik al zei, ik begin er net mee. er moet een PHP/MySQL shop komen die ik waarschijnlijk zelf ga hosten, tenzij ik een goedkoop alternatief vind. dit zal de gebruikersvriendelijkheid ten goede komen.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Als je wilt kun je je voorraad in mijn database invoeren, je kunt er ook gelijk de prijzen bij zetten. Geef wel duidelijk bij iedere kaart aan dat het om mtgo kaarten gaat anders maak je misschien mensen dood met een blije mus.

David
Gebruikersavatar
freggel
Master
Berichten: 129
Lid geworden op: wo okt 02, 2002 9:11 pm
Locatie: Alphen a/d Rijn
Contacteer:

Bericht door freggel »

als ik ze in jou database invoer, wat moet ik dan met mijn eigen winkel in de toekomst?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het spaart je vooral een hoop programmeer werk uit op de korte termijn toch?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
freggel
Master
Berichten: 129
Lid geworden op: wo okt 02, 2002 9:11 pm
Locatie: Alphen a/d Rijn
Contacteer:

Bericht door freggel »

programmeren valt wel mee.

tiny webserver is gratis en bevat PHP en MySQL.

webshops in PHP kan je zo van www.sourceforge.net trekken, ook gratis.

het enige wat je nog moet doen is je eigen look erin zetten en de layout aanpassen naar je eigen smaak.

wet ook nog een sterk punt is om het zelf te doen (toch bedankt voor het aanbod) is dat ik hoe dan ook voor mezelf wil beginnen en dit een leuke opstap is.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Je moet gewoon je eigen winkel doen zoals jij dat wilt. Het enige dat ik je kan geven is een handig manier om in je haves te zoeken en een (kleine) extra manier om mensen bij jouw winkel te krijgen. Los van wat je zelf doet lijkt het me alleen maar voordelig voor jou als mensen ook via mijn database bij jou terecht kunnen komen.

Graag of niet,
David
Gebruikersavatar
freggel
Master
Berichten: 129
Lid geworden op: wo okt 02, 2002 9:11 pm
Locatie: Alphen a/d Rijn
Contacteer:

Bericht door freggel »

op die manier had ik het nog niet bekeken. Ik ben hier wel in geinteresseerd, maar eerst even mijn winkel opzetten. zaterdag maar een linux doos installeren met php en mysql server. als dat allemaal draait neem ik even contact met je op.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Is goed, ik hoor het wel. Je kunt het trouwens allemaal zelf doen op de site. Als het goed is wijst het zich vanzelf en anders hoor ik het graag (best goed mogelijk dat het nog niet goed is maar commentaar is welkom). Hoewel ik nog wel van plan ben een help-pagina te maken maar die is er nog niet.
Gebruikersavatar
freggel
Master
Berichten: 129
Lid geworden op: wo okt 02, 2002 9:11 pm
Locatie: Alphen a/d Rijn
Contacteer:

Bericht door freggel »

hee david,

waarom maak je niet een aparte sectie voor MTGO kaarten, dat maakt het allemaal wat makkelijker. de prijzen tussen MTG en MTGO kaarten verschillen nogal.

gewoon laten beginnen bij Invasion en klaar is kees
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik begrijp niet hoe je dat precies voor je ziet. Kun je het uitleggen?
Zal ik trouwens voorlopig bij al je kaarten (mtgo) eracht zetten? Dan zien mensen waar het om gaat voordat ze op je userpage komen.
Gebruikersavatar
Luitzen
Adept
Berichten: 447
Lid geworden op: di mei 25, 2004 4:40 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door Luitzen »

Ik keen net eff naar die prijzen van die kaarten en ze zijn eigenlijk supergoedkoop zijn het wel goede prijzen?

serra avatar voor 4 eurie
blistering firecat voor 3,50
enz.
Gebruikersavatar
freggel
Master
Berichten: 129
Lid geworden op: wo okt 02, 2002 9:11 pm
Locatie: Alphen a/d Rijn
Contacteer:

Bericht door freggel »

ja dat zijn de goede prijzen, kopen??
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bestaat er een serra avatar online dan, die's toch van urza's saga?

mazzel

pi

p.s. ;)
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie