Wumpi

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Wumpi

Bericht door pi »

Oy,

nieuw deckje verzonnen:

// Lands
2 [SH] Volrath's Stronghold
3 [UL] Spawning Pool
8 Swamp (1)
2 Forest (3)
2 [AL] Thawing Glaciers
2 [R] Bayou
4 [DS] Blinkmoth Nexus

(23 stuks)

// Creatures
3 [BOK] Skullsnatcher
3 [LE] Aphetto Exterminator
4 [LE] Nantuko Vigilante
3 [LE] Skinthinner
4 [SC] Soul Collector
3 [LE] Bane of the Living
4 [SC] Twisted Abomination

(24 stuks)

// Spells
4 [DS] Sword of Light and Shadow
4 [DS] Sword of Fire and Ice
2 [FD] Beacon of Unrest
3 [MR] Oblivion Stone

(13 stuks)

Het idee: afhankelijk van je tegenstander zijn deck heb je 2 opties. Je kan hopen snel te beuken met de skinthinners, skullsnatchers, exterminators en banes die normaal gespeeld worden. Deze creatures zijn best efficient als je ze normaal speelt. Dit geheel wordt geondersteund door de rest van de morph's en de swords. Mocht je tegen een deck spelen waartegen dit niet gaat werken dan ga je voor optie 2. Het deck verandert nu opeens in een soort control deck. Morph's speel je alleen normaal voor het geval ze als blocker dienst moeten doen, in de andere gevallen gebruik je hun morph ability. In dit geval probeer je zo veel mogelijk card advantage te halen.

Ik ben dit deck nog druk aan het testen, maar de resultaten tot nu toe zijn heel erg behoorlijk. Met name dat kaarten vaak op meerdere manieren nuttig zijn staat me erg aan. De skullsnatcher bv doet als backup dienst om morph's te kunnen hergebruiken, hetgeen makkelijker wordt als er swords op liggen.

Ik hou graag het deck type 1.5 legaal en wil het op multiplayer richten (de beatdown optie zal dus niet vaak gebruikt worden, maar kan eventueel handig zijn als je weet dat er 1 heel vervelend deck snel weg moet zijn).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Zijn de Thawing Glaciers wel nuttig? Ik vind ze erg langzaam.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je het deck als een snel beatdown deck speelt zijn ze inderdaad erg langzaam. Wanneer je meer voor het control pad gaat beginnen ze beter te werken. Zelf ben ik er nog niet helemaal uit of ze nou goed zijn of niet, hier moet ik zeker nog meer voor testen. Mijn redenatie om er mee te spelen is iig dat ik aardig wat mana nodig heb, maar dat ik me met de eerste 3 landjes wel een tijdje behoorlijk redden kan. In dat tijdje kan een glaciers eventueel een voorraadje opbouwen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

oy,
umezawa?
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

uhm, ietsjepietsje uitleg, de jitte??? En welke kaart er uit dan?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

natuurlijk de jitte:P
ik zou trouwens beacon of unrest eruit doen, maar dat is slechts een kwestie van smaak.
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het zou erg leuk zijn als je ook dingen uit legt. Smaak is niet echt relevant hier.

Ik maak redelijk makkelijk creatures dood, kan oblivion stone terug halen en discrad nog wen eens best een redelijk creature om te reanimaten (a-bom), waarom zou ik niet de beacon spelen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

omdat je dan plaats hebt voor de jitte, waar je meer aan hebt.
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Gebruikersavatar
ragnarok
Adept
Berichten: 242
Lid geworden op: di dec 17, 2002 3:23 pm
Locatie: vrasene, oost-vlaanderen, belgië

Bericht door ragnarok »

als ie al makkelijk beesten molt weet ik het niet zo of jitte noodzakelijk is, je kan het altijd es teste natuurlijk , de ninja's om de morphs terug te halen lijkt me goed plan maar waarom word dit makkelijker als er swords op liggen?
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

swords zorgen dat de morph's makkelijker door komen (denk multiplayer; er is altijd wel iemand die door de protection niet blocken kan). Damage op de stack, en dan de ninja gebruiken voor het terug halen.

Waarom heb ik meer aan de jitte? De jitte is alleen goed als je creatures makkelijk door komen, bv doordat je snel bent of als ze evasion hebben. Snel is mijn deck niet heel erg en evasion hebben er maar een paar. Pas met een sword er op komen mijn creatures makkelijk door, maar is zowel een jitte als een sword op een creature niet een beetje dubbelop? De effecten van de swords zijn op zich al meer dan genoeg. Ik denk zelf dat de jitte enkelt een kill-more kaart is in dit deck en dat ik, aangezien ik 'm pas laat in het potje goed gebruiken kan, beter een echte late-game kaart kan spelen, zoals de beacon.

Niet dat dit deck perfect is, of dat de jitte een slechte kaart is, maar ik denk dat voor verbeteringen van dit deck in andere richtingen gezocht moet worden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
sumilidon
Wizard
Berichten: 507
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 11:24 pm

Bericht door sumilidon »

yo pi,
vertel dan eens precies wat nou je bedoeling is met je deck, zodat ik meer gedetaileerder tips kan geven.
sometimes i look in the mirror and i wonder.
is it really me looking back?
Gebruikersavatar
ragnarok
Adept
Berichten: 242
Lid geworden op: di dec 17, 2002 3:23 pm
Locatie: vrasene, oost-vlaanderen, belgië

Bericht door ragnarok »

idd swords zijn best wel goed ^^,
@sumildon : z'n eerste post over wat ie met het deck wou doen lijkt me toch duidelijK?
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

welk deel van de eerste post vind je niet duidelijk genoeg?

Kort samengevat wil ik controle over het board hebben, eventueel kan ik nog beuken en zo ook.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

pi schreef:Waarom heb ik meer aan de jitte? De jitte is alleen goed als je creatures makkelijk door komen, bv doordat je snel bent of als ze evasion hebben.
Je creatures hoeven niet door te komen met de jitte. Je krijgt ook counters als je creatures combat damage dealen aan creatures, het hoeft niet aan een player te zijn.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Een paar ideetje van mijn kant:

4x Sword of F/I
4x Sword of L/S

Lijkt me een beetje veel van het goede. 8 Equipment is toch al een beetje veel voor 23 beesten, maar 4x dezelfde voegt echt weinig toe imo.

Hoewel het pleidooi van S. niet degelijk onderbouwd is, valt er toch wat te zeggen voor de Jitte. Die is namelijk niet alleen nuttig wanneer je beesten evasion hebben en snel zijn. De Jitte werkt al bij Damage die op beesten gedaan wordt en kan derhalve ook in situaties waar het even niet zo lekker loopt goede diensten bewijzen. Bovendien begrijp ik uit het Skullsnatcher argument dat hergebruik van de Morphs toch al gewenst is. Dan is het vast niet erg als ze een keertje dood gaan, mits...

Je voldoende recursion hebt. Je hebt nu iig de Stronghold, Beacon en het Sword. Misschien als je de samenstelling van je equipment verandert, dat je ook wat extra terughaal-effecten kunt toevoegen. Een zeer geschikte optie hiervoor in mijn ogen (en da bomb in multi) is Nezumi Graverobber.

Belangrijkte tips op dit moment:

Minder van hetzelfde equipment, meer verscheidenheid (bv 3 SoFI, 2 SoLS, 2 Jitte) en wat Graverobbers.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie