Mono Black Discard deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zoals Dragonheart al zei, dingen die wat met je creatures doen en wienig creatures spelen is niet zo'n goede combinatie. Tock speel je nog steeds diabolic intent en unearth. ik zou zeker de intent dumpen omdat je gewoon te weinig creatures hebt om dood te laten gaan.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Ja dat klopt helemaal. Dat was een van de redenen dat ik de Unholy Strengths er ook uit heb gehaald.

Uiteraard geldt hetzelfde voor de Intents maar ik verwacht dat deze anders werken in dit deck, namelijk omdat ik van plan ben deze pas mid-game of end-game te spelen. De Intents zitten erin voor Drain Life, Library of Leng, Ensnaring Bridge, Death Pulses vooral (Library of Leng komt erin voor 1 Hymn to Tourach). Als ik 1 van deze kaarten eerder pak kan ik ze gewoon bewaren tot later en scheelt me dat weer een Intent.

De Unearths hebben sowieso Cycling dus dat is niet zo'n punt, maar kan ik tevens bewaren tot wanneer het nodig mocht zijn. Sterker nog als een creature dood zou gaan, kan ik hem zelfs eerst sacrificen voor mijn Intent om een Unearth te vinden en mijn creature weer in te brengen mocht het nodig zijn.

Ik heb btw nu ook Library of Leng toegevoegd, jeetje dat is best een zieke combo met de Bridge en Skullcaps zeg. Je mag per kaart bepalen waar die komt, en ook nog in welke volgorde, win-win situatie voor mijn Skullcaps dus :P
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Ik ben benieuwd of deze manier van het benaderen van je deck setup (in phases van de game: laten we zeggen begin, mid, endgame, respectievelijk zo'n turn 1-4, 5-8, 8+) een redelijkerwijze benadering is.

Immers, als je de kaarten die je het liefst in het begin wilt pakken het meest frequent vertegenwoordigd zijn in je deck, is dit statistisch gezien het meest voor de hand liggend. Met kaarten die je pas liever tegen het eind hoopt te krijgen vice versa.

Ik denk dat ik daar zo redelijk bij in de buurt kom. Dus nogmaals, mijn Diabolic Intents wil ik niet hoeven te gebruiken voor discard kaarten, maar pas later. Tegelijkertijd kan ik dan ook de creatures die erin liggen wel sacrificen aangezien ik de game probeer de finishen met misschien een enkele hippie, maar voornamelijk Drain Life en The Racks.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

begin: dice roll
mid: turn 1-3
end: turn 3+

We hebben het wel over type 1 he...

Maar goed, meer casual zou ik nog steeds end zeker bij beurt 6 laten beginnen.

Ik zou me voor de unearth sterk afvragen of je niet vaak niet meer doet dan hem cyclen of in je hand houden, in dat geval zijn er veel betere kaarten die daadwerkelijk iets doen. Het zou iig mijn verwachting zijn in je deck om de kaart vaak niet erg nuttig te kunnen gebruiken anders dan een kaart pakken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Ik voeg Maddening Imp toe voor de zieke combo met Ensnaring Bridge, worden die Gloomdrifters misschien ooit toch nog overbodig :P
Gebruikersavatar
Zaphod
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: za jul 05, 2008 9:48 am

Bericht door Zaphod »

Het is toch een discard deck? Probeer niet meerdere 'combo's' in het deck te doen.
So Long And Thanks For All The Fish!
http://www.youtube.com/watch?v=bG6b3V2MNxQ
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Nee dat weet ik heel goed, daar is de kaartvertegenwoordiging ook wel naar, maar je hebt gelijk. Het punt is gewoon dat mensen altijd creatures kunnen spelen, als ze een kaart pakken. Daar ontkom je gewoon niet aan, dat heb ik wel gemerkt vroeger. De Skullcap / Library combo is ook noodzakelijk omdat je altijd met dit soort decks in een 1 kaart / beurt situatie terecht komt na een paar beurten, daarom moet je wel extra draws hebben om voordeel te behouden.

De combi naar ensnaring bridge is dan wel snel gemaakt vond ik. In principe heb je niks anders nodig dan deze combo, als je maar een Maddening Imp achter de hand houdt. Ik twijfel nog een beetje hoe vaak ik elke kaart wil spelen. Ik wil namelijk niet bij mijn eerst hand draw die combo meteen in mijn hand hebben maar juist discard kaarten eerst.

Oftewel, het is meer een discard / control deck, zoals vele anderen (geworden).
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Zooo irritant. Heb eindelijk de knoop doorgehakt. Het kwam omdat ik zo lang geen kaarten meer heb gezien dat ik helemaal gek werd gemaakt door iedereen over welke kaarten en combo's zo geweldig zijn. En iedereen zegt wat anders, en elke keer dacht ik weer, jeetje dat is pas goed!

Uiteindelijk kwam ik hopeloos vast te zitten en dacht ik elke avond voordat ik weer in slaap viel aan 100 verschillende deck builds. Nou heb ik na deze paar week wel een groot aantal mensen gesproken en gezien die een zelfde advies gaven dus het deck ziet er nu als volgt uit, en ik begrijp nou ook heel goed waarom de kaarten goed zijn.

4x Hypnotic Specter
4x Hymn to Tourach
4x Dark Ritual
4x Duress
3x The Rack
2x Mind Twist
4x Diabolic Edict
2x Infest
3x Do or Die
2x Chainer's Edict
3x Guiltfeeder
2x Grafted Skullcap
2x Library of Leng
3x Demonic Tutor

Heb alle onzinnige kaarten en rare combo's eruit gehaald. Ik zal die kaarten (zoals Diabolic Intent) nog wel eens gebruiken, voor een leuk mono zwart of zwart/blauw creature deck.

De Intents vervangen door Tutors (6,50E/stuk, Near-Mint tot Excellent). Ipv Nantuko's 3x Guiltfeeder erin, jeetje dat is een leuke kaart zeg, zeker in een discard deck, ai ai. De diabolic edicts heb ik erin gedaan, vooral ook toen ik mij bedacht hoe leuk die kan zijn met Do or Die. Stapeltje van 4 slechte creatures en een stapeltje van 2 hele goede creatures maken, keuze van tegenstander om de 2 goede te houden. Daarna Edicts spelen. Heb de Death Pulses eruit gehaald (vind hem nog steeds goed, maar Infest = beter, "Oh je kan ook wachten met je eigen creatures, DAN infest spelen, en dan pas je Hippie *duhhhh* ") en Chainer's Edict erin voor zelfde resultaat als Diabolic. Giltfeeders als finishers als de board leeg is.

Ik voelde me inmiddels zelf een Maddening Imp dus die mocht eruit, en ensnaring bridges ook. Hele zieke combo, maar leuk voor ander deck misschien ooit. Daarbij komt nog dat een 1/1 creature altijd een makkelijk doelwit is, zeker met zo'n ability erg hoog op de KoS list.

Skullcap / Leng combo erin gehouden voor extra card draw. Die flexibiliteit is toch wel erg leuk.
Gebruikersavatar
Zaphod
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: za jul 05, 2008 9:48 am

Bericht door Zaphod »

Demonic Tutor is restricted. Library of Leng heeft geen toegevoegde waarde in dit deck.
So Long And Thanks For All The Fish!
http://www.youtube.com/watch?v=bG6b3V2MNxQ
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

DeepFreez schreef:(...)

Skullcap / Leng combo erin gehouden voor extra card draw. Die flexibiliteit is toch wel erg leuk.
Zou je die even uit kunnen leggen? Want ik snap inderdaad de toegevoegde waarde van Library of Leng niet.
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Mind Twist is ook restricted, het is geen tournament deck :)

Als je met de skullcaps kaarten pakt die goed zijn maar je nog niet wat aan hebt in die beurt kan je kiezen welke kaarten je waar naar toe discard, terug naar je library of naar je graveyard. En ook nog in welke volgorde. Die combo levert me dus timing en flexibiliteit.
Gebruikersavatar
Zaphod
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: za jul 05, 2008 9:48 am

Bericht door Zaphod »

Waarschijnlijk wordt het niet echt gewaardeerd als je met meer dan 1 exemplaar van een restricted kaart gaat spelen. Ik heb nog nooit een tournament deck gehad maar lette wel zo als iedereen op de restricties van type 1. Dat is wel zo fair. Als het niet tournament legal is waarom zitten er bepaalde kaarten dan niet 5 keer of meer in?
So Long And Thanks For All The Fish!
http://www.youtube.com/watch?v=bG6b3V2MNxQ
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Zaphod schreef:Waarschijnlijk wordt het niet echt gewaardeerd als je met meer dan 1 exemplaar van een restricted kaart gaat spelen. Ik heb nog nooit een tournament deck gehad maar lette wel zo als iedereen op de restricties van type 1. Dat is wel zo fair. Als het niet tournament legal is waarom zitten er bepaalde kaarten dan niet 5 keer of meer in?
Helemaal mee eens!

Of het nu casual is of niet, je moet wel iets als maatstaf aanhouden, anders is het einde zoek.

Casual Monopoly doe je toch ook niet met eigen gemaakte regels?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
DeepFreez
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 4:55 pm

Bericht door DeepFreez »

Dat is wel zo fair
Fair voor wie, ken jij mijn vrienden dan ook? Da's toevallig.
Casual Monopoly doe je toch ook niet met eigen gemaakt regels?
Nee je slaat precies de spijker op zijn kop. MTG regels, zoals 4 kaarten per soort per deck. Dat is niet Type X restrictions of bans.

Besides, ik dacht dat dit forum bedoelt was om kritiek te geven op wat voor kaarten je speelt, constructief. Op pagina 1 had je namelijk al kunnen zien dat ik er ook 2 Mind Twists in had.
Gebruikersavatar
Zaphod
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: za jul 05, 2008 9:48 am

Bericht door Zaphod »

Hier zie je wat restricted is type 1:
http://www.wizards.com/default.asp?x=ju ... sfrvintage

Daar zie je dat Mind Twist niet restricted is (jammer genoeg, vind hem te sterk maar dat terzijde). Gefeliciteerd, jij (+ vrienden) bent de eerste die niet volgens de 'normale' regels speelt.

Waar lees jij dat het niet constructief is, wat door gezegd wordt. De meeste mensen hier geven gewoon tips zodat je een goed/legal deck kan bouwen. Denk dat er al veel positief opbouwend commentaar gegeven is op het deck.
So Long And Thanks For All The Fish!
http://www.youtube.com/watch?v=bG6b3V2MNxQ
Plaats reactie