Off Topic

Alle overige discussies die niets (of weinig) met Magic: the Gathering te maken hebben.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Wat dacht je als mensjes offtopic gaan lullen? Dan is een slotje ook hét middel om zo'n stortvloed van onzinnigheid tot stand te brengen.

Ik struin op heel wat fora rond, maar ik heb nog geneen forum gezien waarin admins/mods alleen maar slotjes hoefden te gebruiken omdat de posters ongewenste taal begonnen uit te slaan.

Zoals PI al zei:
wij zijn er om de boel een beetje in de gaten te houden, maar ook komen we hier voor ons lol, dan moet je dingen soms wel eens van 2 kanten bekijken, aan de ene kant wil je nog wel iets zeggen er over, maar eigenlijk vind je ook dat de discussie niet langer moet duren.
Ik geef hem daarin groot gelijk, iedereen mag zijn/haar zegje doen, maar op een gegeven moment valt er niets zinnigs meer te zeggen.
Zoiets kan je op 2 manieren duidelijk maken: Gewoon zonder pardon het topic op slot gooien, zodat niemand meer er in kan posten, of een ludieke opmerking maken met de mededeling dat het hierbij wel genoeg is geweest. Hierbij hou je de sfeer goed, en maak je toch duidelijk dat er verder geen offtopic gelul meer wordt gehonoreerd.
Gebruikersavatar
Avalon
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: do feb 06, 2003 3:19 pm
Locatie: Valkenswaard/Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Avalon »

heeft dit topic enige zin eigenlijk??
Het gaat toch nergens over (maar dat is af en toe ook wel leuk :) )

Greetz avalon
The important things in life are the things we can't see
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Mijn punt is dat het erg irritant is als een admin zo'n 'ludieke opmerking' maakt maar je mag er niet op reageren. (Wat ik dus 'het laatste woord claimen' noem.)
Ik snap sowieso niet waarom het zo'n ramp is als een onderwerp af en toe uit mond in een gezellige stortvloed van onzinnigheid.

@Avalon:
Dit topic heeft zeker zin! Kijk maar naar het aantal pagina's.
Je kunt ook de eerst post lezen. Dan zie je dat dit topic gemaakt is om discussies voort te zetten die in het topic waar ze ontstaan zijn off-topic zouden zijn geweest. Aangezien de admins hier liever niet hebben dat je zo'n discussie voortzet in een topic waar die duscussie zelf off-topic is kun je dat dan toch mooi hier doen :-)

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

David schreef:
pi schreef: Je had het in principe ook zelf kunnen zeggen, dan had ik het niet hoeven zeggen...
Dan wordt er weer gevraagd of ik niet voor admin wil spelen...
Dat was niet wat ik bedoelde, ik bedoelde dat je zelf de ludieke opmerking had kunnen maken, dan had ik alleen maar hoeven zeggen dat het nu wel genoeg was...
David schreef:
pi schreef: Wij zijn er om de boel een beetje in de gaten te houden, maar ook komen we hier voor ons lol, dan moet je dingen soms wel eens van 2 kanten bekijken, aan de ene kant wil je nog wel iets zeggen er over, maar eigenlijk vind je ook dat de discussie niet langer moet duren, afijn,
Als je er iets over wil zeggen dan moet de discussie blijkbaar nog even duren... als de discussie niet langer meer moet duren moet je het goede voorbeeld geven en niet mee discussieren (vind ik).
Sja, sorry, maar ik vind dat ook de admin's/mod's niet perfect hoeven te zijn, plus, echt discussie voeren wou ik het niet noemen, meer, zoals The Quizmaster al zei: "of een ludieke opmerking maken met de mededeling dat het hierbij wel genoeg is geweest. Hierbij hou je de sfeer goed, en maak je toch duidelijk dat er verder geen offtopic gelul meer wordt gehonoreerd."
David schreef:
pi schreef: dan combineer je dat maar he. Ik wou nog toevoegen dat na de opmerking dat zelfs die van KingFatass forestwalk zouden krijgen ik eigenlijk wel had gehoopt dat mensen een beetje door zouden hebben dat ik het zo wel weer mooi vond, maar ja, niet iedereen ziet dat er dan natuurlijk in, en dan hoeft er maar een weer verder te gaan en dan gaat het nog even door.
Kan wel zijn maar mijn opmerking na die van jou was zeker een uitleg van de regels die niet voor de hand had hoeven liggen en dus nog wel informatie toevoegde...
Mwah, da's een verschil van mening, ik had liever afgewacht of er nog een nieuwe vraag kwam van degene die de vraag stelde...
David schreef:
pi schreef: OK, vraag beantwoord, slotje er op?
Een slotje lijkt mij alleen nodig als mensen taal gebruiken die je niet wil hebben of als mensen elkaar gaan beledigen ofzo. Het slotje hoeft van mij niet zo snel gebruikt te worden...

David
Ik was ook niet van plan nu ineens het OFF-TOPIC topic op slot te doen...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

David schreef:Vierde plaats, op naar de derde...
Derde plaats, op naar de tweede ;-)

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

David schreef:
David schreef:Vierde plaats, op naar de derde...
Derde plaats, op naar de tweede ;-)
congrats

2e lijkt me nog lastig...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door Sliver »

@ pi:

Wrom mag dat niet meer je topic uppen en dan zeggen dattie up is ???
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

een up is wat anders dan een update. Als jij alleen een up doet, hetgeen gewoonlijk staat voor het zorgen dat de topic weer bovenaan komt te staan en verder niks, dan is dat niet toegestaan volgens de regels van de trading corner. Wanneer jij een update doet van minstens een wijziging of 10 en dat ook nog even duidelijk aan geeft (dus niet alleen maar "up", maar zo van : "ik heb zus en zo gedaan") dan is dat wel volgens de regels. Onthou wel dat je dit slechts op zijn vaakst 1x per week mag doen.

mazzel

pi

p.s. http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?t=618 -> mijn mening van toen de regels ingesteld werden, trek verder zelf je conclusie, en als denkt ECHT iets zinnigs toe te voegen te hebben, de topic is nog open...
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Ik doe af en toe een kleine update maar in totaal heb ik al best veel veranderd.
Mag ik nou niet straks als ik van de eerste pagina af val een up doen omdat ik niet precies weet wat ik allemaal heb veranderd? Ik weet wel zeker dat het meer dan 10 dingen zijn en dat het meer dan een week geleden is dat ik heb gepost.

David
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

officiele reactie: je snapt toch zeker dat dat oncontroleerbaar is en dat dat een van de redenen is dat de regel in leven is geroepen?

onofficieel: zie p.s. onderaan vorige reactie, stel voor dat als je die discussie weer aan wilt wakkeeren dat je dat ook daar doet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door Sliver »

Hetgene wat k heb gedaan is ruim meer als tien dingen geweest.
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar zeg er dan bij wat je hebt gedaan, zo is het niet te controleren.

En voer nou ajb die discussie in die topic waar het idd on-topic is!

Hebben ze een OFF-TOPIC topic, gebruiken ze niets anders meer! :roll:

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door Sliver »

pi schreef:Hebben ze een OFF-TOPIC topic, gebruiken ze niets anders meer! :roll:
Je zei zelf:
Eventuele reacties graag in het OFF-TOPIC topic, of via PM.

Dus dat deed ik maar ik zal je een pm sturen met een lijst wat nieuw is.
As mallable as molten steel but,
as dangerous as the finished blade.
-------Magma Sliver-------

http://refs.magictraders.com/Mark_Houben.html
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

voor 1 specefiek onderwerp verwees ik door naar een andere discussie...

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Zomaar mijn post veranderen he...
Is je naam geheim ofzo?

David
Plaats reactie