Fithdawn

Vroeger was alles beter!

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Xander

Fithdawn

Bericht door Xander »

ik was net de spoiler aan het bekijken van 5 dawn
en mij leek het volgende

Crucible of Worlds wordt meteen geristricted in t1
met wasteland en stipmine wordt deze kaart wel erg sterk !

heeft iemand hier meer ideeen over of zie ik het verkeert?

mvg Xander
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Ik denk niet meteen. Ze wachten het zoiezo eerst even af. En bovendien heeft 'de massa' deze kaart zelf gekozen via 'You Make the Card 2', dus als er over één kaart uit FD goed is nagedacht dan is het wel over deze. Maar er zijn inderdaad veel mogelijkheden mee in T1. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hoewel een goeie combo heb je het wel over een combo met een restricted kaart of eentje die alleen tegen non-basics werkt. Type 1 decks spelen vanwege de aardig duidelijk aanwezig zijnde non-basic hate redelijk wat meer basic lands dan vroeger en ze zijn iig er op voor bereid dat ze hun non-basics wel eens kwijt kunnen raken. Vergeet ook niet de moxen en dergelijke die veel gespeeld worden voor acceleratie maar die ook duidelijk helpen tegen deze combo. Je kan ook over de fastbond/zuran orb/crucible combo beginnen, maar deze combo heeft hetzelfde probleem als die met de strip mine, en hierbij komt nog dat er meer te counteren is in deze combo.

Ik ben persoonlijk een stuk banger voor de combinatie van fetchlands en crucible die best wel goed is dan dat ik bang ben dat door strip effecten of een andere combo gebroken wordt.

Ik heb nog niet de hele 5th dawn spoiler gezien, maar tot nu toe heb ik iig geen kaarten gezien waarmee ik problemen zou verwachten. Overigens, als jij de spoiler hebt, kun je ons daar niet naartoe linken?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

pi schreef:Ik heb nog niet de hele 5th dawn spoiler gezien, maar tot nu toe heb ik iig geen kaarten gezien waarmee ik problemen zou verwachten. Overigens, als jij de spoiler hebt, kun je ons daar niet naartoe linken?
Hier staat ie. :) Behalve CoW (hehehe :lol: ) heb ik verder trouwens nog niet veel leuke kaartjes gezien. :(
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Yodaboy schreef:
pi schreef:Ik heb nog niet de hele 5th dawn spoiler gezien, maar tot nu toe heb ik iig geen kaarten gezien waarmee ik problemen zou verwachten. Overigens, als jij de spoiler hebt, kun je ons daar niet naartoe linken?
Hier staat ie. :)
Dat zeg ik, "ik heb nog niet de hele 5th dawn spoiler gezien". Deze ken ik natuurlijk al wel, ik was meer nieuwsgierig of Xander misschien beter op de hoogte was en een hele spoiler weet te vinden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Grolsch G.
Master
Berichten: 133
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 8:51 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Grolsch G. »

denk je niet dat als de hele spoiler al bekend zou zijn, die wel zou zijn gepost? Je krijgt wat je vraagt.a

"be careful what you wish, it might happen/it might come true"
At the beginning of your upkeep, you may put a charge counter on AEther Vial.
{T}: You may put a creature card with converted mana cost equal to the number of charge counters on AEther Vial from your hand into play.
Plaats reactie