Morningtide: Shamanism zwart-groen

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
robingo
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: zo apr 06, 2008 7:48 pm

Morningtide: Shamanism zwart-groen

Bericht door robingo »

Hallo!
Ik ben net begonnen met Magic en heb een Morningtide Shamanism starters deck gekocht.
Een kennis deed hetzelfde, en ik gaf hem mijn witte kaarten, en hij mij zijn zwarte.

Ik speel nu dus met zwart-groen.

Het lijkt wel vlot te gaan, maar ik kom deze combinatie bijna nergens tegen op het internet, daarom mijn vraag:
Is het extreem dom/moeilijk/ontactisch/... om deze combinatie te spelen, of is deze combinatie zwakker dan andere?

Bedankt!
Rhaksha
Expert
Berichten: 64
Lid geworden op: di feb 26, 2008 7:13 pm

Bericht door Rhaksha »

zwart-groen vind ik een hele leuke combi!
waarom niet ? zolang het maar een goed cinsistent deck met 1 kleur meer als 70% dan maakt het niet uit wat voor combi hoor. de kaarten die je erin hebt das een heel ander verhaal dus ik zou zeggen post je deck en eens kijken wat voor rendement het heeft .

rhaksha
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

geen enkele combinatie is per definitie een slecht idee, speel gewoon wta jij leuk vindt en wat voor jou werkt (kunnen wel eens verschillend zijn...).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
robingo
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: zo apr 06, 2008 7:48 pm

Bericht door robingo »

Hey,
bedankt al van de antwoorden!
De inhoud van mijn startersdeck vind je hier:
http://www.funagain.com/control/product ... _id=018536
De witte (ik dacht een kaart of 4) zijn alleen vervangen door enkele andere niet echt belangerijke kaarten (om aan 60 te raken)...
Arangh
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: wo apr 16, 2008 6:02 pm
Locatie: mol

Bericht door Arangh »

zijner verschillende soorten zwarte begnners deck of is het gewoon naar de winkel gaan en vragen naar een zwart deck?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

met elke set komen er een aantal beginners decks bij (4-5), het lijkt me waarschijnlijk dat veel daarvan zwart zijn. Je vindt hier ene lijst met magic sets en als je op de naam klikt kom je bij een pagina die beschrijft wat er verkrijgbaar is voor een set:
http://www.wizards.com/default.asp?x=ma ... s/cardsets

Bedenk wel dat voor oudere sets vaak geldt dat niet alles meer verkrijgbaar is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ollie
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: ma apr 14, 2008 3:44 pm

Bericht door Ollie »

Ik ben ook net begonnen en heb hetzelfde shamanism deck gekocht. De combi groen/zwart spreekt me wel aan. Ik denk dat ik een aantal lorwyn/morningtide boosters ga kopen en dan maar proberen een leuk deck samen te stellen.
Plaats reactie